flinke schaafwonden na val met scooter help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: flinke schaafwonden na val met scooter help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:57

Wat ik altijd deed toen ik gevallen was en ook echt vreselijke wonden had met steentjes erin... Sodabadje maken, wc papiertje indopen en op de wond druppelen. Dan valt het best wel mee. Als je dan dinsdag even calendulan haalt bij het kruidvat oid, dan komt het vanzelf goed.. maar duurt wel lang hoor...

Sterkte ermee...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 23:31

bedankt voor jullie tips, ik zal kijken of ik dan inderdaad dinsdag calenducan en soda kan krijgen..
heb nu diclovinac gekregen omdat de pijn echt niet te harden is..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:33

Dat met dat druppelen is echt niet gek hoor, kun je evntueel ook zonder soda doen.
Het doet dan echt veel minder pijn als wanneer je er een straal water op zet.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:26

Caira schreef:
Je kunt er ook honing op smeren, zorg dan wel dat je zuivere honing hebt.

Mesitran zalf! Super voor o.a.dit soort wonden, op basis van honing, heeft een helende,. zuiverende werking en het heelt heel erg snel. Ook voor brandwonden een heel plezierig middel

Schaafwonden kun je gerust met een gaasje bedekken , beetje Mesitranzalf erop...
Beterschap hoor!

PS: Voor dieren/paarden is er Dermiel, (ook op honing basis)wonderbaarlijk goed middel! Geneest mooi, smeert goed en is echt een goed middeltje. Onze fries had door roestig, oud prikkeldraad veel wonden opgelopen en na 1 dag zag je het al genezen.

Mesitran doet hetzelfde dus, ......

Kijk maar even hier: http://www.hulpmiddelendirect.nl/assets ... oft15g.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:35

Traumeel, is zowel in zalf als druppels verkrijgbaar. De druppels zijn om in te nemen en zetten je lichaam aant werk waardoor het sneller heelt. Is van Heel, denk dat het verkrijgbaar is in de natuurwinkel? Helpt overigens ook goed bij blauwe plekken, verstuiking etc. en ook voor paarden ideaal, met name bij blessures.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 00:39

als het echt brand en schrijnt enzo, helpt een coldhodpak oid wel? ondanks dat het je eigen schult is (vind ik in ieder geval wel.. met 70 km) toch beterschap!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:41

wat een wonden zeg!.
ik zou er ontsmetting spul op doen Betadiene, dat helpt goed!

zorroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:48

Heb dit zelf ook gehad toen ik met de brommer ben aangereden, ze hebben het bij mij in het ziekenhuis schoongemaakt, dat was echt vreselijk. Mijn hele rug lag open, armen enzo ook wel, maar die rug was echt vreselijk. Had verder net als jij de vingers en 1 been open, enkel en pols zwaar gekneust. Had nog een gat in mijn pols, daar was de zijkant van mijn stuur in geklapt. Bah, als ik daar weer aan terug denk... Ik zag er niet uit, en mijn brommer ook niet (dat vond ik op het moment zelf nog wel het ergste)

Ik heb er eerst niets op gehad, ze hebben het schoongemaakt, en toen heb ik gewacht tot het allemaal goed droog was, en toen er sudocrem op gedaan, dat was wel fijn en daar werd het wat zachter van. Heb een tijd gedoucht met een tshirt aan, want kon het water niet op mijn rug verdragen. Ze hebben ook nog babyolie bij mij geprobeerd, mijn zus dacht dat het daar wel zachter van werd, wat een hel.. Zou dus in ieder geval sudocrem aanraden en idd calendula zalf is ook fijn, maar dan moet het wel al wat dicht zijn, ik denk dat het zo ook erg pijn gaat doen.

Sterkte ermee, ik weet hoe het voelt, ik had zelf amper vel over, vooral op mijn rug.

Wil er toch nog bij zeggen dat ik het ook wel erg stom vind dat je zo hard reed.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:03

Ik heb de calendula na mijn operatie gewoon op de (gehechte) open wonden gesmeerd, brand echt totaal niet! Je hoeft dus niet te wachten tot het dicht is maar dit is wel slimmer (gewoon lekker met rust laten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:54

tsja,dat het niet slim is om met die snelheid te rijden snap je zelf ook wel.
toch beterschap gewenst.
ik zie dat je in zutphen woont,je kan in de stad calendulan kopen(van bijvoorbeeld vsm)bij de G&W winkel..dat helpt echt goed tegen schaaf en brandwonden.
verder beetje laten rusten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:28

Ik zou er nu niets op doen, laat t drogen zodat er een korst op komt. Zodra de korst erop zit kun je er vaseline op doen( deed ik toen ik met de brommer gevallen was). Dan blijft t heel , maar niet zo gevoelig.