felicity schreef:Vriendlief gaat gelukkig mee als chaffeur en om mijn handje vast te houden.
Echt heel zenuwachtig ben ik niet. Maar wil wel graag weten hoe het allemaal werkt.
Het is te hopen dat ik daarna wel honger heb. Moet s'avonds mee uit eten.
Ben zelf al diverse keren onder narcose geweest.
Vaak krijg je van tevoren een injectie waardoor je rustig wordt en vaak ook al slaperig. Dit heet de premedicatie. Soms slaap je al voordat je naar de OK wordt gebracht.
Ik heb het één keer meegemaakt dat ik de premedicatie al gehad had en dat er vervolgens toch nog een spoedgeval tussendoor kwam. Ik viel in slaap en werd erg katerig wakker en toen moest het allemaal nog gebeuren. Ik vond het heel naar om vervolgens naar de OK te worden gebracht terwijl ik zo suf en gedesoriënteerd was. Toen heb ik besloten voortaan geen premedicatie meer te nemen.
De operatie daarna heb ik in overleg met de anaesthesist de premedicatie niet genomen; ben dus klaarwakker de OK ingegaan. Toen ik wakker werd, was ik al gauw goed bij, uurtje later ging ik naar huis en nog een uurtje later zat ik achter de chili con carne.
Dus da's missschien een tip voor je?
O ja, als kind kreeg ik zo'n maskertje, als volwassene een infuus in mijn handrug. Ik vond het eigenlijk altijd wel prettig. Misselijk ben ik er nooit van geweest en zoals gezegd, ging het wakkerworden wisselend. De ene keer duf en de andere keer betrekkelijk snel helder.