Grote blaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cathelijne

Re: Grote blaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:18

Hier nog een makkelijke prikker Clown
Ik prik er altijd zo snel mogelijk een gaatje in (groot genoeg om niet meer dicht te gaan) en druk het vocht eruit. Vervolgens doe ik er dan een blaarpleister op. Het vocht dat er dan nog uitkomt vormt met die pleister een kussentje dat de blaar beschermd.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:21

Je moet inderdaad niet zo'n inimini prikje erin maken met een naald, dat gaat zo weer dicht zodat de blaar weer vol loopt. Ik doe het altijd met een schaar Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:41

inderdaad, overdag en pleister en zodra het kan lekker laten luchten, geneest t sneller Haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:35

zap schreef:
amigootje schreef:
gewoon open prikken, vel er af, pleister er op en klaar !!

hahaha.. ik ben net als jou Haha!.

Mensen wat doen we allemaal moeilijk? Gaatje erin of een 'knip' erin, vocht eruit laten lopen. Het is de kunst de 'blaar', wat dus geen blaar meer is, op te laten drogen en dan heb je er geen last meer van. Dus in de nacht gewoon de pleister eraf halen en alleen een pleister als je weggaat.

Waarom wachten mensen uberhaupt met een blaar doorprikken? Dan heb je er alleen maar langer last van Haha!. Zie je een blaar, dan gewoon doorprikken (wordt hij ook niet groter Knipoog). Daarbij als je het gewoon goed doet dan voel je er echt niks van hoor!

Het beste is om helemaal niet door te prikken. Lekker af blijven, want als je hem lek maakt, kan het ontsteken. Gewoon zitten laten en na een week kun je het dode velletje er zo af trekken en zit er een nieuw stuk huid onder en het vocht is al lang weg.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:03

Mleen schreef:
amigootje schreef:
gewoon open prikken, vel er af, pleister er op en klaar !!

Vel der niet afhalen juist! De huid onder een blaar is nog wat weker en zachter, en dit is mega gevoelig als je de vel van je blaar eraf trekt!

Gewoon blaar lekker laten zitten en niks aan doen. Ik heb zelf ook meer last van een kapotte dan een hele blaar.

Heb ik niet echt last van, gewoon hard zijn voorjezelf Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:15

Helma_Amber schreef:
Het beste is om helemaal niet door te prikken. Lekker af blijven, want als je hem lek maakt, kan het ontsteken. Gewoon zitten laten en na een week kun je het dode velletje er zo af trekken en zit er een nieuw stuk huid onder en het vocht is al lang weg.

Ik ben er liever gelijk vanaf Haha!. Heb nog nooit ontstoken gehad en ik kan niet zeggen dat ik mijn blaren altijd netjes afgescheiden houd van 'vuil'. Pleister vliegt er bij de paarden bijvoorbeeld weleens af en dan wordt het vies. Ach.... mijn lijfje is er onderhand wel aan gewend, ik wil geen watjeslijf Haha! Vork

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:18

Als je er twee gaatjes inprikt (een stukje bij elkaar vandaan) dan gaat het vocht er makkelijker uit! (omdat er dan aan de andere kant lucht inkan.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:20

als je hem doorprikt moet je wel zorgen dat al het vocht eruit is. anders kan het inderdaad gaan ontsteken en dat doet zeeeeeer. ik kon echt 2 dagen niet op mijn voet leunen en was misselijk van de pijn..

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:08

@helma_amber Die van mij zat er al twee weken dus het zat er niet aan te komen dat ie vanzelf ging genezen Clown