Pfeiffer hebben of gehad.!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Pfeiffer hebben of gehad.!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:22

ik had gisteren ook een wat vreemd mens, onze eigen had een middagje verlof Haha!

maar goed, vanmorgen bloed laten prikken
- 1ste keer gekeken op mijn linkerarm, kon niets vinden
- 2de keer op rechts, kon ze wel een ader vinden maar niet aanprikken
- collega erbij, die zoeken (auwww)
- collega nam het over, heeft links weer gekeken
- collega vond links een ader, maar het wilde niet zo in de buisjes

conclusie: zere arm, 3 buisjes die niet wilden en 3 goeie

het is wat met mij Haha!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:34

Hahah Nagelbijten / Gniffelen
Ben blij dat ze bij mij altijd mn ader kunnen vinden Tong uitsteken deed op het laatst wel pijn.. ze heeft volgens mij 6 buisjes gevuld Bloos!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:57

ze hebben het bij mij gewoon opgegeven denk ik Haha! Tong uitsteken

4 jaar geleden in het UMCG, toen nog AZG in Groningen ging het prima, in 1x goed en daarvoor ook altijd. Heb maar 1x eerder gehad dat ze mis prikten

ik heb ook wel eens 7 gehad, vond het niet erg dat het nu maar 3 waren. Tot ze er natuurlijk achter komen dat er te weinig in zit en of ik nog wel een keer wil komen Tong uitsteken

ik moet zeggen dat deze keer ook wel één van de pijnlijkste keren was, toch eens kijken of ze niet iets van toverzalf kunnen gebruiken Haha!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:04

Ja bij mij deed het ook behoorlijk pijn Scheve mond mn arm is nog steeds beurs Clown maar ligt er soms ook wel aan wie er prikt

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:13

ik heb misschien ook pfeiffer. vorig jaar heb ik al een keer bloedgeprikt maar ik had geen pfeiffer. nu weer redelijk moe niet heel erg ofzo en al ene maand opgezette klieren. maar ik hoefde niet naar de HA van die assistente wel gebeld overigens. mijn vriendin had een tijd geleden uit mn blikje gedronken en die kreeg de zelfde klachten een beetje moe maar niet heel erg en dezelfde opgezette klieren. die heeft bloedlaten prikken maar heeft het niet. dus ik denk ik ook niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:15

het is wel raar willemlover, met een dag of wat weer bellen dan?

@ Spikkelfire: ik ga voor die in het UMCG Haha!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:17

ja idd, ik denk dat we binnenkort wel weer bellen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:24

Op mijn 19e Pfeiffer gehad, midden in mijn eindexamens... Wonder boven wonder wel geslaagd. Na 2 weken was er een gemuteerd virus in mijn bloed te vinden, ik had dus wel Pfeiffer gehad en het zou over zijn. Maar ik bleef grieperig zonder echt griep te hebben. En moe. Zoooooo moe. Op een krukje onder de douche. En maar die opgezette klieren in mijn hals.
Uiteindelijk ben ik tot op de dag van vandaag (ben nu 33) nog niet fit en zit half in de wao. Mijn enige advies is: goed uitzieken! Niet te snel rond gaan rennen, want dat deed ik dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:28

Ben de laatste tijd zó extreem moe, terwijl ik meer slaap dan ooit. Ook opgezette klieren, maar niet heel erg.
Mn moeder is dus al bang voor pfeiffer ofzo, maar denk niet dat ik het kan hebben. De jongens met wie ik heb gezoend hebben het volgens mij niet, en een paar vriendinnen hebben het wel gehad.. dus hooguit dat het zou kunnen doordat ik uit hun flesje soms drink o.i.d.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:35

Bijna 90% van de mensen onder de 25 hebben pfeiffer gehad. Misschien wel zonder dat ze het in de gaten hadden. Ik heb zelf ook pfeiffer gehad. Heb helaas pas bloed laten prikken toen ik aan de betere hand was. Als ik van school kwam ging ik slapen, ff eten soms paardrijden en vervolgens weer slapen. Als ik de wekker niet zou zetten zou ik dan gemakkelijk pas weer om 12 uur wakker worden. Verder had ik veel hoofdpijn.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:55

ik heb ook pfeiffer gehad voelde me toen totaal niet in orde en kon wel de hele dag slapen. Mijn moeder dacht allemaal smoesjes om niet naar school te willen etc. Toen bloed laten prikken waren we al over het ergste heen. Baalde er wel van dat ik niet eerder was gegaan was echt helemaal op.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:06

Ik ben wat aan het rondzoeken geweest, eigen doktertje spelen.. Kwam hier op dit forum uit. Jullie mening dus eens vragen.

