Help moet onder narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Help moet onder narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:12

ow ja, eten
ik mocht vanaf 12 uur snachts niks meer hebben, maar was dus als eerste aan de beurt en had niet echt honger
na de operatie had ik wel trek maar kon door mn misselijkheid niks eten
als je geplast en gegeten hebt mag je meestal weer gaan
ik ben later op de avond weer naar huis kunnen gaan ( alleen niet de bedoeling, bleek dat vergissing gemaakt was en werd vanmorgen gebeld waar ik was haha)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:14

Ik moest ook nuchter zijn. Ik kreeg via een infuus een slaapmiddeltje ingespoten en toen viel ik meteen in slaap. Niets engs, en toen ik wakker was toen was ik even in de war maar dat trok snel weer bij. Ik was niet misselijk!
Heel veel sterkte!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:15

felicity schreef:
Vriendlief gaat gelukkig mee als chaffeur en om mijn handje vast te houden.
Echt heel zenuwachtig ben ik niet. Maar wil wel graag weten hoe het allemaal werkt.
Het is te hopen dat ik daarna wel honger heb. Moet s'avonds mee uit eten.

Ben zelf al diverse keren onder narcose geweest.

Vaak krijg je van tevoren een injectie waardoor je rustig wordt en vaak ook al slaperig. Dit heet de premedicatie. Soms slaap je al voordat je naar de OK wordt gebracht.
Ik heb het één keer meegemaakt dat ik de premedicatie al gehad had en dat er vervolgens toch nog een spoedgeval tussendoor kwam. Ik viel in slaap en werd erg katerig wakker en toen moest het allemaal nog gebeuren. Ik vond het heel naar om vervolgens naar de OK te worden gebracht terwijl ik zo suf en gedesoriënteerd was. Toen heb ik besloten voortaan geen premedicatie meer te nemen.

De operatie daarna heb ik in overleg met de anaesthesist de premedicatie niet genomen; ben dus klaarwakker de OK ingegaan. Toen ik wakker werd, was ik al gauw goed bij, uurtje later ging ik naar huis en nog een uurtje later zat ik achter de chili con carne.

Dus da's missschien een tip voor je?

O ja, als kind kreeg ik zo'n maskertje, als volwassene een infuus in mijn handrug. Ik vond het eigenlijk altijd wel prettig. Misselijk ben ik er nooit van geweest en zoals gezegd, ging het wakkerworden wisselend. De ene keer duf en de andere keer betrekkelijk snel helder.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:50

Het onder narcose gaan stelt niet veel voor, je krijgt plakkers op je lichaam waarmee ze dus alles in de gaten houden, ook meten ze konstand het zuurstof gehalte in je bloed, bloeddruk word in de gaten gehouden.
Je krijgt ook een infuus waar ze je medicijnen in kunnen doen voor pijn bestrijding tijdens en na de operatie.

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:32

Nou ik ben 2 weken geleden aan mijn schouder geholpen. Scheet ook in mijn broek maar het viel zo onwijs mee!!!
Ik kreeg een pilletje om rustig te worden hoewel ik niet het idee had dat dit hielp. Via het infuus spoten ze iets in en binnen 4 tellen was ik in slaap. Toen ik bij kwam voelde ik mij super goed. Mijn lichaam rilde wel als een gek maar dit duurde maar iets van 15 min.
ik kreeg meteen een kopje T en een boterham omdat ik ook erg honger had. Wel ben ik de dagen erna erg moe geweest. Veel geslapen.
Sterkte ermee en ik weet zeker dat je achteraf denkt: was dit nu alles?!