maar het is natuurlijk ook ergens maar heel objectief. Iedereen heeft een andere lichaamssamenstelling.
Sommige mensen (waaronder de mensen die elke dag een uur paardrijden) hebben veel spieren, deze wegen veel waardoor het gewicht soms wel boven de toegestane BMI uit kan komen terwijl deze persoon gewoon echt niet dik is. Daarnaast heb je ook mensen die weinig spieren hebben en toch tegen de grens van de BMI aan zit zoals jij misschien??? .. en je toch 'aan de dikke kant' kan zijn maar hier kan ik zo niet over oordelen natuurlijk.
ik snap ook als je toch behoorlijk wat aangekomen bent dat je wil afvallen das logisch.. want je ziet zelf in dat dit gewicht eigenlijk niet bij je past omdat je altijd netjes op een lager gewicht kon blijven (ten minste dat neem ik aan??)
Daarnaast is een gezond eetpatroon (dus geen pak koekjes

Ik weet niet wat je eetpatroon is dus kan der niet over oordelen maar als je hem hier neerzet wil ik er wel mijn mening over geven en kan ik ook gerichtere tips gaan geven dan hier zomaar wat neer te zetten. Er staan wel wat dingen maar er zijn 1000000nden dingen over voeding te zeggen en wat persoonlijker advies is voor jou denk ik handiger

Tis in ieder geval voor jou ook belangrijk (want je gaf aan dat je nadat je gestopt bent met paardrijden bent aangekomen) de balans tussen wat erin komt en verbruikt wordt weer teruggevonden wordt. En dat je de manier waarop je nu met eten om gaat 'als vervelings ding' weer uit je hoofd zet.