Eetprobleem.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Eetprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 07:39

Ja en boven de pleegouders zit toch ook een instantie die controle bezoekjes aflegt, toch?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:05

Citaat:
Ik heb gisteren ook nog eens een gesprek met haar gehad,
Ze zei gewoon een gigantische hekel te hebben aan eten,
Ze vindt zichzelf niet te dik, ze wil gewoon lichter wegen door het een of het ander.
(weet zelf ook niet waarom)

sneu,want ze zal ongetwijfeld problemen hebben waar ze geen controle over heeft.
dat eten kan ze nog controleren dus word dat de obsessie.
ga samen met haar es op internet rondkijken of je iets kan vinden wat lijkt op wat ze heeft...want ze heeft wel degelijk een eetprobleem Knipoog

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 17:49

kamaron schreef:
Hoe oud is deze meid in kwestie?
En vreemd dat pleegouders zo zouden denken over hun pleegdochter...(je neemt normaliter toch alleen een pleegkind omdat je gek met kids bent en niet dat je wilt dat het slecht met kids gaat)

Ze is 16.
Het is een lang verhaal ,
ze woont niet bij haar echte ouders, maar het gezin waar ze bij woont heeft haar nooit geadopteerd ofzo.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:06

Pleegouders adopteren ook niet, anders waren het adoptie-ouders. Je kan eventueel naar Pleegzorg bellen en je zorgen over je vriendin daar neerleggen.

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:08

ik ben het met betteke eens,

zelf heb ik anorexia gehad, en ik kan je vertellen dat je meestal de eerste maanden/ jaren ontkend dat je het hebt.
anorexia, of boulimia worden vaak veroorzaakt door trauma's uit het verleden, zover ik het kan lezen uit je post.
kan zei dus een (onbewust) trauma hebben doordat ze niet meer bij haar ouders woont door omstandigheden.

ik denk dat je het beste jeugdzorg hier annoniem voor in kan lichten, zodat zei in elk geval de ouders misschien wat meer gaan controlereb.

verder kan je er alleen maar voor haar zijn, en de leuke dingen aan het eten laten meemaken.
maar niet aan het eten zelf zegmaar. zo leg je weer de nadruk op het eten, zorg dat ze met de andere dingen blij kan zijn samen met jou.

( ik zeg dit wel uit eigen ervaring, ik weet niet of het bij iedereen hetzelfde is)

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:48

Ze heeft inderdaad al zware trauma's opgelopen door haar verleden & ook door wat ze nu allemaal meemaakt..
Ze heeft al verschillende keren in een instelling gezeten (niet bepaald door haar eetprobleem), waar ze ook weinig tot niets at.

Nu heeft ze weer een zware periode, maar ik probeer haar er zo goed mogelijk door te helpen tot zover ik kan.

We hebben nu ook al afgesproken dat ze iedere dag wel iets zou ete, al is het maar iets heel kleins (desnoods een klein koekje of snoepje of zo).
Dit gaat nu al 3 dagen zo en ze houd het ook binnen, we hebben dus al een begin Lachen.
Nu hopen dat ze het volhoud en zo langzaam aan meer gaat eten.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:05

ik wilde ook nog even reageren..
Tis waarschijnlijk moeilijk voor te stellen waarom dit meisje niet meer eet, ze zal hier vast haar redenen voor hebben.
Tis moeilijk iemand op deze manier 'uit je handen' te zien glippen, maar door er boven op te gaan zitten zal dit waarschijnlijk alleen nog maar verder gebeuren. Ik denk dat je haar op het gebied van eten het best een beetje kan 'laten zitten' .. wanneer je er boven op gaat zitten of er over gaat 'zeuren' of 'dwingen' zal dit alleen maar averechts gaan werken en zal ze je niet meer in vertrouwen nemen en zal je helemaal nooit meer grip op haar hebben. Wat ook eigenlijk niet moet gebeuren aangezien dat misschien ook wel het probleem is.. iedereen heeft grip/controle op haar leven, behalve zij zelf.
Wat ik hier en daar uit het verhaal afleid is het een meisje dat behoorlijk wat te verduren heeft (gehad) in haar leven.., ik denk dat ze het gewoon heerlijk vind zichzelf hier in te verliezen.. ze kan zich hier op focussen en voelt zich er waarschijnlijk heerlijk en sterk bij.. tis voor buitenstaanders moeilijk om te zien hoe dit gebeurt en voor jou ook, maar als ze hier gelukkig van wordt.. misschien moet je haar dan gewoon laten gaan. (of klinkt dit nou heel fout Bloos ) want je wil toch dat ze gelukkig is. Waarschijnlijk zal ze er op ten duur zelf ook wel achterkomen dat ze hier niet gelukkig van wordt maar voor nu heeft ze het misschien gewoon nodig.

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 19:11

Laat haar doen en ze eet tot ze er letterlijk bij neervalt en niet meer recht kan komen. Volgens mij dus geen al te goede opsie.
Ze maakt veel mee, en nu is het weer van dat.
Ik en haar zus willen proberen alle 'probleem' mensen (dus mense die haar leven onleefbaar maken) op een of ander manier te verwijderen ( Luna overtuigen ze te gaan of late aangeven of zo)
Want het ging een tijdje redelijk goed, ze at per dag iets kleins, maar nu heeft ze weer problemen met een paar mensen en weigert ze weer te eten.

We moeten dus gewoon afwachten en zien hoe het afloopt.

xXx

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:44

Ik denk niet dat je laatste zin een optie is, dan komt het misschien zover dat ze overlijd of in het ziekenhuis beland met sondevoeding.

Erop zitten werkt niet, gaat het grootste gros nog erger van sjoemelen.

Toch proberen bij te brengen wat de gevaren zijn en wat de gevolgen zijn en kunnen zijn als ze dieper en dieper gaat. ( al weet ze die vast wel ). De gevaren zijn zeker reeel. Weten dat ze haar lichaam kapot maakt en de problemen alleen erger worden, hoe dieper ze komt hoe groter de berg wordt om weer erbovenop te krabbelen.

Misschien samen met haar gaan zoeken naar een alternatief om zich te uiten, gevoelens en emoties en alle problemen op een andere manier eruit te gooien/te verminderen.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:34

Nikka schreef:
Dit is een probleem dat jullie niet kunnen oplossen! Waar zijn haar ouders. Zij moet echt behandeld worden.

inderdaad!.
of weten haar ouders het niett?

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:28

xannemijn schreef:
Nikka schreef:
Dit is een probleem dat jullie niet kunnen oplossen! Waar zijn haar ouders. Zij moet echt behandeld worden.

inderdaad!.
of weten haar ouders het niett?

Haar ouders heeft ze nooit gekend en het gezin waar ze nu in beland is geven niets om haar.
Ze zullen het dus wel weten maar het kan hun niet veel schelen.