Pff, ik ben gewoon echt té dik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

llittlellady

Re: Pff, ik ben gewoon echt té dik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:16

In principe .. aan je bmi te zien ben je niet TE dik... en dat las ik hier en daar ook al.
maar het is natuurlijk ook ergens maar heel objectief. Iedereen heeft een andere lichaamssamenstelling.
Sommige mensen (waaronder de mensen die elke dag een uur paardrijden) hebben veel spieren, deze wegen veel waardoor het gewicht soms wel boven de toegestane BMI uit kan komen terwijl deze persoon gewoon echt niet dik is. Daarnaast heb je ook mensen die weinig spieren hebben en toch tegen de grens van de BMI aan zit zoals jij misschien??? .. en je toch 'aan de dikke kant' kan zijn maar hier kan ik zo niet over oordelen natuurlijk.
ik snap ook als je toch behoorlijk wat aangekomen bent dat je wil afvallen das logisch.. want je ziet zelf in dat dit gewicht eigenlijk niet bij je past omdat je altijd netjes op een lager gewicht kon blijven (ten minste dat neem ik aan??)
Daarnaast is een gezond eetpatroon (dus geen pak koekjes Knipoog) ook voor heeeeel veel andere dingen belangrijk, niet alleen voor gewicht. Gewicht is iets kleins... sommige mensen eten de hele dag door pakken koekjes, chips en slechte dingen en komen geen gram aan .. bij andere gaat dat sneller.., eigenlijk hebben deze mensen geluk want het gewicht waarschuwt ze ten minste op tijd omdat ze hun lichaam aan het verwaarlozen zijn.
Ik weet niet wat je eetpatroon is dus kan der niet over oordelen maar als je hem hier neerzet wil ik er wel mijn mening over geven en kan ik ook gerichtere tips gaan geven dan hier zomaar wat neer te zetten. Er staan wel wat dingen maar er zijn 1000000nden dingen over voeding te zeggen en wat persoonlijker advies is voor jou denk ik handiger Lachen Dan is de kans van slagen ook weer groter he Knipoog
Tis in ieder geval voor jou ook belangrijk (want je gaf aan dat je nadat je gestopt bent met paardrijden bent aangekomen) de balans tussen wat erin komt en verbruikt wordt weer teruggevonden wordt. En dat je de manier waarop je nu met eten om gaat 'als vervelings ding' weer uit je hoofd zet.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:17

Vervelend voor je Kirs!! Over die spataderen zou ik me niet te druk maken, volgens mij eheft dat niet zoveel met de dik zijn te maken, ik heb het ook een heel klein beetje aan de binnenkant van mijn linkerbeen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:55

Strawberry_ schreef:
Durf niet eens meer in een leuke strakke spijkerbroek over straat te lopen. Nagelbijten / Gniffelen

`
Zo pijnlijk herkenbaar.... Clown
Ik ben misschien qua vetpercentage absoluut niet te dik maar ik ben wel erg gespierd. En de combinatie van gespierd met een beetje vet maakt mij in mijn ogen (en mijn ouders Haha! ) toch een beetje te dik. Ik ben zo iemand die niets teveel mag hebben omwille van de al gespierde bouw en ik ben ook maar 1m60.
En sinds ik gestopt ben met turnen en dans en op kamers zit merk ik een grooot verschil.
Pfff.....
Frustrerend, ik hou van eten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:08

Even afvallen, snel en tijdelijk iets oplossen gaat niet helaas.
Een leven lang in vorm zijn en blijven, is een leven lang bewegen en gezond eten...
Het is iets waar je je echt in moet verdiepen en energie in moet steken, helaas vaak teveel voor veel mensen.
'Wat je eet ben je zelf' van Gillian Mc Keith vind ik iig erg duidelijk over wat je vooral WEL en NIET moet doen.
'Het Dikke Afvalboek' van Ivan Wolffers is ook een goeie, daarin kun je lezen welke dieeten onzin zijn en welke fabels er bestaan zodat je niet de verkeerde dingen gaat lopen doen. Ook staan daar natuurlijk echt goede tips in.

Op voorhand zeggen dat je toch niet van koekjes af kunt blijven, en dat je alles verder saai vind om te doen qua activiteiten is helaas wel een belofte aan jezelf dat het niet gaat lukken.
Het begint met motivatie en het begrip dat je het zelf moet, en er ook voor moet werken.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:10

Haal bij het kruidvat Pu erh thee, daar van je snel van af. Die thee zorgt er voor dat de vetten sneller worden af gevoerd. Bij mij heefd het goed geholpen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:13

Meid, ik had een BMI van 41 Bloos
Waar maak je je druk om Knipoog

Allemaal heel begrijpelijk hoor! Lachen Ga gewoon weer de gezonde weg in en gooi die snoep de hut uit!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:16

Ik he tzelfde al heb ik elke dag nog genoeg te doen werken en rijden maar ben aangekomen maar ben druk bezig met afvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:19

ik heb hetzelfde in 2 jaar dik 30 kilo aangekomen en dat wordt steeds meer maar ik wordt er lui van ben nooit echt happy
dat buikje van jou valt echt me heb het te ver laten gaan

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:29

[img]Écht te dik is als je BMI te hoog is.
[/img]

zo zoooo fout deze gedachten gang ...

bmi is slechts een leidraad en klopt lang niet bij iedereen ..

en bij jongeren moet je daar al helemaal mee opletten ..

als voorbeeld mijzelf ...

Citaat:
Uw Body Mass Index is : 34
U heeft een ernstig overgewicht.
Hier moet u zeker aan gaan werken want dit kan gevaarlijk worden voor uw gezondheid.

:: Streefgewicht
Met uw lengte van 158 cm zult u voor een gezond gewicht moeten streven om tussen de 52 kg. en de 60 kg. te blijven

ik MAG van de arts niet eens onder de 65 kg komen
dan ben ik echt graatje mager ..
woog ooit rond de 65 kreeg ik op mijn sodem.. dat ik aan moest komen

nu ben ik momenteel mollig , .. maar baggervet ? nee .. echt niet ..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:24

Op dit moment lopen er meerdere topics over mensen die een paar pondjes kwijt willen, hetzij door sporten, hetzij door dieten.

Dus hier een slotje...