De vijfde april ben ik voor 12dagen naar Litouwen geweest, een Intensive Program for social work.. De naam zegt het zelf al: intensive. Ik weet dat mijn weerstand snel zakt als ik te weinig slaap, dus ik ben altijd als één van de vroegste mijn bed in gekropen (welja, middernacht werd altijd wel gepasseerd, maargoed). Na twee, drie dagen was ik echter doodop. Moe wakker worden en de hele dag niet wakkerder lijken te worden. Terwijl iedereen savonds op stap wilde gaan, was ik blij dat ik mijn bed in mocht. Dag vier ben ik opgestaan met enorm veel keelpijn, opgezwollen klieren. Dag vijf kwam daar ook nog eens hoofdpijn bij. Laatste drie dagen ben ik doorgekomen op pijnstillers, smorgens, smiddags en savonds eentje.
Nadat ik thuis was heb ik nog een dag of drie, vier last gehad van die keelpijn en klieren, daarna was het wel min of meer in orde. Goed, ik weet dat ik slecht tegen weinig slaap kan en dan ook snel ziek wordt, weinig raars dus.

Maar die hoofdpijn en dat moe zijn. Sinds ik terug ben sta ik elke dag met hoofdpijn... Elke dag gaat er wel een pijnstiller door, ik wordt echt onozel van die constant zeurende pijn. Geen extreme pijn, wel zeurende constante pijn. Ik zou nu ook gerust in mijn bed kunnen gaan liggen en slapen.. Maar echt extreem moe, zodat ik niets meer kan doen, ben ik niet.

Klinkt dit bekend in iemands oren? Of ben ik nu van een mug een olifant aan het maken? Zijn wat hoofdpijn en wat moe zijn voldoende reden om richting dokter te gaan? Pf..

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:09

Ik heb ook Pfeiffer gehad.. tegelijk met een slecht werkende schildklier, dus het is toendertijd nooit op gevallen. Een half jaar later toen ik op controle moest, en bloed heb laten prikken, bleek dat ik het heb gehad.. En nu heeft een vriendin van mij het ook Verdrietig

Het is niet leuk.. altijd zo moe etc..

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:19

ik heb 1 jaar geleden ongeveer ook pfeiffer gehad.

ik voelde me al een tijd niet goed en ging op uitwisseling naar Frankrijk! daar was ik en werd ik steeds meer moe en meer moe,
toen daar in het ziekenhuis beland!! (zonder ouders!)
wegens hyperventilatie door oververmoeidheid,
eenmaal uit het ziekenhuis in mijn gastgezin veel geslapen,
uiteindelijk gingen we naar huis lange treinreis.
weer gehyperventileerd, moest van de dokters in frankrijk thuis weer naar de dokter.
bloed geprikt in nederland en ja hoor, Pfeiffer.

nu voel ik me af en toe nog erg moe, maar het is als het goed is al uit me lichaam en voel me steeds fitter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:55

tantjeuh schreef:
Ik ben wat aan het rondzoeken geweest, eigen doktertje spelen.. Kwam hier op dit forum uit. Jullie mening dus eens vragen.

De vijfde april ben ik voor 12dagen naar Litouwen geweest, een Intensive Program for social work.. De naam zegt het zelf al: intensive. Ik weet dat mijn weerstand snel zakt als ik te weinig slaap, dus ik ben altijd als één van de vroegste mijn bed in gekropen (welja, middernacht werd altijd wel gepasseerd, maargoed). Na twee, drie dagen was ik echter doodop. Moe wakker worden en de hele dag niet wakkerder lijken te worden. Terwijl iedereen savonds op stap wilde gaan, was ik blij dat ik mijn bed in mocht. Dag vier ben ik opgestaan met enorm veel keelpijn, opgezwollen klieren. Dag vijf kwam daar ook nog eens hoofdpijn bij. Laatste drie dagen ben ik doorgekomen op pijnstillers, smorgens, smiddags en savonds eentje.
Nadat ik thuis was heb ik nog een dag of drie, vier last gehad van die keelpijn en klieren, daarna was het wel min of meer in orde. Goed, ik weet dat ik slecht tegen weinig slaap kan en dan ook snel ziek wordt, weinig raars dus.

Maar die hoofdpijn en dat moe zijn. Sinds ik terug ben sta ik elke dag met hoofdpijn... Elke dag gaat er wel een pijnstiller door, ik wordt echt onozel van die constant zeurende pijn. Geen extreme pijn, wel zeurende constante pijn. Ik zou nu ook gerust in mijn bed kunnen gaan liggen en slapen.. Maar echt extreem moe, zodat ik niets meer kan doen, ben ik niet.

Klinkt dit bekend in iemands oren? Of ben ik nu van een mug een olifant aan het maken? Zijn wat hoofdpijn en wat moe zijn voldoende reden om richting dokter te gaan? Pf..

Dáar is de huisarts voor.
Een verkoudheidje is normaal, een keer hoofdpijn is meestal ook niet zo erg. Maar bij jou zou er wel degelijk meer aan de hand kunnen zijn. Opgezette klieren zijn sowieso nooit best!
Succes. Lachen