Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

Re: Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:41

Jaaaa! Ikke ook. Was gisteren met de fiets naar stal gegaan en nu zijn mijn armen rood. Achjaa, we hebben thuis van die Calendulan Emulsie en dat werkt perfect. Heb er nu dus helemaal geen pijn aan en het rode trekt weg. Toch doe ik vandaag bij het rijden even een shirtje met lange mouwen aan, zodat m'n huid niet direct nog een lading met zon krijgt.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:42

TS, heb je er al eens aan gedacht om een paar keer onder de zonnebank te gaan voor je bv op vakantie gaat? Dan kan je huid alvast rustig wennen en ze kunnen je in zo'n zonnestudio echt goed advies geven voor je huid.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:43

Ik ben net terug van een midweek Zeeland. Elke dag 25 graden en van 12 uur tot 6 uur op het strand gelegen, zonder zonnebrand. Ik ben ontzettend bruin geworden, alleen op m'n rug iets verbrand, maar verder niet. Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:43

Een vriendin van mij heeft dat ook, smeert zich in met factor 50 sunblock maar dat wil ook niet helpen..

Nu heeft ze een zonnebrandcreme uit Australië, factor 30, iets met banaangeur en -kleur, en die werkt super goed. Helaas zijn die niet in NL te verkrijgen..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:46

Mareska schreef:
Een vriendin van mij heeft dat ook, smeert zich in met factor 50 sunblock maar dat wil ook niet helpen..

Nu heeft ze een zonnebrandcreme uit Australië, factor 30, iets met banaangeur en -kleur, en die werkt super goed. Helaas zijn die niet in NL te verkrijgen..

Zou je misschien willen vragen welk merk dat precies is? Mijn vriend is een Aussie en we mogen weer laten weten of er nog iets is dat we willen hebben uit Australie voor in het volgende "care package" van zijn zusje... Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:46

Ik moet overigens zeggen dat ik deze winter ook een aantal keer onder de zonnebank ben geweest, maar toch ben ik bij het eerste zonnetje weer verbrand. Moet overigens zeggen dat mijn buik op een of andere manier super bruin is, terwijl de rest dat niet is. Rare, rare buik, die verbrand ook gewoon nooit xD.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:58

hier nogeen hoor... Ik kan ook smeren wat ik wil maar ik verbrand gegarandeerd toch... Vind het altijd wel jammer...
Als ik de rest van de Fam. bekijk vind ik het helemaal oneerlijk.. mijn broertje word al bruin als hij het woord ZON uitspreekt.. mijn moeder heeft eigenlijk hetzelfde en mijn vader moet er iets meer moeite voor doen maar die verbrand niet....
Die mensen worden ook allemaal mooi bruin... Ik verbrand en het word bijna weer dezelfde kleur als het was.. kortom echt bruin word ik er niet van... Beetje jammer!!!

Maar goed indd smeren met factor 50...
de zonnebank opzoeken van de winter om alvast een basis te krijgen is ook een goed idee... (of het werkt is een 2e natuurlijk maar het is het proberen waard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:01

Ik verbrand ook heel snel. Ik blijf bewust zo veel mogelijk uit de zon (heb toch een hekel aan warmte, dus ik vind het niet erg), maar je ontkomt er niet helemaal aan. Dus lichte dingen aan die toch lange mouwen hebben en veel smeren. Zeker mijn gezicht, ik krijg altijd rode wangen en een rode neus Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:02

Karanto schreef:
Ik moet overigens zeggen dat ik deze winter ook een aantal keer onder de zonnebank ben geweest, maar toch ben ik bij het eerste zonnetje weer verbrand. Moet overigens zeggen dat mijn buik op een of andere manier super bruin is, terwijl de rest dat niet is. Rare, rare buik, die verbrand ook gewoon nooit xD.

nou, dat heb ik dus ook Scheve mond
mijn buik is echt bruin, voor de rest (vooral hals) is gewoon nog harstikke wit.. ziet er ook niet uit.
hals en schouders zijn natuurlijk meteen verbrand gisteren....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:04

Ik verbrande vroeger altijd heeeeeel erg snel. ( Ben een rood-harige mét sproeten.)
Het enige dat je kunt doen als je toch in de zon wilt; blijven insmeren ( met een hoge factor.) dan maar iets minder snel een kleurtje.
Tegenwoordig bouw ik het al heel vroeg op. 2x per week min onder de zonnebank & als de zon schijnt en het is warm 10 min in de zon etc. Zo maak je een laagje aan dat je ook weer extra beschermt tegen de zon. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:06

Ik vraag me trouwens af waarom iedereen zo graag bruin wil worden?

