Zonneallergie help me!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Re: Zonneallergie help me!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:45

Hier ook een 'zonne allergie' patient. Bij mij helpt urtizon dus niet. Mogelijk(ben er nog niet helemaal uit) heeft aan de pil gaan ook een positieve werking. Ben namelijk even gestopt en heb er nu dus, sinds ik gestopt ben, weer behoorlijk last van. Verder helpt(afhankelijk van de plek) bedenkende kleding dragen. In ernstigste gevallen dus witte handschoentjes. Die heb ik dan weer van de dermatoloog. Daarnaast werkt bij mij een zonnebrand met factor 50+ goed. Zijn wel duurder maar beter dan die jeuk. Knipoog

En inderdaad als de jeuk er is werkt een smeersel met menthol erg verkoelend(tenminste tijdelijk).

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:46

ik heb ook al jaren last van zonneallergie, niks hielp utrizon ook geprobeerd, hielp niet, sublock werd het alleen nog maar erger omdat dit je huid een soort van afsluit. Via de huisarts heb ik nu speciale zonnebrand contralum ultra en voor de jeuk gewone zonneblaasjes gel van het kruidvat. Ik denk dat het bij iedereen wel iets anders zal zijn maar bij mij werkt dit prima.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:47

Ik heb al mn hele leven last van zonneallergie maar de laatste 5 jaar echt bewust dat het me mateloos irriteerd.. Geloof me dat ik alles gedaan heb, pillen, zalfjes, homeopatie, hardingskuur, zonnebankkuur etc.
Niets helpt echt.. Het enige wat je kan doen is uit de zon blijven.. Maar aangezien ik weet dat dat niets helpt geef ik je mijn oplossing;
Ik heb van de etos een spray (bruine fles met oranje spuitstuk) waarin kokos zit, het is iets olie achtigs maar ik weet zo even de naam niet kan het voor je checken! Dit smeer ik op. Daarnaast gebruik ik van die bolletjes die je onder je tong moet laten smelten van Urtizon (verkrijgbaar bij apotheek/drogist). En ik merkte wel dat ik vorig jaar in Spanje minder/weinig last had in vergelijking met wanneer ik in Nederland ben..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:49

Ik gebruik wel eens Urtizon, is homeopatisch. Helpt bij mij heel goed. Zijn hele kleine pilletjes die je moet innemen.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:50

Hier nog iemand met een zonne-allergie! Bij mij is de pubertijd al heeeeel erg lang geleden en heb er ook nog steeds last van. Haha ..
Ik gebruik dus ook Urtizon(je mag de korrels niet met je vingers aanraken) En je moet er tevens voor zorgen dat je een goede beschermende zonnecreme gebruikt, je hebt ook wel speciale cremes voor zonneallergie. Het is gewoon heel belangrijk om je huid goed te beschermen en ervoor te zorgen dat je niet verbrandt! Het is belangrijk om tijdig met Urtizon te starten anders helpt het niet!
Succes ...

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:02

hahah ik liep vroeger ook toen ik klein was met wiite handschoentjes. helaas zie ik die optie nu niet meer zitten! Waar kan je dat drinken halen Haha! ? lijkt me ook een flexe oplossing!!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:23

Als je Campari bedoelt: bij de slijterij !! Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:26

Dat is geen straf, Campari moeten drinken!
Ik ben wel echt benieuwd of het ook echt helpt Nagelbijten / Gniffelen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:26

Even langs de huisarts gaan en om pilletjes vragen.. mag je een week niet in de volle zon.. en dan ben je er vanaf!
Tenminste zo was het bij mij.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:29

Ik zou echt eens ROC proberen Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:04

Bij mij zijn al m'n allergiën pas begonnen na de puberteit.. Das pas drama Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:28

Ik heb het ook gehad, maar ben er gelukkig vanaf. Ik kreeg smeerbaar spul van de dokter mee, en moest op de meest kwetsbare plekken iets van factor 50 smeren, zodat ik wel gewoon in de zon kon.

S'avonds na het zonnen en douchen smeerde ik er calendulan creme/lotion op, dat verzachtte het, en trok het van weg!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:22

Annepoes schreef:
Hallo bokkers,
de zomer komt er weer aan, en ik merk het nu al weer. Zonneallergie. Die bultjes die rood zijn en jeuken als een gek. Voorral m'n handen, borst, voeten, buik en benen. Heeft iemand enig idee wat goed is? Normaal heb ik het vaak met de eerste felle zonne stralen. Maar vorige jaar zomervakantie dat ik dr helemaal onder en heel me vakantie verpestte het. Ik kreeg daar pillen? maar echt helpen deed het niet. TIPS TIPS TIPS!!

