Vriendin gebruikt GHB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Vriendin gebruikt GHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:44

ow zo Haha! Ik volg je weer Tong uitsteken

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:38

Tja... Een moeilijke situatie hoor! En hoe moeilijk het soms ook is, als iemand niet geholpen wíl worden, kan jij er waarschijnlijk ook niet veel aan veranderen. Tenminste, uit je verhaal neem ik op dat ze geen hulp van je aanneemt...

Je zegt dat ze hulp heeft van de Brijder stichting? Over wat voor soort hulp hebben we het dan?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 18:35

Ik ga me maar ook weer even met mijn eigen topic bezighouden.
Helaas is het gistermiddag weer misgegaan met mijn vriendin en is ze voor de 4e keer in 2 weken tijd naar de EHBO gebracht.
Ze gebruikt de GHB samen met de medicijnen tegen ADHD en dat schijnt ook niet met elkaar te gaan.
Ze krijgt professionele begeleiding bij de Brijder stichting, zo heet de verslavings zorg hier in de buurt, omdat ze zelf toch echt een ander leven wilt gaan opbouwen. Maar tot op heden wil het maar niet lukken.
Ze is 2 maanden terug ingeschreven voor een zorgboederij om weer in een `normaal` werkritme te komen onder begeleiding, maar daar heeft ze nog helemaal niets van gehoord.

Marloes, het gekke is dat ze tegenwoordig heel eerlijk is over haar gebruik en er zelf best veel over praat. Ze wil er echt van af....
Zij bagetaliseerd het gevaar van GHB echter enorm, zoals verootje in dit topic ook doet (niet negatief bedoeld) en daardoor denk ik dat ze het gevaar ervan nog steeds niet inziet.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:16

GHB (downer) met Ritalin (upper) is ook een gevaarlijke combinatie, medicijnen tegen ADHD kan je vergelijken als Amfetamine, mensen met ADHD die amfetamine gebruiken worden daar heel rustig van..

Levensgevaarlijk wat ze doet dus.. Vooral ook voor je hart en je bloeddruk dacht ik..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:17

Rissa: Het feit dat ze geholpen wil worden is in ieder geval de eerste stap!

Ik heb ervaring met de verslavingszorg en ken de Brijderstichting. Is de Emiliehoeve misschien niet wat voor haar?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:29

CielitoLindo schreef:
GHB (downer) met Ritalin (upper) is ook een gevaarlijke combinatie, medicijnen tegen ADHD kan je vergelijken als Amfetamine, mensen met ADHD die amfetamine gebruiken worden daar heel rustig van..

Levensgevaarlijk wat ze doet dus.. Vooral ook voor je hart en je bloeddruk dacht ik..

Inderdaad heel erg gevaarlijk als het combineert.. Goed van haar dat ze zelf wilt stoppen.. Ik hoop voor jou en voor haar dat het haar gaat lukken, Ach gut

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:26

Zal ze misschien denken dat ze met haar ADHD geholpen is met ghb om rustiger te worden?, terwijl het juist averechts werkt met haar medicijnen..
Kan me goed voorstellen als je ADHD hebt dat je misschien denk dat je daar relaxed van wordt..

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 00:55

Cietlitolindo, ik heb af en toe werkelijk geen idee wat ze denkt...
Marloes wat is de emiliehoeve en waar zit het? Alle tips en adviesen zijn meer dan welkom...maak me echt zorgen!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 09:53

Ze weet overigens wel de risico's van het gebruik van Ritalin en GHB maar helaas weerhoudt dat haar niet...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:07

Wilt ze zelf wel stopen of heb je het idee dat ze dat alleen maar zegt om haar omgeving tevreden te houden?

In ieder geval als ze echt wil stoppen kan je haar over iboga vertellen. Dat is een afkickmethode die echt werkt en ook in een keer, het enige wat nodig is is motivatie!! Voor meer info pb me of google iboga!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 15:49

Ik heb op iboga gegoogeld en het klinkt als iets dat haar wel zou kunnen aanspreken. Ik kon alleen niet ontdekken of het ook samen gaat met andere medicijnen.
Ik denk trouwens wel dat ze echt wilt stoppen, ze schaamt zich voor haar eigen gedrag en de inmiddels opgedane reputatie.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:24

Het gaat niet met andere medicijnen, maar je moet die iboga maar een keer nemen, daarna kan je weer verder gaan met medicijnen als het nodig is.

Mijn moeder doet iboga behandelingen in nederland, ik heb heel wat behandelingen gezien en ben erg enthousiast! Er is denk ik niets wat beter tegen verslaving helpt! Als jij of je vriendin vragen hebben, let me know!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 01:25

Ik ga het zeker aan haar voorleggen! Bedankt!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:30

GHB is ontzettende rotzooi, en je word er geil van.
Echt rotzooi is het!
Maar jij kan er niks aan doen om haar er mee te laten stoppen, ze moet gewoon hulpzoeken.
Maar ik snap je punt, jij wilt niet dat je beste vriendin aan de drugs is, maar jij kan haar niet helpen.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:38

Je kan haar moeilijk helpen , want het is echter haar eigen probleem. Ik
zou in die Situatie haar aanmoedigen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 14:52

Ze moet stoppen omdat ze het zelf wilt en niet voor een ander dat weet ik. Maar hoe kan ik haar ondersteunen op momenten dat de verleiding te groot is voor haar? Ze sluit zichzelf dan voor alles en iedereen af..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:48

Sorry, heb het weekend niet achter de pc gezeten. Rissa, ik stuur je even een PB over de Emiliehoeve... Lachen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:02

't is ook zonde om met dit mooie weer achter de computer te kruipen Knipoog. Alvast bedankt!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:35

hoe oud is je vriendin..
want ik ken de emiliehoevoe ook maar je hebt ook mistral.
en de jeugd dtox daar kan je heen tot je 21, eerst ga je dan naar dtox daar kick je lichaamlelijk af en dan ga je naar mistral of emiliehoeve emiliehoeve is een langer progamma dan mistral maar bij beide leer je hoe je je eigeleven weer kan leiden hoe je met alles om moet gaan en hoe je met je zelf om moet gaan.
ook word je niet in 1 x were in de buiten wereld gezet. dtox is gesloten maar op mistral mag je eerst me begeleiding naar hguis en dan alleen en dan 2 dagen 3 dagen 4 dagen zo bouwen ze het op mischien is dat iets voor haar. ze hebben er ook een goede verslavings arts die met haar adhd kan kijken.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 17:09

Relien ik ga ook even wat info opzoeken over mistral. Bedankt voor de tip.