Met wekker nog pil vergeten :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Met wekker nog pil vergeten :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:24

4 pillen tegelijk?? Ik ging na 2 tegelijk vaak al over m'n nek... Kon echt niet tegen teveel hormonen in 1x.

Sorry dat ik het zeg, maar vind het nogal slordig om zo met je pil om te gaan. Neem aan dat je niet op een kind zit te wachten?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:25

Juul schreef:
Myukii schreef:

Dat zei een vriendin van mij ook, maar dat is écht niet goed hoor! Nagelbijten / Gniffelen Daar wordt ie niet betrouwbaarder van, haha! Maar als je hem 4 dagen achter elkaar vergeet, is dat voor je lichaam toch gewoon een stopweek en ben je toch allang ongesteld voordat je ze op de 5e dag allemaal achter elkaar kan slikken?

Ik word pas na 5 dagen ongesteld meestal in m'n stopweek. Maar afgezien van dat, wat moet ik dan? Steeds weer een stopweek als ik dat pokkeding weer eens te vaak vergeten ben? *LOL*

Maar als je hem 4 dagen vergeten bent achter elkaar, is hij gewoon niet betrouwbaar.. Nagelbijten / Gniffelen Zou lekker makkelijk zijn, dan slik je hem gewoon 3x in de maand in de hoop dat hij maar gewoon werkt.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

Misser schreef:
4 pillen tegelijk?? Ik ging na 2 tegelijk vaak al over m'n nek... Kon echt niet tegen teveel hormonen in 1x.

Sorry dat ik het zeg, maar vind het nogal slordig om zo met je pil om te gaan. Neem aan dat je niet op een kind zit te wachten?

Ben ook (nog wel) maagd hoor. Knipoog Maarja je hebt gelijk. Ga dr maar eens beter op letten denk ik, wel zo slim. Nagelbijten / Gniffelen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

Is ook echt een aanrader Juul, het zetten is een beetje lastig en het is een fabel dat je eerst een kind moet hebben gehad. Maar de 'pijn' is het meer dan waard!!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan altijd eens vragen bij je huisarts of jij ook een spiraaltje kan hebben, imo heeft het alleen maar voordelen. Je word er niet dikker van omdat het tot 100 keer minder hormonen heeft dan de pil, je hebt geen bijwerkingen meer zoals bij de pil en je word weinig tot niet meer ongesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:27

Storm76 schreef:
Is ook echt een aanrader [naam], het zetten is een beetje lastig en het is een fabel dat je eerst een kind moet hebben gehad. Maar de 'pijn' is het meer dan waard!!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan altijd eens vragen bij je huisarts of jij ook een spiraaltje kan hebben, imo heeft het alleen maar voordelen. Je word er niet dikker van omdat het tot 100 keer minder hormonen heeft dan de pil, je hebt geen bijwerkingen meer zoals bij de pil en je word weinig tot niet meer ongesteld.

Ben 18. Maar m'n ouders zouden sowieso tegen zijn en ik woon nog onder hun dak. Iets minder vergeetachtig worden dus..

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:28

Pil vergeten (> 12 uur te laat) één pil? = Alsnog innemen, geen aanvullende maatregelen
nodig. Betrouwbaarheid blijft gewaarborgd.

Twee of meer pillen?

Week 1 van de strip
Laatst vergeten pil alsnog innemen, strip afmaken
• Zonodig morning-afterpil
(of morning-afterspiraal)
• Aanvullende anticonceptie tot pil weer 7 dagen genomen is

Week 2 van de strip
≤ twee sub-30 pillen of ≤ drie sub-50 pillen
• Laatst vergeten pil alsnog innemen, strip afmaken
• Betrouwbaarheid blijft gewaarborgd

twee sub-30 pillen of > drie sub-50 pillen
Laatst vergeten pil alsnog innemen, strip afmaken
• Aanvullende anticonceptie tot pil weer 7 dagen genomen is

Week 3 van de strip
• Laatst vergeten pil alsnog innemen, strip afmaken
• Doorgaan met volgende strip zonder pauze
of
• Pauze van 7 dagen te beginnen bij eerst vergeten pil