Ik heb het ook, en als ik toch eigenwijs ben door in de zon te gaan lope/zitten dan krijg ik 2de graads brandwonden Clown Ik heb altijd een zonnebrand met de hoogste factor, dit helpt minimaal maar toch meer als helemaal niets, zo voorkom je ook huidkanker het beste, want als je zonneallergie heb dan heb je daar snel kans op, Ook zit ik ook helemaal vol met bultjes die jeuken en rode vlekken, kortom de zomer is een geweldige tijd met zonne allrgie, brandnetelroos , hooikoorts en allergie voor muggen Haha!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:32

Heb het zelf al vanaf mijn geboorte (toen was er helaas nog niets over bekend en ben ik proefkonijn geweest) Probeer geen zalfjes van de huisarts overdag te gebruiken, zitten nl hormonen in en is superslecht als je daarmee de zon in gaat.
Urtizon helpt bij mij wel, maar het bleek dat mijn huid niet tegen sunblock en andere ingredienten in zonnebrand kan en dit blijkt voor de meeste mensen met zonneallergie zo te zijn, volgens de dermatoloog.

Het beste is een zonnebrand zonder sunblock ( ik gebruik zelf Roc, prijzig maar werkt super) en 1 uur voor je naar buiten gaat al insmeren. Je huid heeft de tijd nodig om het op tenemen, ga je net ingesmeerd naar buiten dan werkt het als een spiegeltje.

Ook de zonnebank helpt prima, wel goed opbouwen, net als urtison, zie moet je slikken ruim een week voor dat je bv op vakantie gaat of als je het erg heb standaart al vanaf nu, nu het beter weer gaat worden. ( het is homeopatisch dus geef het de tijd om je antistoffen op te bouwen). Ook met acupunctuur is het bij mij minder geworden.

veel sterkte ermee

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:34

Kokosboter!!!!

Voor mij tenminste de perfecte oplossing. Sinds ik dat gebruik heb ik dr minder last van, en de bultjes die er zijn jeuken niet tot nauwelijks meer door de boter. Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 18:11

kokosboter, ahhh dat ruikt ook zo lekker Haha! goede tips man thanks!!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:57

Grrrrr ik wordt gek van die jeuk. Ik neem nu urtizon en calsium tabletten.. maar nog niet het idee dat het werktt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:44

Urtizon heeft bij mij nooit gewerkt. Ik heb het ene jaar wel last van bultjes en het andere jaar niet. Geen idee waar het aan ligt. Ben dit jaar wel voor het eerst begonnen met een zonnebankkuur. Eerste keer last van bultjes gehad, daarna niet meer én een mooi bruin kleurtje inmiddels.
Maar de campari-tip ga ik ook nog even uitproberen volgend jaar.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:49

Urtizon heeft bij mij altijd goed gewerkt.

Ik had er ook zonnespray en aftersun van. Stonk behoorlijk maar werkte fantastisch. Is wel moeilijk te vinden je echt naar een reformzaak.

Je schijnt ook andere speciale zonproducten te hebben, P20 o.i.d.

Het is ellende! Ik ben er gelukkig vanaf. Hoe? geen idee, verandering in de hormoonhuishouding misschien...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:49

Hey, ik meld me ook.. Heb sinds dit jaar zonne-allergie.. Kan ik er echt niet bijhebben, ga morgen naar egypte op vakantie. Boos! Heb wel opgebouwd met de zonnebank, maar heb juist het idee dat het daar door gekomen is Verward Baal iig vreselijk, wil gewoon in de zon liggen bakken en bruin worden..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:00

ik heb ook die Urtizon, helpt prima bij mij. Gelukkig maar, want het is echt om knettergek van te worden Tong uitsteken
ga anders eens bij de apotheek langs, vraag daar eens...

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 16:35

jaaa ik moet volgende week toch de pil weer halen dus ik zal het gelijk is vragen!!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:56

Hey TS, hebben de calcium tabletten geholpen of heb je een andere oplossing gevonden?
Na 10 jaar geen last te hebben gehad van zonneallergie heb ik er de laatste 3 jaar weer last van.