Toen ik 16 was heb ik een knobbeltje gevoeld, bleek toen 1 bij 1 cm te zijn. Heb het laten zitten, wel 3 jaarlijkse controle bij de huisarts en zelf goed in de gaten houden. Vorig jaar oktober vond ik dat het knobbeltje toch wel een grote knobbel was geworden (ben inmiddels 28 jaar). Hij was nu 4 bij 5 cm. De borst was ook best wel gevoelig. Naar de dokter geweest en een afspraak gemaakt voor een punctie. 1 week later de punctie, 2 weken later de uitslag. Een goedaardige fybro-adenoom. De arts raadde wel aan om hem te verwijderen en dat is begin februari dit jaar gebeurd. Operatie duurde 40 minuutjes en daarna nog 2 uurtjes in het ziekenhuis gelegen. Alles was verder goed en ik mocht naar huis. Twee weken rustig aangedaan, niet gereden en veel geslapen. Daarna weer gaan rijden, helaas iets te vroeg dus nog 2 weken ruiter te voet geweest. Nu nog een litteken van 6 cm aan de zijkant van mijn linker borst. Heel stom als ik het koud heb, dan voel ik het litteken anders niet. Nu houd ik alles in de gaten en voel dagelijks.