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:07

Ook ik heb rood haar, maar gelukkig ben ik een van de uitzonderingen die niet snel verbrand..

gisteren minstens 4 uur buitengeweest en alleen m'n schouders zijn een beetje verbrand.. maar dat is nu alweer weg..
En had me geneens ingesmeerd...

Het enige jammere aan het niet snel verbranden, is ook dat ik helemaal niet snel bruin word...

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:07

RedPassion schreef:

Voor mij is dat omdat ik altijd lijktbleek zie.. Met een beetje kleur zie ik er gewoon veel gezonder uit!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:08

Ik was gister ook verbrand. Verbrand normaal niet zo heel snel, maar was hele dag buiten, niet ingesmeerd en een beetje dom geweest dus Clown

Dadelijk naar de paarden, dan doe ik een dikke laag zonnebrand op Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:09

chitra schreef:
RedPassion schreef:

Voor mij is dat omdat ik altijd lijktbleek zie.. Met een beetje kleur zie ik er gewoon veel gezonder uit!!

Ik ook. Een beetje kleur heb ik graag, zeker na de winter. Bruin hoeft van mij niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:11

Karin schreef:
Ik ook. Een beetje kleur heb ik graag, zeker na de winter. Bruin hoeft van mij niet zo.

Ja, een beetje kleur vind ik wel mooi, dat krijg ik ook wel ondanks het smeren. Maar echt heel bruin en daar dan ook nog moeite voor gaan doen.... nee hoor Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:16

Het is toch ook gwoon mooi.. een bruin kleurtje!!
beter dan dat witte wat ik nu heb hoor.. vind het echt verschrikkelijk!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:18

Gelukkig heb ik er niet zo´n last van. Maar zo min mogelijk in de zon, en helemaal niet tussen bv. 11 en 3 overdag (dan staat deze op zijn hoogst).

Vergeet verder niet dat een hogere factor zonnebrand, niets te maken heeft met de tijd dat het werkt. Dus ook met een hogere factor gewoon elk uur smeren (zonnebrand werkt trouwens niet per direct, na het smeren dus pas na een half uur de zon in).

En je kledingkeus erop aanpassen. Een hemdje vraagt om verbrandde schouders. Vooral als er nog maar weinig weer voor is geweest. Langzaam opbouwen en extra voorzorgsmaatregelen als je er gevoelig voor bent.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:22

Ik ben al heel erg bruin geworden gisteren! (Heel de dag in de zon gelegen)
Word dan ook snel bruin, dus ik ben al klaar voor de zomer haha Clown

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:41

vikki schreef:
Mareska schreef:

Zou je misschien willen vragen welk merk dat precies is? Mijn vriend is een Aussie en we mogen weer laten weten of er nog iets is dat we willen hebben uit Australie voor in het volgende "care package" van zijn zusje... Haha!

Ik heb dr even gemaild, zodra ik antwoord heb zal ik het laten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:43

Ik was al een paar keer onder de zonnebank geweest en verbrand zoiezo niet zo snel, dus ben gewoon al bijgekleurd! Knipoog

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:48

Hier nog een. Ook echt alleen m'n rechterarm. Leuk hoor, bij de tennis zitten Haha! Ben lekker kreeftjesrood, gelukkig doet het geen pijn.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:53

Had gisteren mijn armen verbrand vooral op het paard. Lekker in het weiland dan fik je snel.

Ik ben aardig wit dus vebrand ook ergsnel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:12

Ik ben ook al verbrand, het gaat echt zo snel bij mij Huilen van het lachen . Gisteren cabrio gereden, dan moet ik heel erg oppassen, en een petje opdoen, want ik loop zo een zonnesteek op.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:16

nouw ikke ook hoor Ja ben rood harig dus verbrand als een gek Nagelbijten / Gniffelen
moet me insmeren met 40/50, en zelfs dan verbrandik nog. ik heb een spuitbus met een soort koelende schuim iets dat ik er over spuit, werkt super, heerlijk verkoelend Ja , en anders Zwitsal Ja das lekker vettig,trekt er lekker in Lachen