Zwakke darmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Zwakke darmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:32

Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ook altijd het probleem van op stal zijn en moeten... en er is geen wc...
Bij mij is ook PDS 'vastgesteld' want idd het is gewoon een verzamelnaam van allerlei onverklaarbare dingen.
Ik heb er erge last van. Ik heb 24 uur per dag buikpijn, dit kan erger worden of minder. Het is dus nooit helemaal weg.
Vet eten/veel suikers/zuivelproducten gaan niet goed bij mij.
Ik heb door de jaren heen een maagscopie gehad, endoscopie, diverse rontgenfotos, ct scan, enz enz. gehad, maar ze zien er niets op!

Onlangs heb ik een onderzoek met een videocapsule gehad. Je moet dan een cameraatje doorslikken (ongv pindagrote) en deze komt er natuurlijk aan de onderkant ook weer uit. Ze hebben dan beeld materiaal van de hele binnenkant van je darmen en maag. Veel handiger dan scopiieen want het doet geen zeer en bij een scopie had ik daarna ontzettende last.

Helaas is hier ook niets uitgekomen..
Ik blijf gewoon bij de maag lever darm arts onder controle en medicijnen uitproberen.
Verder is het inderdaad 'mee leren leven'

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:34

Ik heb al een jaar last van maag en darm klachten. Loop hiervoor bij het ziekenhuis en moet dinsdag een colonoscopie laten doen(via beneden naar binnen en je hele dikke darm door). Heb een lactose intolerantie test gehad, een maagonderzoek, bloed prikken, kweekjes brengen en nu eindelijk een darmonderzoek. Minder is wel dat ik vrij weinig mag eten, veel moet drinken en morgen moet beginnen met laxeren. Maar ben wel 2 dagen vrij... Ik ben nu ook een beetje aan het uittesten waar ik wel en niet tegenkan. Maar idd vet eten en gekruid gaat niet samen, halfvolle melk, vanille vla en dubbelvla ook niet, maar yoghurt, karnemelk, actimel en optimel drink weer wel..

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:06

Ja ik drink sinds een paar jaar idd ook optimel in plaats van melk en dit gaat ook bij mij heel goed. mn darmen kunnen dit goed verdragen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:30

Ik heb nog helemaal geen onderzoeken gedaan maar het wisselt bij mij ook. De ene week gaat het super goed, maar zoals afgelopen week is het iedere keer raak. Direct na het eten (begint als ik mn toetje aan het eten ben) krijg ik gigantische kramp. Ook heb ik vaak diarree (Sorry, niet zo smakelijk) maar dan ook gewoon waterdun..

Kunnen er ook ernstige vermoeidheidsklachten vandaan komen? Ik heb sinds vorig jaar juni pfeiffer gehad maar het wil dus nog helemaal niet opschieten! Zou het kunnen dat die vermoeidheidsklachte niet meer van de pfeiffer komen maar van mijn darmen oid? Nagelbijten / Gniffelen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:35

Ik heb er ook last van, helaas.
Bij mij is het ontstaan in de periode dat ik pfeiffer had.

Wat ik er aan doen? Veel opletten met wat ik eet, regelmaat en proberen goed te drinken.
En bepaalde dingen waar ik last van krijg, proberen te vermijden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:51

Hmm oke! Ik weet eigenlijk niet goed waar ik last van krijg. Heb er een tijd geprobeerd op te letten en opschrijven wanneer ik last krijg maar er lijkt geen touw aan vast te knopen :S

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:07

Joehoe. Doei!

Vooral last van stress merk ik aan mijn darmen. Veel krampen enzo.
Gelukkig blijft het daar dan ook bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:56

Hmm zo zie je maar dat iedereen wel last heeft. Morgen moet ik om 12 uur in het ziekenhuis zijn, zie er toch wel tegen op. Vandaag mag ik maar 3 boterhammetjes verdeeld over de hele dag en vanavond moet ik beginnen met het eerste flesje laxeermiddel. Veel vocht moet ik drinken. Blijf iig in de buurt van de pc en wc...

