max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:17

Ik vind roken helemaal slecht
het is slecht voor je gezondheid, huid en haar
andere mensen hebben er last van
'meeroken' is al slecht, dus 20 per week is zéker slecht

m,aar, wat mij nieuwsgierig maakt

Waarom roken jullie? Bloos

Mindfields

wendy_x schreef:
en dan nog wat, ik rook meestal alleen op het werk en heel af en toe tussendoor.
op het werk wordt gerookt bij de pauzeruimte zeg maar, en daar zit ik dus ook pauze te houden, dus of ik da zelf ook rook of meerook, ze zeggen dat meeroken nog slechter is ;)

Daarom rook ik maar gewoon zelf Clown

AaronYve

Ja TS wat stel je dan een vraag hier??
Als je toch rookt en je weet dat roken slecht is, vanwaar die vraag?

Yessy

Als meeroken in de kroeg al slecht is, is roken in z'n algemeenheid dus ook slecht. En natuurlijk is 1 pakje per week minder slecht dan 1 pakje per dag, maar het blijft ongezond.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:18

wat een onzin wil je nou dat wij gaan zeggen nee hoor het kan nog VEEEL erger??? kom op zeg je weet toch zelf wel waar je mee bezig bent.........

chillaxing

20 per week is echt niet veel hoor, als je ziet wat de meeste mensen roken. Vork

lesilla

tante_trien schreef:
1,5 tot 2 pakjes per dag Bloos

Is dat niet ontzettend duur?

Hahaha ilzjuh bokt sloopt die van mij soms ook Vork daar heb je gelijk in Haha!

Redrumfox

Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:19

AaronYve schreef:

omdat ik graag wil weten wat het met je huid doet enzo Lachen
maar je hoeft niet te reageren hoor als je er zo op tegen bent! Slapen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:19

katiavl schreef:
tante_trien schreef:
1,5 tot 2 pakjes per dag Bloos

Hahaha ilzjuh bokt sloopt die van mij soms ook Vork daar heb je gelijk in Haha!

Hahaha já dat is dúur. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:19

katiavl schreef:

Bij mij zou dat gemiddeld zo'n acht euro per dag zijn, dus dat is óntzettend duur. Nagelbijten / Gniffelen Ik snap tot nu toe ook echt niet hoe ik altijd aan m'n sigaretten kom als ik ze zelf betaal. Ik geef er ontzettend veel geld aan uit, maar denk er meestal maar nooit zo bij na. Misschien maar beter. Huilen van het lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:20

Meid wat doe je dom?? Ik ben er niet op tegen jeetje Verward
Stel je vraag dan anders!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:20

wendy_x schreef:
AaronYve schreef:

Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien Clown )
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-04-08 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:20

ik laat het op mijn werk op mijn rekening zetten Lachen
dan merk je het verschil niet zo heeeel erg Knipoog

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:21

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:

Bij mij zou dat gemiddeld zo'n acht euro per dag zijn, dus dat is óntzettend duur. Nagelbijten / Gniffelen Ik snap tot nu toe ook echt niet hoe ik altijd aan m'n sigaretten kom als ik ze zelf betaal. Ik geef er ontzettend veel geld aan uit, maar denk er meestal maar nooit zo bij na. Misschien maar beter. Huilen van het lachen

Dat is volgens mij ook maar beter dat je er niet zo bij nadenkt, anders zou je er volgens mij zwaar depri van worden. Vork

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:22

wendy_x schreef:
AaronYve schreef:

TS wilt graag weten wat het met je huid doet.
Beetje andere vraag dan der begin post.. maargoed, misschien kan je beter gaan googlen ??
Er is veel informatie te vinden hierover op internet! Op de stichting hart en vaatziektes ed. Pling

Ilzjuh

Redrumfox schreef:
Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.

