Even gegoogled, dit stuk komt niet van Stichting Aap, maar van het proefdiercentrum waar de apen vandaan komen. Stichting Aap vertelt overigens gewoon het verhaal dat achter de dieren zit die bij hen geplaatst zijn, dat is dus gewoon de waarheid, heeft niks met objectiviteit te maken.
In Nederland hebben proefdieren het relatief goed. Maar dat is een druppel op de gloeiende plaat, aangezien wij hier ook medicijnen gebruiken die uit het buitenland komen en daar getest zijn (ook cosmetica trouwens).
Thats_Me schreef:Er zijn hier gelukkig goede regels met betrekking tot proefdieren en deze worden ook streng gecontroleerd. Niemand wil dat dieren onnodig pijn lijden.
In dat geval gaat het om de definitie van 'onnodig'. Ik vind bv. slachten voor consumptie onnodig. Ik vind het welzijn van dieren zwaarder wegen dan medische onderzoek. Dat onderzoek is nodig, maar daarvoor zijn alternatieven (en mensen). In die zin vind ik het dus wel onnodig.
). In het artikel wat je aangeeft staat dat de chimps er verder geen last meer van ondervinden. Ik blijf te weinig informatie houden om er echt een goed beeld over te krijgen. 
) door dieren te doden mensen zich weer superieur achten. Een leeuw en antilope is anders; die leeuw moet er van leven, wij kunnen daarentegen wel zonder vlees. Maar iedereen moet dat zelf weten, verder dan pleiten voor biologisch vlees en af en toe een discussie voeren ga ik niet 

en niet eens zo duur,, wij hebben het nu voor onze hond en die vreet het beter weg dan die dure Eukanuba en Royal Canin