Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Wat kunnen mensen toch naïef zijn
'ik heb nu een vaste partner, dus ik heb het niet' 'ik weet zeker dat m'n vriendje het niet heeft, want ik vertrouw hem'
Right.
Ik was er ook van overtuigd dat ik niks zou hebben, bij exen veilige sex gehad en nu dezelfde partner en ja die zei ook niks te hebben en je vertrouwt elkaar hè...
Tot een vriendinnetje van me naar de GGD wilde, maar niet alleen durfde. 'Ach' dacht ik, het kan nooit kwaad... ik ga wel mee.
En guess what, ik die dacht niks te hebben, want dat kon immers niet... had chlamydia!
Kortom, you never know. daarom zet ik het ook neer, beetje het taboe doorbreken. schaam me er niet voor, het kan iedereen overkomen.
Het kan best zijn dat je huidige vriendje wel eens een onveilige one-night-stand heeft gehad, 70% kans dat je het oploopt bij 1x onveilige sex! En degene met wie je sex hebt, hoeft ook niet eens te weten dat hij/zij chlamydia heeft... etc. etc.
( ik was btw bij de GGD geweest, bloedprikken op HIV, Syfillis, Hep. B en een uitstrijkje op Chlamydia, Gonnoroe. En nee zo'n uitstrijkje is niet eng. )
Ik heb m'n lesje wel geleerd, niks geen vertrouwen meer op dat vlak, heel jammer maar so be it. Pas onveilig als we allebei kunnen aantonen dat we niks hebben.
Anthea schreef:Gaat toch via je verzekering? En dat gaat weer via je ouders. Dit is anoniem.