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 18:42

Succes!!
Ik let wel al meer op,maar het is zo vervelend om van de chocola af te kicken Huilen van het lachen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:33

Chocola is een fase(althans bij mij dan). Ik let meer op of ik niet teveel lactose binnenkrijg want daar ben ik nog altijd gevoelig voor

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:41

Ik heb ook een spastische darm, wist niet dat dat officieel PDS heet, nou ja, weer bijgeleerd Lachen

Ik heb er eigenlijk altijd last van gehad. Vroeger als kind al en sinds een jaar of 3 meer en meer. Dan vorig jaar of het jaar daarvoor een reeks onderzoeken laten doen, de één al wat uhm... vervelender dan de ander en die spastische darm was de conclusie. Bij mij vooral met stress als oorzaak, want er zijn geen lichamelijke afwijkingen vastgesteld. Toen mocht ik bepaalde pillen nemen elke dag, maar nu ben ik daarmee gestopt. Ik kan ze toch niet eeuwig blijven nemen, ook al hielpen ze wel...

Nee, het enige voordeel is dat ik ook dus zo goed als nooit met verstoppingen zit Clown Het nadeel is dat ik het omgekeerde heb...

Het is geen aandoening die je leven helemaal ondersteboven gooit, maar het is wel verdomd lastig als je er jaren mee rondloopt. En op de meest onmogelijke momenten heb je er het meeste last van.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:19

Ongeveer 4 jaar geleden ben ik bij de internist geweest en heb een colonoscopie gehad. Eerste oorzaak was de darmkanker die op veel te jonge leeftijd bij mijn moeder ontdekt was en een hoge erfelijkheidsfactor heeft. Daarnaast had ik toen al zo'n 10 jaar last van diarree en krampaanvallen.
De internist besloot daarom om een onderzoek te doen. Gelukkig vond hij niets en verklaarde de diarree en kramp met overgevoeligheid voor bepaald eten of stress. Ik moest maar proberen uit te zoeken waar ik zo fel op reageerde want hij kon niets medisch vinden.

Jarenlang heb ik doorgesukkeld, op verjaardagsfeestjes vroeg naar huis vertrekken omdat de kramp eraan kwam en het dan niet lukt om een kwartier rustig op de WC te kunnen zitten tot de kramp voorbij is. In Six Flags vlak voordat we eindelijk in de achtbaan konden, de wachtrij weer uitlopen omdat ik voelde dat ik meteen naar de WC moest Boos!

Sinds vorig jaar echter kreeg ik een vermoeden dat de kramp niet zozeer van mijn eten of van de stress afkomstig was maar meer aan m'n menstruatiecyclus lag. Had al vanaf kind erge buikpijn tijdens mijn menstruatie en dat wordt elke keer erger.
Na wat onderzoeken bleek dat ik ernstige endometriose heb die zich naar de darmen uitstrekt. Dit houdt in dat het in mijn buikholte en rond mijn darmen meebloedt en dit veroorzaakt de extreme pijn. Daarnaast verklaart het ook de kramperigheid in mijn darmen.
We zijn nu bezig om uit te zoeken hoe de endometriose onder controle te krijgen en dan zouden ook de problemen met mijn darmen minder moeten worden.

Ik hoop dat iemand wat heeft aan mijn verhaal omdat internisten vaak niet die link leggen die nu via de gyneacoloog gevonden is.

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:58

bij mij is deze weekendrometriose vastgesteld ook realtief erg...
dacht dat ik me niet zo moest aanstellen

nu blijkt dat ik er ook met enige speod aan geholpen moet worden, maar dan ben ik wel van veel pijn af
maar bij mij heeft dus neit de internist een fout gemaakt maar mijn huisarts heeft mij veel te lang laten doorlopen en veel te veel zelf geprobeert met verschillende anticonceptie..