Chronische ziekte en medicijnen slikken, hoe onthouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Chronische ziekte en medicijnen slikken, hoe onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:03

Dat is een handig doosje! Lachen

Bestel je die bij de apotheek? Lachen

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 10:13

Nee, deze komt bij de conrad vandaan. Voor maar 20.50 ! Ik vond het razend goedkoop. Als je naar de site van conrad gaat en bij de zoekmachine "vergeet niets" intikt krijg je meteen de specificaties te zien. Hij is 8 cm in diameter en 3 cm in dikte, past in je hand en in een relatief klein tasje Vingers aflikken Diepte van 1 compartiment is 1.5 cm en de lengte 2.5 cm.

welshcobfan: dat is het gekke, mijn eigen apotheek en een andere waar ik geweest ben hadden allebei geen medicijndozen te koop.

Ja ik weet dat zijn een berg pillen maar ze zijn voor een paar dagen. Ik moet er nu namelijk 4 elke 3 uur nemen, dat is 20 per dag, dan gaat het rap. Ik had bij de apotheek een recept voor 1080 pillen haha, dat hadden ze niet op voorraad Vork

het gaat nu razend goed, ik vergeet ze inderdaad niet meer Haha!

ZabbieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:53

dat ziet er handig uit, ik ben zelf nierpatient , onlangs getransplanteerd en moet heel wat medicatie gebruiken. Ik vraag me af of ze erin passen.

Wat ik me ook afvraag, ze hebben mij er in het ziekenhuis met klem op gewezen dat de medicijnen niet uit de zilverfolie verwijderd mogen worden, omdat ze dan hun werking verliezen. Hoe zit dat dan met dit doosje ? Ik had eerst ook een doosje met 7 dagen, maar die kan ik niet meer gebruiken omdat daar de medicatie met zilverfolie niet in passen.