droge handen, wat tegen te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: droge handen, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:02

Minder smeren dan juist ?
Zelfde als met schrale lippen: hoe meer je smeert, hoe minder ze ergens tegen kunnen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:52

Overdadig smeren schaadt inderdaad, dat remt de eigen bescherming van de huid juist af volgesn mij.

Probeer echt te minderen met smeren, alleen als het echt te erg wordt. En voorkom dat smeren een gewoonte wordt.

Je handen wassen ontkom je trouwens vaak niet aan, maar gebruik maken van handschoenen kan ook nog wel eens vaak je handen moeten wassen schelen Knipoog

P.s. calendulan creme ooit wel eens geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:56

Er is een creme die echt helpt en die haal je bij de apotheek, ik kan niet meer op de naam komen, is een witte tube met blauwe letters.

Ik heb er dus ook last van en nu zijn mijn handen helemaal rauw, de handcremes die ik in huis heb, helpen dus helemaal niet, die creme van de apotheek helpt al na een dag, kloven genezen er ook van.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:05

En handschoenen aan in de kou. Ik heb ook van die ruwe klauwtjes, maar als ik er even op let dat ik niet te veel met blote handen door de kou fiets/loop, dan gaat het beter. Ook minder pijn er aan en scheurtjes.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:12

Ook ik zweer bij de Neutrogena creme (is absoluut zónder hormonen en krijg je hier gewoon bij de drogist). Ik heb er ook de body-lotion voor droge huid van OK dan! !
Verder trek ik bij alle klusje waar zeep/poetsmiddel aan te pas komt, van die dunne huishoudhandschoenen aan. Of ik nu het huis schoonmaak, de staart van m´n paard was enz. Iedereen moet er altijd om lachen, maar als ik het niet doe, gaan m´n handen vreselijk jeuken en heb ik zo´n trekkerig gevoel Rolleyes .

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:50

Ik werk in de zorg dus zit veel en vaak met mijn handen in het water met verschillende zeep etc.
Een werkelijke ramp voor je handen.

Ik smeer soms echt 2 keer in het uur, en dat is voor mij de enige remedie, veel en vaak smeren Lachen
En als ik thuis ben en toch even niets hoef te doen dan helemaal mijn handen insmeren met vaseline of uierzalf Ja

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:05

Bij mij helpt ook geen enkele handcreme (ook geen dure!). Alleen vaseline helpt, maar dan moet ik het ook ongeveer elk uur opsmeren, want heb altijd héle droge handen. Heb ze nu ook nog kapot, vooral met die wind dan snijd het zo en is het extra koud.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:10

ik heb HET middel ook nog niet gevonden..
t enige wat enigszins werkt bij mij is gewoon heel lang niet paardrijden...dan worden ze ieeetsje zachter..
mja..das geen oplossing natuurlijk ^^

bij mij is t zo, dat als ik bodylotion of handcreme op mn handen smeer..dan is t 5 minuten prettig..maar daarna voelen ze alweer als schuurpapier aan..ik heb wel eens geprobeerd of het ook helpt als ik een langere tijd heeel veel smeer maar na 1 week ben ik opgehouden..ik werd helemaal gek van al dat smeren en t hielp helemaal niets..
en bij mij maakt t dan niet uit hoe vet of hoe 'droog' die creme is..

en nu ik voor mn werk regelmatig met mn handen in een sopje zit is t helemaal erg..
dus op mn werk loop ik wel zo vaak mogelijk te smeren..anders gaan mn handen helemaal kapot..

dus je bent niet de enige met dit probleem ..helaas

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:48

ik denk dat je gewoon even langs de huisarts moet gaan en zeggen dat je al heel lang last van droge handen hebt en handcreme ook niet helpt.

Heb je geen exceem (schrijf het volgens mij niet goed) maar dan heb je ook hele droge handen.

Nou succes ermee!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:56

neutrogena is inderdaad hormoon vrij,en ph neutraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:34

Ik gebruik altijd schapenwol handcreme. Ik werk veel met schoonmaakmiddelen en dat komt mijn huid niet ten goede, maar met die creme is heel wat te voorkomen.

Maar als het echt heel erg is zou ik je ook aanraden eens naar de huisarts te gaan.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:51

Ik heb zelf ook altijd snel last van droge handen en ook vooral droge huid op mijn rug. Ik heb Huid repair van Garnier gekocht en sinds dien is het helemaal goed. Flesje kost 5 euro en ik echt heel goed spul. Zeker aan te raden.Knipoog

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:54

Nivea creme is echt een wondermiddeltje.
Na het douchen goed je handen mee insmeren en voordat je gaat slapen en op de momenten dat je er last van hebt.
Het trekt snel in en het houd je handen zacht.
Ik zweer er bij Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:32

ik heb extreem droge handen (huidziekte) en bij mij werkt dove handcreme zeer goed. Dat nieuwe dovespul lijkt me ook wel wat eigenlijk, maar ben bang dat t flink prijzig is...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:47

uiercreme smeren! helpt super! je kan het zowel bij de dierenwinkel kopen als bij de kruidvat. het is een geel etiket op een wit potje, de naam is bogena uiercreme.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:33

die van bogena is inderdaad ook goeie,maar wel een erg lang vettig blijven iets!!
vandaar dat ik naar neutrogena ben gegaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:36

hier nog zo 1! alle cremes al geprobeert en toen een hele fijne gevonden Haha! handcreme van paardenmelk! het plakt niet trekt snel in je hebt er heel weinig van nodig en je hoeft je er veel minder mee in te smeren om toch fijne handjes te krijgen. ik heb van mezelf een hele droge huid (ook met exceem) en dit is voor mijn handen het enigste wat echt helpt Bloos