Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Het moet dus de B12 zijn, heb het even na gevraagd.
marleen_usar schreef:Is echt geen onzin hoor en het was een HBO studie die hij heeft gevolgd.Maar er zijn heel veel mensen die niet achter de orthomoleculaire supleties staan.
Talonius schreef:Ik heb volgens mij al sinds mn 15e tabletten geslikt ivm regelmatige bloedarmoede en heb rond diezelfde periode ook Pfeiffer gehad.
Nu (inmiddels ben ik 29) heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap een hb van 4,6 gehad (opgelost met roosvicee ferro) en dit was na de bevalling rond de 7. Bij de tweede zwangerschap bleef het eigenlijk rond de 6 en heb ik wederom ferro roosvicee gedronken. Helaas wordt het de laaste tijd steeds erger kwa duizelingen en na inspanning of later op de avond ga ik troebel zien (mooite met contrasten en bv ondertiteling lezen op zo'n 4.5 meter afstand van de tv) Daarnaast wordt ik regelmatig 's ochtends wakker met migraine verschijnselen (troebel/trillend oog en hoofdpijn) wat pas na een paar uur bijtrekt.
Ben al regelmatig bij de HA geweest en bloed laten prikken en steeds hang ik op het randje van wel goed/ niet goed. Heb zelfs 2x na een niet goed verder laten prikken om te kijken wat een mogelijke oorzaak is en daar komt niets uit, of het hb is weer gestegen en doen ze er niets meer mee. Ik slik nu dagelijks vitaminetabletten en heb een pot ijzertabletten staan. Maar ik baal dat ik steeds moeier wordt.......flauwvallen is overigens maar 2x gebeurd en menstruatie is niet noemenswaardig meer, dat is een stuk minder na 2 zwangerschappen. Wel heb ik last van het bijna in slaapvallen en heb ik moeite met de concentratie.
HA heeft wel aangegeven evt. een gesprek aan te gaan met een neuroloog en evt. een darmonderzoek te laten doen....