Wie laat zich testen op Chlamydia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie laat zich testen op Chlamydia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:15

Gaat toch via je verzekering? En dat gaat weer via je ouders. Dit is anoniem. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:17

Wat kunnen mensen toch naïef zijn

'ik heb nu een vaste partner, dus ik heb het niet' 'ik weet zeker dat m'n vriendje het niet heeft, want ik vertrouw hem'
Right.

Ik was er ook van overtuigd dat ik niks zou hebben, bij exen veilige sex gehad en nu dezelfde partner en ja die zei ook niks te hebben en je vertrouwt elkaar hè...
Tot een vriendinnetje van me naar de GGD wilde, maar niet alleen durfde. 'Ach' dacht ik, het kan nooit kwaad... ik ga wel mee.
En guess what, ik die dacht niks te hebben, want dat kon immers niet... had chlamydia!
Kortom, you never know. daarom zet ik het ook neer, beetje het taboe doorbreken. schaam me er niet voor, het kan iedereen overkomen.

Het kan best zijn dat je huidige vriendje wel eens een onveilige one-night-stand heeft gehad, 70% kans dat je het oploopt bij 1x onveilige sex! En degene met wie je sex hebt, hoeft ook niet eens te weten dat hij/zij chlamydia heeft... etc. etc.

( ik was btw bij de GGD geweest, bloedprikken op HIV, Syfillis, Hep. B en een uitstrijkje op Chlamydia, Gonnoroe. En nee zo'n uitstrijkje is niet eng. )

Ik heb m'n lesje wel geleerd, niks geen vertrouwen meer op dat vlak, heel jammer maar so be it. Pas onveilig als we allebei kunnen aantonen dat we niks hebben.

edit: nog een aanmerking op de beginpost. Ook voor mannen kán het schadelijk zijn, ernstige onstekingen aan het scrotum en de bijballen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:20

Kanelly schreef:
Wat kunnen mensen toch naïef zijn

'ik heb nu een vaste partner, dus ik heb het niet' 'ik weet zeker dat m'n vriendje het niet heeft, want ik vertrouw hem'
Right.

Ik was er ook van overtuigd dat ik niks zou hebben, bij exen veilige sex gehad en nu dezelfde partner en ja die zei ook niks te hebben en je vertrouwt elkaar hè...
Tot een vriendinnetje van me naar de GGD wilde, maar niet alleen durfde. 'Ach' dacht ik, het kan nooit kwaad... ik ga wel mee.
En guess what, ik die dacht niks te hebben, want dat kon immers niet... had chlamydia!
Kortom, you never know. daarom zet ik het ook neer, beetje het taboe doorbreken. schaam me er niet voor, het kan iedereen overkomen.

Het kan best zijn dat je huidige vriendje wel eens een onveilige one-night-stand heeft gehad, 70% kans dat je het oploopt bij 1x onveilige sex! En degene met wie je sex hebt, hoeft ook niet eens te weten dat hij/zij chlamydia heeft... etc. etc.

( ik was btw bij de GGD geweest, bloedprikken op HIV, Syfillis, Hep. B en een uitstrijkje op Chlamydia, Gonnoroe. En nee zo'n uitstrijkje is niet eng. )

Ik heb m'n lesje wel geleerd, niks geen vertrouwen meer op dat vlak, heel jammer maar so be it. Pas onveilig als we allebei kunnen aantonen dat we niks hebben.

Kan je met een uitgebreiden test ook anoniem blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:25

Anthea schreef:
Gaat toch via je verzekering? En dat gaat weer via je ouders. Dit is anoniem. Haha!

Ik heb niks van mijn verzekering gehoord en heb toen volgens mij ook geen verzekeringsnummer ofzo doorgegeven.. Ben gewoon bij de GGD geweest. En ik weet eigenlijk wel haast zeker dat je zoiets ook bij de normale GGD anoniem kan doen.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:25

Als dat zo is, dan heb ik niks gezegd. Clown

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:26

Artsen vallen altijd onder beroepsgeheim, dus in principe is alles anoniem. Behalve dan jij, je behandelend arts en het labopersoneel weten het, maar die zien zoveel dat een naam echt niet opvalt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:27

Nee maar ik heb het niet zo heel erg op mijn arts.
Ik ga er gerust heen voor een wondje op mijn teen bij weze van dan een soa test

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:28

@ Hafo Jazeker, inloopspreekuur bij de GG&GD.
Moet je even Googlen op de GG&GD bij jou in de buurt.