Sub-30 pillen zijn o.a.: Lovette, Mercilon, Microgynon-20

Sub-50 pillen zijn o.a.: Microgynon-30, Rigevidon, Stediril-30, Ministat, Modicon, Neocon, Marvelon, Femodeen, Cilest, Yasmin, Diane-35, Minerva, Minulet

Viola Haha! Haha! & nu nooit meer vergeten he!!!! Vork
(PS: deze informatie komt van mijn opleiding, en dit is het officiele schema, als je de HA belt, dan neemt de assistente dit schema voor zich )

Een spiraaltje kan ook voor maanden doorbraakbloedingen zorgen, dus niet bij iedereen helpt het even goed! 1 meisje uit de praktijk was al 7 maand achter elkaar aan ongesteld, hierdoor bloedarmoede enz. en ze heeft het spiraaltje laten verwijderen, wat overigens heel erg lastig was omdat het was ingegroeid in het weefsel! En als je toch kinderen wil, is een spiraaltje onhandig. Dat kan je beter nadat je kinderen hebt in laten zetten of als je heel erg jong bent. Ik zou er niet voor kiezen, maar iedereen heeft natuurlijk zijn voor en nadelen! Clown

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:29

Waarom zijn ze ertegen?
Mijn ouders zouden liever een goed werkend anticonceptie middel zien dan dat ik 4 dagen de pil vergeet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:30

Storm76 schreef:
Waarom zijn ze ertegen?
Mijn ouders zouden liever een goed werkend anticonceptie middel zien dan dat ik 4 dagen de pil vergeet...

Mijn ouders zien liever dat ik zo slim wordt om het ding in te nemen.. Ze zijn al niet super blij met de pil, maarja dat is wel zo verstandig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:31

Ik vergat hem ook altijd en heb toen een afspraak gemaakt met de huisarts...
Ik ben toen overgegaan op de nuvaring, geweldig!
Misschien is dat ook iets voor jou vraagteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:31

Pop, mijn ha raadde me juist een spiraaltje aan omdat ik niet goed tegen de pil kan en omdat ik over 2 jaar kinderen wil, na het uithalen ben ik dan direct vruchtbaar.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:32

Hij ligt bij mij op het plankje bij de wastafel. 's Ochtends zie ik hem dan meteen, en ik vergeet hem dan ook nooit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:32

Gelukkig letten je ouders op je Juul, dan kan je niet je pilstrip op je kussen leggen in je bed? dan kom je hem ook tegen als je gaat slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:34

Even tussendoor. Is het eigenlijk zo dat omdat ik hem nu steeds vergeet, hij ook stel dat ik hem volgende maand braaf elke dag slik, de bescherming dan alsnog minimaal is?

@ Storm: Overal in/ op m'n bed raak ik hem geheid kwijt. Heb hem ook al op m'n bureau gelegd naats me MP3 speler die ik elke ochtend pak, en op m'n make-upkastje waar m'n sieraden liggen die ik elke ochtend om doe. En ik kijk er gewoon overheen.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:35

Storm76 schreef:
Is ook echt een aanrader Juul, het zetten is een beetje lastig en het is een fabel dat je eerst een kind moet hebben gehad. Maar de 'pijn' is het meer dan waard!!

Het is ook een broodje aap verhaal dat je dikker wordt van de pil. Echt grote onzin!!
Tegenwoordig zitten er maar weinig hormonen in de pil, vroeger zaten er veel meer in!
Je kan hooguit 1 kilo van de pil groeien ( en dat komt door vocht vasthouden)
Je krijgt meer eetlust, dus je gaat meer snoepen..
En omdat de meeste meiden beginnen met de pil als ze in de vruchtbare leeftijd komen groeien ze ook. De heupen worden breder en dikker, meer hormonen ( dus dat''vet ''ribbeltje onderin ) en ze dijen helemaal wat uit. ( dat vetribbeltje gaat alleen weg als je je eierstokken laat verwijderen dus dat hebben zelfs de slankste meiden! Dat is gewoon door het puberen hoor.. dat komt niet door de pil. Maar omdat ze dan net de pil gaan slikken en als ze wat volwassen worden wordt het altijd maar .. jaa dat komt door de pil .. gegooit. Terwijl het gewoon onzin is. Je wordt niet dik door de pil!
Ieder pondje komt door het mondje!!

