Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laulau85 schreef:Ik merk dus echt dat ik er last van heb.
Bijvoorbeeld.
Ik maak me nu al een paar weken druk over een onderzoek dat ik af moet hebben voor school wat eind mei af moet zijn. Maar ik zie er daardoor zo tegenop dat ik er niet aan kan beginnen.
Met als gevolg dat het straks zo hard stressen wordt dat ik er knetter van wordt en strontchagrijnig.
Ander voorbeeld:
In een gesprek ben ik constant met mn gedachten bij andere dingen. Denk aan 10 dingen tegelijk en krijg daardoor maar de helft van het gesprek door. Met als gevolg dat ik 10 minuten later alweer moet vragen wat er afgesproken is.
Daarnaast ben ik constant aan het bedenken of ik als ik iets zeg wel het juiste zeg. Of het niet anders opgevat kan worden, hoe anderen het zullen interpreteren waardoor ik wanneer ik het wil zeggen het gesprek al over iets heel anders gaat.
Hierdoor heb ik dan weer het gevoel dat ik door de mand zak en me maar beter afzijdig kan houden.
En zo kan ik nog wel meer van dat soort dingen noemen.
Hierdoor zie ik er soms al op om gezellig iets met mensen af te spreken enzo.
laulau85 schreef:Heb de lijst ondertussen ook aan mn moeder laten zien en die zei heel droog: Ach dat zijn toch kenmerken die iedereen heeft. De een iets meer dan de ander.
Kweet niet wat ik met zon opmerking moet...
laulau85 schreef:Ja ik denk dan altijd dat ik er te veel achter zoek enzo. Van ach het zal allemaal wel meevallen enzo en dan laat ik het weer zitten... Zitten wat dat betreft echt in hetzelfde schuitje denk ik.
Alwiene schreef:laulau85 schreef:Heb de lijst ondertussen ook aan mn moeder laten zien en die zei heel droog: Ach dat zijn toch kenmerken die iedereen heeft. De een iets meer dan de ander.
Kweet niet wat ik met zon opmerking moet...
Gossie, het lijkt mijn moeder wel
laulau85 schreef:Hiphopje Haha luister dan maar eens goed naar jezelf...
celticpony schreef:heel veel kenmerken van add-ers lijken ook op die vanmensen met HSP (hoog sensitieve personen...nee,nee,niet hoogintelligent![]()
)
heeft ook te maken met de verwerking van prikkels. niks zweverigs, maar gewoon praktisch mee omgaan(veel tips opinternet)