Het was binnenlopen 'ik kom voor de soa test' het enige wat je moet opgeven is je geboortedatum en je voornaam. ( ze moeten namelijk wel iets op de buisjes kunnen plakken Clown )
Dan ga je in de wachtkamer zitten, gezellig tussen de andere mensen die voor hetzelfde komen Haha!
Je wordt opgeroepen met je nummer( wat je bij de balie gekregen hebt ), niet met je naam.
En dan ga je gezellig met de verpleegkundige zitten, waarom je een test wil en je geschiedenis op sexueel gebied. Haha! Je krijgt een preekje over dat je het echt veilig moet doen en niemand moet vertrouwen als het op soa's aankomt.
Nou en dan testen en 10 dagen later kan je de uitslag ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:29

Inderdaad Relaxed, er gaat niets via je verzekering.
Ik kon toen zelfs geheel anoniem en gratis de medicijnen ophalen, bij iedere willekeurige apotheek in Nl.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:30

Het is niet dat ik denk dat ik het heb. Maar ik ben nu echt serrieus in mijn relatie en mijn vriend en ik willen gewoon beide een test doen uit voor zorg.
Ik ga zo even op zoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:31

Ik kreeg zelfs een sms met de uitslag Clown Kon je voor kiezen haha Knipoog Maar zoals Kanelly het omschrijft is een mooie omschrijving Knipoog Ze vertellen je idd dat je het wel veilig moet doen en dat je met een nieuwe vriend het minstens 3 maanden veilig moet doen en dat je samen moet gaan testen en blablabla Knipoog

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:33

OohafoO, was even veregeten dat je in nederland aan een vaste huisarts vast zit...dan kan ik me er wel iets voorstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:36

Oohafo, het hoeft niet bij je huisarts, kan ook via de GGD, kan je gewoon zelf een afspraak maken Ja

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:45

Als je het zelf mag doen dan vind ik het geen probleem, heb niet echt een behoefte aan een dokter tussen mijn benen Huilen van het lachen , mocht ik een brief krijgen dan zou ik er dus wel aan meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:51

Ach ja, tot je onvruchtbaar blijkt te zijn, of ernstige eileideronstekingen blijkt te hebben...

Dan toch maar liever even die dokter ( of verpleegkundige ) tussen je benen Haha!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 18:02

Maar ook buiten dat er iemand tussen jou benen zit.
Jij denkt ow nee wat zal ze wel niet denken.
En hun denken er misschien ook wel bij na bij wat ze zien maar ze zien het dagelijks. Dan word het ook vrij normaal voor hun.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:57

Ach joh zo'n dokter ziet dat soort dingen dagelijks, die maakt het echt niet uit hoor!

Ik heb me toevallig laatst nog laten testen bij de huisarts, stelde echt niks voor. Duurde nog geen 10 minuten en binnen een week had ik de uitslag al Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:28

Daarom, ik snap dat het eng is....
Ik stond ook niet te juichen van *joepie, uitstrijkje!* Maar gewoon doen, verstand op nul en gaan. Je zult zien dat je achteraf denkt * maakte ik me daar nou zo druk om?*

Maar ach, als je zwanger wordt komen ze met z'n allen gezellig kijken en vanaf je 35e moet je voor een uitstrijkje, dus je ontkomt er niet aan...
Kan je er beter nu vast aan wennen Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:36

Als ik een brief krijg dan wil ik het wel doen. Altijd handig om te weten.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:46

Ik heb een jaar geleden ook de test laten doen maar dan gewoon bij de huisarts. Mijn toenmalige vriendje had een ex die mogelijk een soa had. Toen hebben we het beide laten testen en gelukkig niks aan het handje.

Bij je huisarts ben je dan wel niet anoniem maar hij of zij heeft wel een zwijgplicht dus de informatie komt niet verder als die 4 muren.

Ik ben blij dat ik test heb gedaan en nu ik weet dat ik niks heb ben ik ook wel heel voorzichtig. Bij vaste relaties mag ook hij zich eerst laten testen voordat er onveilige sex plaats vind.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:52

Een jaar geleden heb ik me laate testen op alle soorten soa's die er maar bestaan. En had gelukkig niks, maar was wel zo stom om het onveilig te doen. Nee nooit meer, hij mag zich eerst even lekker laten testen. En tuurlijk ik vertrouw mijn vriend wel, maar zijn exe dus echt niet!

Van een Soa test ga je heus niet dood, en die dokster zien wel meer meiden van de onderkant. Moest voor meer onderzoeken met mijn benen wijt. En hoewel de meningen soms verschillen heb ik toch echt liever een man die me onderzoekt dan een vrouw. Bij de vrouw deed t verdomde pijn Boos! en die man deed echt voorzichtig Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:56

Buiten het feit dat je zelfs de braafste huisvader nooit 100% kan vertrouwen, sta er ook bij stil dat niet alle soa's opgelopen worden door seksueel contact.
Aids bv kan ook opgelopen zijn door een besmette naald, bloedcontact... dan mag je nog een hondstrouwe man hebben, als hij ergens in het verleden zoiets heeft meegemaakt maar het al lang vergeten is dan zit je er nog mee. Zelfs als je denkt dat je de eerste en enigste van je partner bent is het dus geen overbodige luxe om eens heel even een 'inspanning'(of ontspanning liefst Haha! ) te doen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:59

Ik heb het ook gezien, op de tv, en als ik alleen al zie hoe het moet dan heb ik er eigenlijk al geen zin in. Ik ga geen uit de kluiten gewassen oorstaafje in mijn muts stoppen.

Bovendien is het voor mij ook niet nodig, aangezien ik nog geen seks heb gehad.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:13

Nee is niet nodig bij ons beide Haha!
Zal er als het goed is ook nooit meer van komen aangezien we een gelukkig leven tegemoet gaan als het goed is Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:30

Ja, dat dachten er meer....maar toen bleek zelfs de meest hondstrouwe echtgenoot wel eens vreemd te gaan....