Mijn persoonlijke afvalstrijd....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Mijn persoonlijke afvalstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:14

Dat is bij mij gelukkig niet het geval (niet dat het allemaal dikkerds zijn of zo) maar ook ik hoef
niet superdun te worden, maar een fijn figuurtje zonder dat ik op hoef te letten wat ik aantrek omdat
je anders al mijn rollen ziet zou wel fijn zijn hoor Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:15

Die schurende benen vind ik nog niet eens het ergste. Dat drilvet, dáár wil ik vanaf. Nagelbijten / Gniffelen

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:25

Tellie schreef:
Die schurende benen vind ik nog niet eens het ergste. Dat drilvet, dáár wil ik vanaf. Nagelbijten / Gniffelen

Dat is ook vreselijk ja, maar als ik naar het strand ben geweest (lees zonnebrand+schurend zand) en ik heb een rokje of een broek met een laag kruis is het echt een hel om een stukje te lopen Nagelbijten / Gniffelen

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:30

Ik ben ook deze week weer fanatiek begonnen met sporten.

Vorig jaar in maart ben ik begonnen met fitness en was tegen augustus ruim 20 kilo kwijt. Allemaal weer terug en helemaal mijn eigen schuld Frusty

Ik heb me eigenlijk sinds augustus rot gevoeld, maar deed er maar niks aan, ging haast niet meer naar de sportschool waar ik eigenlijk 3x per weer heen wil/moet en verder zat ik ook maar stil achter mijn computertje. De laatste paar weken was het zelfs zo dat ik liever helemaal de deur niet uit wilde, kon niemand me zien (ja, het zit/zat diep).

Afgelopen weekend was mijn keerpunt, vrienden hadden ons uitgenodigd om hun nieuwe hottub uit te proberen en no way dat ik mee ging. Mijn vriend maar laten vertellen dat ik ziek was en een weekend in mijn eentje depressief thuis gezeten. Me bedacht dat er iets moest gaan gebeuren voordat ik 200 kilo zou wegen. Toch de moed bij elkaar gepakt, een niet al te lelijk zwempak in mijn maat gezocht en dinsdag voor het eerst gaan zwemmen met mijn vriend en gister weer naar de sportschool. Gelukkig liggen er in het zwembad vooral dikkere oude vrouwtjes, dus het viel allemaal best wel mee, vond het alleen minder geslaagd dat we vrienden tegen kwamen, maarja, ben ik daar ook weer overheen Vork

Duss.. lang verhaal, maar was wel even fijn om het kwijt te kunnen.

Succes allemaal!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:34

Amanda_T schreef:
Zullen we anders een gezellig Huiskamer topic maken? Dan kunnen we elkaar "helpen" en zorgen dat we allemaal doorzetten. Het voelt op dit moment ook echt frustrerend, het is lekker weer, je wil naar het strand, maar je durft niet..Hebben jullie ook straie, ik wel op mijn onderrug voornamelijk, doordat ik van die periodes had, waardoor ik elke keer gigantisch aankwam..Is trouwens heel fijn om al jullie reacties te lezen, voel me nu soms regelmatig eenzaam omdat ik vrijwel de enigste ben hier die zich bezig houd met afvallen.

@ Tellie, ik snoep ook nog wel een beetje hoor, je hoeft ook echt geen lekkere dingen te laten staan, als je er maar rekening mee houd. Dus als je 's avonds een verjaardag hebt gehad, de volgende dag dat lekkere koekje laten liggen, of als je je zelf echt kapot hebt gewerkt, toch gewoon een lekker ijsje pakken al je thuis komt, als beloning..Als het alleen maar konijnenvoer zou zijn, denk ik niet dat ik het vol zou kunnen houden. Maar op deze manier is het goed te doen!

benangelique @ [VT] [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

wanneer iemand op de gezonde manier wil afvallen (zoals jij beschrijft) is diegene van harte welkom in dit (langlopende) topic. Nog regelmatig melden zich nieuwe 'deelnemers'.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:34

Miemserik schreef:
Dat is ook vreselijk ja, maar als ik naar het strand ben geweest (lees zonnebrand+schurend zand) en ik heb een rokje of een broek met een laag kruis is het echt een hel om een stukje te lopen Nagelbijten / Gniffelen

Kwestie van even het zand afspoelen. *LOL*

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:38

Tellie schreef:
Miemserik schreef:

Kwestie van even het zand afspoelen. *LOL*

Staat hier geen douche oid op het strand Tong uitsteken

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:38

Heel herkenbaar je verhaal.

