Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nicolletje schreef:Die colposcopie is erger dan ze in het foldertje zetten inderdaad
Nicolletje schreef:He meid, blijkbaar ben je het vertrouwen al een beetje kwijt, ik zou als ik jou was eens hier en daar rondvragen aan kennissen en familie in de buurt welke HA goed aangeschreven staat.
Nou mijn lis.... Wat een slachters zijn ze in de VU
Een kennis van mij die hetzelfde heeft meegemaakt was zaterdag gekomen om me gerust te stellen dat het niet zo eng was, want die was in Woerden helemaal onder narcose en geen centje pijn eraan.
Maar en ik was zo nerveus en kon me niet ontspannen (wie wel) en heb gewoon alles gevoeld
op een gegeven moment ging hij met die lis erin en ik sprong van de pijn omhoog uit die stoel (gillen, brullen
) en toen raakte hij ook nog mijn vaginawand
Ik brullen, ik wil niet meer ik wil niet meer (bij tandartsen of weet ik veel wat nog nooit bang geweest, maar dit ... volgens de gyneacoloog kwam het omdat ik me 'standaard' al niet ontspande met wat dan ook daar beneden -uitstrijkje deed toch ook zo zeer) maargoed ik lag daar te bloeden en ze konden niet halverwege stoppen want dan zou ik teveel bloed verliezen.
Dus maar doorgegaan, sja. Ik behoor niet bij de groep vrouwen die het gelaten over zich heen kan laten gaan blijkbaar.
Maargoed, in de VU is wel veel kennis aanwezig, maar ik raad je af om erheen te gaan, echt waar, ga naar het AMC ofzo waar ze je de keuze geven voor een narcose!!
Jaa zeiden ze maar de bijwerkingen van de narcose bla bla nu loop je weer een uurtje later vrolijk rond.
Nou ja, vrolijkik voelde me niet zo bizar raar als na de colposcopie maar het voelt nu alsof mijn hele doos en onderbuik in de fik staat
Maargoed het is te verdragen, ik heb Naproxen gehaald. Sterkte ermee, ik denk niet dat ik je echt gerustgesteld heb, maar ik raad echt aam narcose of iets te doen.
Tenzij je de colposcopie ook al een eitje vond.
Nicolletje schreef:Ze hebben het plaatselijk verdoofd, dat komt niet goed uit mijn verhaal zie ik. Normaal voel je het dan niet meer, maar ik dus wel
Zij staan er erg achter, vanwege de nadelen (bed bezet voor een dag, je bent een hele dag kwijt etc) en bijwerkingen van de narcose. Maar de gyneacoloog was het ermee eens dat ik beter volgende keer dan maar onder het zeil moest.
deschels schreef:Nicolletje schreef:Die colposcopie is erger dan ze in het foldertje zetten inderdaad
ik vond het dus helemaal niet erg...het was allemaal vrijwel pijnloos (dankzij de verdovingen) ze hebben ook flink wat weggesneden en dit ging prima.
na de behandeling heb ik nog 1,5 week wat bloed verloren en dat was het...nergens last van gehad.. ligt er denk ik maar net aan hoe je arts het heeft gedaan en hoe je zelf reageerd op dit soort dingen..
geerke schreef:ik heb nog nooit een slechte pap gehad mijn wel vanaf mijn 18 jaar alleen maar ellende(al 25 jaar dus!)
van vleesbomen tot poliepen.
Meiden ..laat alsjeblieft ieder jaar een uitstrijkje maken!!!!ik hoorde dat in nederland dat maar 1x in de 5 jaar moet,na je 40 ofzo,schandalig!!
Lynn_Nikita schreef:idd, ik was er anders ook pas 5 jaar later achter gekomen
hoor wel van vriendin, dat zij nog steeds contactbloed verlies heeft, ook al is alles weg
volgens de arts zou dit ook blijven
hoop t niet!!
Tinkerloos schreef:De eendenbek vind ik helemaal niet vervelend gelukkig.
Het uitstrijkje zelf vond ik ook geen enkel probleem.
Ik ben wel bang voor de pijn van de 'hap'.
Ik lees net in de infofolder van het ziekenhuis dat narcose tot de mogelijkheid behoord gelukkig.
(of een ruggeprik,maar dan ga ik nog liever dood denk ik..)
mirgino schreef:bij het weghalen van de baarmoeder