StableEnable schreef:Prednison ken ik wel vanuit mijn werk en ik begrijp je bezwaren. Is er daarvoor geen enkel alternatief? houd in ieder geval in de gaten dat je met gebruik van prednison, naast alle andere vervelende bijwerkingen, ook eerder je botten breekt. en dat is bij paardrijden natuurlijk wel van belang.
Ik heb er met de transplantatie-verpleegkundige een gesprek over gehad en zij heeft me aangegeven dat Leiden vasthoudt aan hun beleid en dus prednison blijven geven, omdat zij ervan overtuigd zijn dat het nog steeds het beste middel is tegen afstotingsreacties. Als het goed is gaat de dosis heel snel omlaag en moeten de bijwerkingen een stuk minder zijn als ik straks weer een goed functionerende nier heb. Ik slik al een hele tijd extra calciumtabletten om de botontkalking te verminderen, maar het blijft inderdaad wel een probleem voor de toekomst ja, waar ik rekening mee moet houden. Maar ze krijgen me niet van m'n paard af hoor !!!
Ik begin nu toch wel heel erg kriebels in mijn buik te krijgen, nu het zo dichtbij komt..... ik kan het nog haast niet geloven dat het echt gaat gebeuren, vreselijk, wat zie ik er tegenop. Maargoed, ik en mijn moeder, we slaan ons er doorheen. Ik hoop in ieder geval dat het bij ons allebei goed gaat en we niet teveel complicaties gaan krijgen.
groetjes aan alle bokkers en zodra het kan laat ik weer wat van me horen !