Het zou zo door mij geschreven kunnen zijn.
Ook ik ben onlang (weer) begonnen. Elke kilo is een overwinning!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:39

Wat goed zeg.
Ik ben ook bezig met afvallen. Al een hele poos eigenlijk. In het begin wilde het helemaal niet. Ik kwam zelfs een kilo aan. Ik volgde Sonja maar sportte niet.
Nu gaat het beter en ben 4 kilo kwijt. Ik ben van 66 kilo naar 62 gegaan. Nog 4 kilo en ik zit op mijn streefgewicht. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik dus maar 1.60 m. lang ben.
Ik eet gewoon ontbijt, lunch en avondeten en meer niet. Geen tussendoortjes meer en ik ben meer gaan sporten.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:39

mm klinkt allemaal erg erg bekent,
ik ben zo'n 3 maand geleden begonnen met afvallen, nu ben ik 15 kilo lichter het voelt veel beter.
Ik ben deze week begonnen met hardlopen, wand mijn conditie moet er nu aan geloven haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:41

dingetje schreef:
Wat goed zeg.
Ik ben ook bezig met afvallen. Al een hele poos eigenlijk. In het begin wilde het helemaal niet. Ik kwam zelfs een kilo aan. Ik volgde Sonja maar sportte niet.
Nu gaat het beter en ben 4 kilo kwijt. Ik ben van 66 kilo naar 62 gegaan. Nog 4 kilo en ik zit op mijn streefgewicht. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik dus maar 1.60 m. lang ben.
Ik eet gewoon ontbijt, lunch en avondeten en meer niet. Geen tussendoortjes meer en ik ben meer gaan sporten.

heeeeel ongezond dit! je hebt tussendoortjes nodig om je verbranding en bloedsuikerspiegel op peil te houden. beter 6 kleine maaltijden per dag dan 3 grote. je kan toch ook voor gezonde tussendoortjes als fruit kiezen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:44

Ik eet om 8 uur een boterham, om half 11 nog een. Om half 1 lunch ik met 2 boterhammen en wat fruit, dan rond 3 uur een appel en om half 6 eten.... wat nou ongezond....
Met tussendoortjes bedoelde ik meer snoep ed...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:48

Kom kom, laten we het gezellig houden! Maar ik ben dus gelukkig niet de enigste..Als ik daar dan in de sportschool sta te zwoegen en af sta te zien, heb ik altijd het gevoel dat iedereen me aankijkt, zo van ow, zie die dikkerd daar afzien!

Broeken is bij mij ook een ramp met warm weer enz, rokjes helemaal omdat ik dan mijn benen tot bloedens toe open schuur. Elke keer maar nieuwe broeken kopen, want na 3 maanden zijn ze afgeschreven, omdat het kruis volledig door is gesleten. Baal er nu ook gewoon van dat ik niet mag sporten ivm. de behandeling van de osteopaat...Boos!...Maarja nog een paar daagjes en dan kunnen we er weer tegenaan! Lachen

Ik betaal trouwens €46,- per maand voor onbeperkt sporten, maar dat was wel de beste en dichtbijzijnste sportschool hier in de buurt...

*knauwt ondertussen lekker verder aan de paprika! Vork *
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 08-05-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:48

ik begreep dat je echt alleen ontbijt, lunch en diner at.
je ontijb is wel erg mager.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:51

Mijn dieet is samengesteld door een dietist op doktersadvies, omdat ik moest gaan lijnen door gezondheidsklachten,vandaar. Ik kwam door bijv. Sonja alleen maar aan. Heel vervelend.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:55

Amanda_T schreef:
Kom kom, laten we het gezellig houden! Maar ik ben dus gelukkig niet de enigste..Als ik daar dan in de sportschool sta te zwoegen en af sta te zien, heb ik altijd het gevoel dat iedereen me aankijkt, zo van ow, zie die dikkerd daar afzien!

Broeken is bij mij ook een ramp met warm weer enz, rokjes helemaal omdat ik dan mijn benen tot bloedens toe open schuur. Elke keer maar nieuwe broeken kopen, want na 3 maanden zijn ze afgeschreven, omdat het kruis volledig door is gesleten. Baal er nu ook gewoon van dat ik niet mag sporten ivm. de behandeling van de osteopaat...Boos!...Maarja nog een paar daagjes en dan kunnen we er weer tegenaan! Lachen

Ik betaal trouwens €46,- per maand voor onbeperkt sporten, maar dat was wel de beste en dichtbijzijnste sportschool hier in de buurt...

Dat valt nog mee, € 46,= per maand voor onbeperkt sporten. Ik betaal helaas heel wat meer.
Ik voel me ook net als jij in de sportschool. Probeer nu meestal op tijdstippen te gaan dat het of niet zo druk of wanneer er meer oudere mensen zijn (die letten daar niet zo op Knipoog )

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:56

Misterylady schreef:
Amanda_T schreef:

Dat valt nog mee, € 46,= per maand voor onbeperkt sporten. Ik betaal helaas heel wat meer.
Ik voel me ook net als jij in de sportschool. Probeer nu meestal op tijdstippen te gaan dat het of niet zo druk of wanneer er meer oudere mensen zijn (die letten daar niet zo op Knipoog )

Waarom komt me dat bekend voor Clown . Ik vertik het om 'savonds te gaan sporten, dan zijn er teveel bekenden en teveel jongeren, die hoeven me niet te zien zweten en zwoegen, dus ik ga meestal inderdaad, ook op middagen en ochtenden, wanneer er alleen ouderen zijn. De jongeren die er dan zijn, zijn altijd heel positief en vinden het altijd knap dat ik zo mn best doe. Maak er altijd een praatje mee als ze bezig zijn op het apparaat naast me Lachen

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:59

Sonja Bakker is ook gewoon butt.

