vriend met astma wil een kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gwenfflames

Re: vriend met astma wil een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:22

Een kat laten logeren is de beste oplossing in dit geval, denk alsjeblieft ook aan de kat in kwestie als je er een zelf in huis haalt, die moet je weer herplaatsen met alle gevolgen van dien voor de kat! Succes!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:25

ik heb astma en blijk allergisch te zijn voor katten, maar toch heb ik er 5 Bloos
ben allergisch voor bepaalde katten haren.
Maar van mijn eigen katten wordt ik niet benauwd

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:47

Gewoon een keertje uitproberen met een logeerkatje Ja
Misschien heeft er iemand uit jullie vriendenkring/kennissen een kat?

Ik heb zelf ook astma en ik ben opgegroeid met katten.
Zelfs met vier katten in huis ben ik niet benauwd. Maar als er te veel haren op mijn kleren of bed komen, dan krijg ik pas een allergische reactie (niesen en jeuk).

We hebben nu twee katten en ook al stofzuigen we het huis niet dagelijks. Ik heb nergens last van!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:22

Mijn vriend is allergisch voor katten en mijn moeder heeft astma, wij hebben 3 katten en mijn moeer heeft er twee.
Mijn vriend heeft practisch geen last van mijn siamezen, alleen ze zijn niet goedkoop om aan te komen, hij heeft wel wat meer last van de ene gewone kat die we hebben, die komt gewoon minder op schoot, alhoewel hij het soms niet kan laten want het is een kroelkat eerste klas Haha!
Wij hebben gladde vloeren, de katten komen niet in de slaapkamer, en we swifferen veel (met stofzuigen zuig je ook een hoop haren en huiddeeltjes de lucht weer in)
Mijn moeder heeft ook gladde vloeren en swiffert, zij heeft alleen last als de kat op haar borst komt liggen (als ze bv op de bank ligt) en verders gelukkig weinig.

In mijn verdere omgeving zie ik ok dat mensen met astma of allergie best wel ok overweg kunnen met hun katten, de meeste hebben katten die ok buiten komen en gladde vloeren en swifferen dus ipv stofzuigen en houden de katten uit hun slaapkamers.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:26

ik ben ook astmatisch, maar heb van geen enkel huisdier last. ik heb zelf konijnen en had vroeger honden. ook als ik bij iemand op bezoek ben met katten, heb ik daar geen last van.
een allergietest kan dus uitkomst bieden voor hem.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:28

LZP -> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:13

Iid je moet weten waar ze allergisch voor zijn, de haren of de schilfers,
heb zelf een shaded silver en een nestje gehad, gingen twee katten
uit dat nest naar iemand met astma, die wilde perse dat ras hebben,
en is ook goed gegaan.

En je hoeft heus niet meteen een kat van een paar honderd euro te kopen met een
stamboom van hier tot weet ik veel waar, je heb ze ook wel goedkoper als
je toch niet fokken wilt Knipoog
Zo kom ik ook aan mn katjes.

Maar ga ook mee met mn voorganggers; een katje laten logeren, het zou verschrikkelijkl
zijn als je dr eentje 'aanschaft' en dat later blijkt dat hij dr toch niet tegen kan....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:48

Idd... helaas zijn mensen vaak voor sphynxen juist allergies Haha!
Ze zijn dan wel kaal maar hebben meer huidschilfers, en dat is vaker het probleem dan het haar Knipoog
Daarbij betaal je voor een beetje sphynx al snel tegen de 1000 eurie en gaat er redelijk wat werk in zitten qua wassen e.d. Ook het karakter eist zijn aandacht flink op Haha! Clown

Ik zou het gewoon bij mensen thuis e.d. proberen, veel mensen met astma hebben helemaal geen last met katten mits er vaak gestofzuigd wordt

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:57

Er worden hier ook noorse boskatten genoemd, daar heb ik juist hele slechte ervaringen mee! Ik merk dat ik veel last heb van katers, die verspreiden blijkbaar een bepaalde geur waar ik niet tegen kan. Katten die zichzelf overdreven veel verzorgen (zoals de onze) zijn ook niet handig, omdat er daardoor veel schilfers vrijkomen. Verder kan ik alleen tegen katten als ze veel buitenkomen en het huis verder goed schoon wordt gehouden.

Een loge is een goed idee, dan kun je het een beetje uit proberen, al kan een allergie zich ook op lange termijn ontwikkelen. Ik denk dat een test bij de huisarts ook handig is, hoewel die niet altijd klopt (ik zou bijvoorbeeld minder goed tegen honden moeten kunnen dan tegen katten, maar honden verdraag ik helaas over het algemeen beter dan katten...)