Blaasontsteking voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Re: Blaasontsteking voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:30

Ik ken er nog een..

Laatste jaren heb ik het redelijk onder controle, daarvoor slikte ik ter voorkoming al elke dag bij het ontbijt een pil. Nitrofurodontine oid.. zegt dat je iets?

Verder veel tips dan die al gegeven zijn heb ik niet echt..
Wt ik wel weet is dat op de tocht staan ook niet goed is. Of na het zwemmen bijv. je natte zwembroek aanhouden.
Altijd na het zwemmen trok ik meteen wat droogs aan, ter voorkoming van. Clown

Het doet ontzettend zeer...
Ik hoop dat je er binnekort vanaf bent, vervelend dat het ondanks al het vele drinken e.d. je er nog steeds niet vanaf bent.
Succes ermee! Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:36

Verstandig dat je vriend zich laat testen !

Het ligt vaak aan de man dat wij een blaasontsteking krijgen.
Als je op vakantie bent (en je wilt dus echt geen blaasontsteking hebben!!) Dan zou ik met condooms vrijen, dan is de kans al veel kleiner dat je het krijgt.

Ook zou ik me voor de zekerheid laten testen op soa's . Je weet maar nooit Knipoog

Verder zijn veel tips al gegeven.

Vit C en cranberrytabletten.

Wat ook ietwat kan helpen is dat je vriend voor de sex ff goed zijn zakie wast Clown

Ehm en verder goed warm houden Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:55

marel schreef:
Ik had laatst een college waarbij er werd verteld wat de bij vrouwen vaak de oorzaak is van blaasontstekingen. Niet echt fris Tong uitsteken
Schijnt dus te komen door bacteriën vanuit de ontlasting, die dan in het gebied van de urethra terecht komen.

Dat is ook niet zo vreemd de urinebuis van de vrouw is veel korter dan die van de man waardoor vrouwen gewoon sneller last hebben. Ook kan het zijn dat er een afwijkingen aan de urinewegen is waardoor je sneller een blaasontsteking hebt. Door gebruik van AB dood het de slechte bacterien maar ook goede bacterien gaan dood. Ze zijn niet zonder reden voorzichtig met het uitschrijven van AB in Amerika zijn al veel bacterien resistent tegen antibiotica dus daar moeten we erg voorzichtig mee zijn.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:50

ik heb er ook heel snel last van. ik ben er mee naar het ziekenhuis geweest om alle andere ding uit te sluiten en het is gewoon overgevoeligheid ervan. ik moet nu na elke keer sex een lichte antibiotica pil slikken. dat maakt de boel daar even "schoon" zegmaar. Een condoom helpt trouwens ook goed ja!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:30

crossmonster schreef:
Verstandig dat je vriend zich laat testen !

Het ligt vaak aan de man dat wij een blaasontsteking krijgen.
Als je op vakantie bent (en je wilt dus echt geen blaasontsteking hebben!!) Dan zou ik met condooms vrijen, dan is de kans al veel kleiner dat je het krijgt.

Ook zou ik me voor de zekerheid laten testen op soa's . Je weet maar nooit Knipoog

Verder zijn veel tips al gegeven.

Vit C en cranberrytabletten.

Wat ook ietwat kan helpen is dat je vriend voor de sex ff goed zijn zakie wast Clown

Ehm en verder goed warm houden Knipoog

Zal dat super romantisch worden Huilen van het lachen
Maar goed dat is naar de wc gaan na de sex ook niet Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 00:17

Bedankt voor de tips!

Romantisch zal de seks er niet op worden met al die dingen waar je rekening mee moet houden Huilen van het lachen

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:54

Vraagje: waarom is ongezoete cranberrysap beter dan gezoete?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:13

Omdat bacterien gek zijn op zoetigheid Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:39

Eén troost, ik ben nu al enkele jaren samen met m'n vriend en ik heb er nu eindelijk bijna geen last meer van, dus even volhouden. Of een nieuw vriendje nemen. Haha! Haha, bij vorige vriendjes had ik het nooooit! Bij m'n huidige vriendje de eerste winter bijna één keer per maand!

Ik drink verder ook veel water en zorg in het algemeen wel voor een goede weerstand (fruit, gezond eten, vitamientjes). Ik merk dat ik niet snel grieperig of verkouden word, maar dat het echt snel op m'n blaas slaat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 23:01

Gelukkig er is nog hoop voor mij dan *LOL*

Ben sinds vorige week weer blaasontsteking -en klachtvrij!
Ik heb sowieso een lage weerstand, maar ik probeer nu heel goed op mijn eten en drinken te letten (gezond, weinig suiker, veel water/cranberrydrankje van ah).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:37

Rood ondergoed dragen helpt,klinkt misschien raar.Maar je energie van je stuitchakra is verstoord en dat los je op door de kleur rood te dragen.Geld voor alle problemen die op dat punt zitten,zoals darm en baarmoeder en zo.