Ik volg niet echt een dieet, ik eet gewoon gezond, denk ik. Het is wel moeilijk, ik woon samen met een kerel die zakken chips en bakken macaroni naar binnen schuift alsof het niks is en dan kom ik met mijn kleine bordje pasta en tomaatjes tussendoor.

Ik ga naar Curves. Dat is een sportschool alleen voor vrouwen (niet dat dat mij zoveel boeit) en er komen fijne mensen, positief en je wordt niet echt aangekeken op je maat. Je werkt drie rondjes langs de machines af en je zit steeds maar 30 seconden op een machine die op luchtdruk werkt - hoe vaker en sneller je 'm heen en weer haalt, hoe zwaarder die wordt. Doordat je steeds maar zo kort op de machines zit, trek je ook je armen en benen en rug niet naar de klote en wordt 't niet saai. Tussendoor loop of ren je op een verend plankje om "uit te rusten" want het is de bedoeling dat je zo hard als mogelijk gaat op de machines. De hele workout duurt 30 minuten en dat doe ik dan drie keer per week. Ik vind het ideaal, ik heb echt het idee dat ik uren heb gesport als ik klaar ben en nog de hele dag over Pling

En ik zwem dus sinds kort, heerlijk!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:04

@Rafita bij iedereen werkt wat anders. Ik heb alles al geprobeerd en was echt groot Sonja hater, maar ik heb het eens het voordeel van de twijfel gegeven en nu val ik wel af. Ik vind dus niet dat je dat zomaar kunt zeggen. Ik eet nu gezonder. Eet zelfs iets meer als van Sonja mag (en dan meer groente en fruit etc) en het gaat me prima af.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:05

Rafarta schreef:
Sonja Bakker is ook gewoon butt.

Ik volg niet echt een dieet, ik eet gewoon gezond, denk ik. Het is wel moeilijk, ik woon samen met een kerel die zakken chips en bakken macaroni naar binnen schuift alsof het niks is en dan kom ik met mijn kleine bordje pasta en tomaatjes tussendoor.

Mannen hebben echt altijd geluk! Mijn vriend ook, die kan gerust op een avond 2 zakken chips leeg eten, en meneer is echt slank, zit geen grammetje vet aan. Doet absoluut niks aan sport, alleen zijn werk (Hovenier) is zwaar..Maarja, tis altijd oneerlijk verdeeld, laten we het daarop houden Knipoog

Ja, mijn keuze is op deze sportschool gevallen, omdat ik er meerdere mensen ken en ik ook super veel b egeleiding krijg, ivm de rugklachten die ik heb!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:09

dingetje schreef:
Mijn dieet is samengesteld door een dietist op doktersadvies, omdat ik moest gaan lijnen door gezondheidsklachten,vandaar. Ik kwam door bijv. Sonja alleen maar aan. Heel vervelend.

kan me voorstellen dat het heel vervelend is om aan een dieet te gaan beginnen en dan alleen maar aan te komen.
ik ben ook bij een dieetiste, maar op 1 boterhammetje als ontbijt val ik om! zo zie je maar, dat is voor iedereen persoonlijk.

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:10

Deedee: Maar je volgt het dus niet precies, je eet meer groente en fruit. Daar viel ik dus vooral over bij haar, hoeveel je daar van mag/moet eten.. Het moet wel gezond blijven. Maarja, een dieet is inderdaad ook voor iedereen anders, dus het kan natuurlijk goed zijn dat het voor jou wel goed is!

Begeleiding is ook belangrijk en fijn bij een sportschool, des te meer als je inderdaad klachten hebt, dan moet je niet gewoon een beetje aan gaan slungelen.

Mijn vriend moest elke dag 80 minuten fietsen van en naar werk en dan ook nog best zwaar werk doen, dus het is ook niet vreemd dat hij veel at en niks aan kwam, maar het is inderdaad alsnog niet eerlijk. Maar nu heeft hij werk dichtbij en veel minder zwaar, dus ik zal 'm *LOL*

Anyway, naar de sportschool I go Doei!
Laatst bijgewerkt door Rafarta op 08-05-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:11

Het is idd heel persoonlijk. Wat voor de een werkt, is waardeloos voor de ander. Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt, dat is ook het beste vol te houden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:13

Sport ze Rafarta OK dan!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:16

Goed van je dat je toch steeds maar doorgaat!
Het gaat je vast helemaal lukken en als ik het zo hoor zie je het zelf ook positief.
Je vriend ziet je dus ook duidelijk opknappen!
Als ik het zo hoor gaat het helemaal goed komen meid! Haha!
Moet je nagaan! 7 kilo al! Dat is toch zeker niet niks! Haha!