op 13 jarige leeftijd rugklachten ==> Orthopedist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Re: op 13 jarige leeftijd rugklachten ==> Orthopedsit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:32

Tegen de TS Knipoog
Maar het hoeft niet aan een val van het paard te liggen hea! Kan komen doordat je ooit heel hard bent gevallen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:25

_Covergirl_ schreef:
Sorry, maar moest erg lachen om je titel... Orthopedsit? Huilen van het lachen

Ja sorry, had me vertypt!! maar het is echt orthopedist (onthoud ik altijd met logopedist)!! Zo stond het op het papiertje va het clb geschreven

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:31

Ja nu je dat zegt! Was enkele maanden geleden aan het rijden m'n shetje (Gee commentaar over grootte enz aub), ik nam 2 sprongetjes en wou doodgewoon m'n zadeltje weer netjes leggen, dus wiebel wat met die benen en prongeluk naar 1 kant te veel (heel zachtjes glijden), wou me herpakken en heb achterover m'n handen gezet (beetje rare houding), per geluk bleef m'n ponytje staan! Maar saarvoor ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het over ging.. Maar het ging echt heel zachtjes hoor :s:s Maar nu heb ik zeer veel pijn.. Behalve bij LO (ookal doe ik dat niet graag), valt het mee en bij paardrijde voel ik het wel maar vergeet ikd at en bij badminton voel ik het helemaal niet door afleiding..
Maar voor de rest; AUWWTJJSS, ben benieuws wat de sportdag en schoolreis, maandag en dinsdag, zal geven ;'(

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:38

Snoop_fan schreef:
Maar voor de rest; AUWWTJJSS, ben benieuws wat de sportdag en schoolreis, maandag en dinsdag, zal geven ;'(

Ik ben vooral benieuwd wat je eraan kunt doen om dit te verhelpen. Ik vind je in zo'n beetje al te topics erg eigenwijs, dus ik hoop dat je wel bereid bent te luisteren naar doktoren die je van je rugklachten af willen helpen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:04

Jasia schreef:
Ik ben vd week naar de orthopedisch chirurg geweest.. Foto's laten maken enz.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk gaan..
Ik zit namelijk zelf al 4 jaar met de rugklachten en het wordt steeds erger..
De orthopedisch chirurg zei dat ik nooit meer mocht paardrijden, maar dat blijf ik gewoon doen. Naar mijn idee wordt m'n rug er losser van en ik heb minder last als ik het een dag wél doe dan op de dagen dat ik het niet doe.. Lachen
Verder moet ik bloed laten prikken, om te kijken of het iets reumatisch is.. Is dat niet het geval, wat ik zeer erg hoop!, dan krijg ik mensendieck therapie..
Echt waar, blijf er niet meer lopen maar doe er zo snel mogelijk wat aan! Lachen

Ik mag het wel, maar niet als ik die dagen heb met een 'vermoeide'rug heb of een beetje last heb, want dan maak ik het erger. Maar als ik een dag pijnvrij ben, dan heb ik ook echt geen last van het rijden. Merk wel dat ik niet meer op alle paarden kan rijden omdat ik hun gangen niet op kan vangen. En doorzitten kan ik ook niet te lang volhouden. Maar voor de rest echt geen problemen en ik zit het paard gelukkig ook niet in de weg!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:10

Ik heb ook al een hele tijd last van mijn rug.
Ik ben ook 13 jaar.
Ik ben bij de dokter geweest, maar die wist niet wat het was.
Toen werd ik doorverwezen naar Oefentherapeut Mensendieck.
Daar zeiden ze ook, dat ik net als een paard, mijn rug wegdrukte.
Ik sta nu nog steeds heel erg hol.
Toen hij mijn rug even ging onderzoeken, bleek dat mijn rug op 6 plaatsen was verschoven!
Die heeft hij toen teruggeschoven.
Elke week moet ik daar nu komen, en krijg oefeningen op die ik 3 × op een dag moet doen.
Gelukkig mag ik door met paardrijden, dat is juist goed volgens hem, door de bewegingen op het paard die je dan maakt, en in de draf, dat je steeds wel een tikkeltje recht moet zitten.
De pijn zit er nu nog steeds, en nog steeds sta ik hol, maar dat zal hopelijk binnenkort wel overgaan.
Hoop ik Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:11

Ik kan sowieso niet scheef groeien want volgens de dokter groei ik héél recht en zou op latere leeftijd nooit pijn mogen hebben :s