het is slecht voor je gezondheid, huid en haar
andere mensen hebben er last van
'meeroken' is al slecht, dus 20 per week is zéker slecht
m,aar, wat mij nieuwsgierig maakt
Waarom roken jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy_x schreef:en dan nog wat, ik rook meestal alleen op het werk en heel af en toe tussendoor.
op het werk wordt gerookt bij de pauzeruimte zeg maar, en daar zit ik dus ook pauze te houden, dus of ik da zelf ook rook of meerook, ze zeggen dat meeroken nog slechter is ;)
tante_trien schreef:1,5 tot 2 pakjes per dag![]()
AaronYve schreef:Ja TS wat stel je dan een vraag hier??
Als je toch rookt en je weet dat roken slecht is, vanwaar die vraag?
katiavl schreef:tante_trien schreef:1,5 tot 2 pakjes per dag![]()
Is dat niet ontzettend duur?
Hahaha ilzjuh bokt sloopt die van mij soms ookdaar heb je gelijk in
katiavl schreef:Is dat niet ontzettend duur?
wendy_x schreef:AaronYve schreef:Ja TS wat stel je dan een vraag hier??
omdat ik graag wil weten wat het met je huid doet enzo
maar je hoeft niet te reageren hoor als je er zo op tegen bent!
Ilzjuh schreef:katiavl schreef:Is dat niet ontzettend duur?
Bij mij zou dat gemiddeld zo'n acht euro per dag zijn, dus dat is óntzettend duur.Ik snap tot nu toe ook echt niet hoe ik altijd aan m'n sigaretten kom als ik ze zelf betaal. Ik geef er ontzettend veel geld aan uit, maar denk er meestal maar nooit zo bij na. Misschien maar beter.
wendy_x schreef:AaronYve schreef:Ja TS wat stel je dan een vraag hier??
omdat ik graag wil weten wat het met je huid doet enzo
maar je hoeft niet te reageren hoor als je er zo op tegen bent!
Redrumfox schreef:Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.
katiavl schreef:Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien)
Ilzjuh schreef:Redrumfox schreef:Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.
Het komt op mij een beetje vreemd over als iemand loop te krijsen dat het zo slecht is terwijl diegene zelf ook gewoon rookt. Ik weet dat stoppen moeilijk is, maar als je écht inziet dat het ontzettend slecht is en het écht niet meer wíl, dan kun je in een klap stoppen. Kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ik weet dat het moeilijk is, en nee, het is niet onmogelijk. Want ik ben op dezelfde manier zo'n tien maanden gestopt, zonder eerst te hoeven afbouwen. Rook óf niet en dan mag je er wat mij part over zeuren, óf rook wel en ga er niet over lopen zeuren.
Mindfields schreef:Daarom rook ik maar gewoon zelf
AaronYve schreef:Zeuren? Ze zegt dat het slecht is net als ik, ik ben er ook niet optegen wat TS mij probeerde te vertellen. Denkt dat ze me kent ofzo..
Maar of het nu 20 per week of 20 op een dag zijn, het is slecht. Noem je dat zeuren/krijsen?
Mo_I_Rana schreef:Lekker egocentrisch
Bovendien als je in companie staat met andere rokers rook je die troep ook gewoon mee hoor, dat maakt het niet beter. En als je daarenboven nog eens zelf rookt maak je niet alleen je eigen lichaam kapot, maar ook van andere eventuele niet rokers. Vind het zo asociaal als ik me ergens neerzit en iemand komt erbij, steekt een sigaret op zonder te vragen of ik er geen last zou van ondervinden... Ben zelf nog jong en wil er niet zoals hen oud en verimpeld, vergiftigd bijzitten op mijn 40ste...
laatste commentaar was overigens niet naar alleen naar jou gerichtWeet niet of er hier zo'n mensen zitten die zonder rekening met iemand anders te houden gewoon een sigaretje opsteken in de buurt van kinderen.