Het komt op mij een beetje vreemd over als iemand loop te krijsen dat het zo slecht is terwijl diegene zelf ook gewoon rookt. Ik weet dat stoppen moeilijk is, maar als je écht inziet dat het ontzettend slecht is en het écht niet meer wíl, dan kun je in een klap stoppen. Kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ik weet dat het moeilijk is, en nee, het is niet onmogelijk. Want ik ben op dezelfde manier zo'n tien maanden gestopt, zonder eerst te hoeven afbouwen. Rook óf niet en dan mag je er wat mij part over zeuren, óf rook wel en ga er niet over lopen zeuren.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 19-04-08 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Elke sigaret is er gewoon 1 te veel. Zo moet je het zien Clown
Dus beter helemaal niet. En vooral niet voor de mensen die mee roken omdat jij er eentje op steekt Lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:23

maar je hoeft niet te reageren hoor als je er zo op tegen bent! Slapen[/quote]

Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien Clown )[/quote]

plastische chirurgie laat ik echt niet doen hoor haha Tong uitsteken
als ik dat laat doen is het wel voor borstvergroting Vork
maar weer ontopic Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:23

katiavl schreef:
Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien Clown )

Oh dear. *Rent naar de winkel voor anti-rimpelcréme.*

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:24

Ilzjuh schreef:
Redrumfox schreef:

Het komt op mij een beetje vreemd over als iemand loop te krijsen dat het zo slecht is terwijl diegene zelf ook gewoon rookt. Ik weet dat stoppen moeilijk is, maar als je écht inziet dat het ontzettend slecht is en het écht niet meer wíl, dan kun je in een klap stoppen. Kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ik weet dat het moeilijk is, en nee, het is niet onmogelijk. Want ik ben op dezelfde manier zo'n tien maanden gestopt, zonder eerst te hoeven afbouwen. Rook óf niet en dan mag je er wat mij part over zeuren, óf rook wel en ga er niet over lopen zeuren.

Zeuren? Ze zegt dat het slecht is net als ik, ik ben er ook niet optegen wat TS mij probeerde te vertellen. Denkt dat ze me kent ofzo..
Maar of het nu 20 per week of 20 op een dag zijn, het is slecht. Noem je dat zeuren/krijsen?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:25

ach het is niet dat ik verslaafd ben, ik vindt het gewoon lekker, maar niet te vaak en te veel, want dan vindt ik het ranzig worden Huilen van het lachen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:26

Mindfields schreef:
Daarom rook ik maar gewoon zelf Clown

Lekker egocentrisch Knipoog
Bovendien als je in companie staat met andere rokers rook je die troep ook gewoon mee hoor, dat maakt het niet beter. En als je daarenboven nog eens zelf rookt maak je niet alleen je eigen lichaam kapot, maar ook van andere eventuele niet rokers. Vind het zo asociaal als ik me ergens neerzit en iemand komt erbij, steekt een sigaret op zonder te vragen of ik er geen last zou van ondervinden... Ben zelf nog jong en wil er niet zoals hen oud en verimpeld, vergiftigd bijzitten op mijn 40ste...

laatste commentaar was overigens niet naar alleen naar jou gericht Knipoog Weet niet of er hier zo'n mensen zitten die zonder rekening met iemand anders te houden gewoon een sigaretje opsteken in de buurt van kinderen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:26

AaronYve schreef:
Zeuren? Ze zegt dat het slecht is net als ik, ik ben er ook niet optegen wat TS mij probeerde te vertellen. Denkt dat ze me kent ofzo..
Maar of het nu 20 per week of 20 op een dag zijn, het is slecht. Noem je dat zeuren/krijsen?

Niemand zeurt als 'ie zegt dat het slecht is, want feiten kun je niet ontkennen. Maar zoals zij reageerde (die eerste post) en vervolgens vertelt dat ze zelf ook rookt. Ja, dat komt op mij wel verkeerd over.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:27

Mo_I_Rana schreef:
Lekker egocentrisch Knipoog
Bovendien als je in companie staat met andere rokers rook je die troep ook gewoon mee hoor, dat maakt het niet beter. En als je daarenboven nog eens zelf rookt maak je niet alleen je eigen lichaam kapot, maar ook van andere eventuele niet rokers. Vind het zo asociaal als ik me ergens neerzit en iemand komt erbij, steekt een sigaret op zonder te vragen of ik er geen last zou van ondervinden... Ben zelf nog jong en wil er niet zoals hen oud en verimpeld, vergiftigd bijzitten op mijn 40ste...

laatste commentaar was overigens niet naar alleen naar jou gericht Knipoog Weet niet of er hier zo'n mensen zitten die zonder rekening met iemand anders te houden gewoon een sigaretje opsteken in de buurt van kinderen.

En dan gaan we over op de aloude discussie. Niet élke roker is zo. Ik vraag het namelijk bijna altijd omdat ik niemand tot last wil zijn. En als het niet mag? Dan ga ik wel even buiten staan.