( zo dat moest ik ff rechtzetten van mijn docent! Koe )

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:35

als je hem na je stopweek gewoon weer goed slikt is hij 100% betrouwbaar. of nouja, net zo betrouwbaar als hij hoort te zijn dan.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:36

Myukii schreef:
als je hem na je stopweek gewoon weer goed slikt is hij 100% betrouwbaar. of nouja, net zo betrouwbaar als hij hoort te zijn dan.. Ja

Okee dat valt mee. Lachen

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:37

Storm76 schreef:
Pop, mijn ha raadde me juist een spiraaltje aan omdat ik niet goed tegen de pil kan en omdat ik over 2 jaar kinderen wil, na het uithalen ben ik dan direct vruchtbaar.

Tjah, als je niet goed tegen de pil kan, is het wel een oplossing, beter als ongewenst zwanger worden of alleen een condoom toch? Bloos

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:39

Als je je pil zo vaak vergeet, moet je misschien eens kijken of de nuvaring iets voor jou is Ja
Is een hormoonringetje die je 1x per maand inbrengt, net als een tampon eigenlijk. Even veilig als de pil en eigenlijk nog veiliger, omdat de hormonen direct in je bloedbaan komen. Als je dus aan de diarree ben of je hebt overgegeven maakt dat niks uit met de nuvaring, terwijl dat bij de pil wel zo is Ja

Na 3 weken haal je de ring eruit en heb je net als met de pil een stopweek. Om jezelf eraan te herinneren dat je je ring eruit moet halen kun je op de website van de fabrikant van de ring gratis een klein klokje bestellen die dus om de 3 weken gaat piepen als 'ie eruit moet en na een week weer gaat piepen dat er een nieuwe in moet Ja

Ik vind het alleen maar voordelen hebben, je hoeft niet iedere dag aan die rotpil te denken Vork

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:41

toen ik nog de pil had, had ik hem naast m'n tandeborstel liggen en zo vergat ik hem egenlijk nooit in te nemen.
ben een paar maanden geleden overgestapt op spiraal en ik moet zeggen dat het mij goed bevalt zo. zo weet ik zeker dat ik de pil niet vergeet in te nemen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:43

Mensen die de nuvaring hebben, zijn jullie niet bang voor eventuele geurtjes (ding blijft toch 3 weken in je) en dat hij eruit valt, of dat je vriend het voelt tijdens het vrijen?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:53

Storm: ik merk eerlijk gezegd niet eens dat ik dat ding draag Ja Het is een geurloze, doorzichtige, plastic ring klik een heeft, bij mij tenminste, geen invloed op m'n geurhuishouding down under Tong uitsteken En wat vrijen betreft: ik heb (nog) geen problemen gehad, de ring zit echt tegen je baarmoedermond aan en kan er dus niet zomaar uitkomen zetten (misschien als je hele gekke capriolen uithaalt Vork Nagelbijten / Gniffelen ). Maar nee, ik ben er echt 100% tevreden over OK dan!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:56

De Nuvaring lijkt mij ook eng.
Vooral als je een vriend heb, en je bent hem opeens kwijt. Je weet dan niet precies wanneer hij eruit gevallen is, dus wanneer je hem er weer in kan stoppen haha! Niets voor mij en het lijkt me ook raar zon ring daar Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:58

En die nuvaring is ook met hormonen? Die zet je erin (diep? Nagelbijten / Gniffelen krijg je hem makkelijk weer uit?) en na 3 weken gewoon een stopweek net als met de pil?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:07

ik vergat de pil ook wel eens en was er dus ook helemaal klaar mee, dacht eerst aan die ring maar om nu elke 3 weken een nieuwe te plaatsen niks voor mij,

heb nu ondertussen 4 jaar een spiraal echt helemaal super, nergens last van niet meer ongesteld nee voor mij niks anders meer dan een spiraal Haha!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:18

Moet je eigenlijk bij de nuvaring ook zaaddodende middelen gebruiken bij de seks?