amandelen eruit op latere leeftijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:05

oja,

wil je niet bang praten hoor. maar waar ik het meeste last van had was eigenlijk mijn oren. prijn straalde erg van mijn keel uit naar mijn oren. dit was wel echt verschrikkelijk!!

en van dat kauwgom kauwen wist ik niet, is mij nooit verteld maar zit wel wat in!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:05

oja,

wil je niet bang praten hoor. maar waar ik het meeste last van had was eigenlijk mijn oren. prijn straalde erg van mijn keel uit naar mijn oren. dit was wel echt verschrikkelijk!!

en van dat kauwgom kauwen wist ik niet, is mij nooit verteld maar zit wel wat in!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 22:14

ooh haha, ik hoopte dat ik daar minder last van zou hebben. Want ik heb juist nu veel last van me oren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:40

O, ja, dat wordt je ook wel verteld. Je kan en zal wat last hebben van je oren waarschijnlijk. heb ik ook hoor, maar is goed te doen. Steeds maar weer erge keelontsteking doet toch ook veel pijn? Had ik ook last van mijn oren. En nogmaals, dit gaat over......Keelontsteking doet steeds weer opnieuwe veel pijn en blijft steeds terugkomen als je er echt erg veel last van hebt.
Kauwgom is goed, omdat je gestimuleerd wordt te slikken ook en alles slinkt mooi in als je het netjes volgens het protocol doet.
Je moet afwegen hoe vaak en hoe erg je nu steeds ziek bent.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:52

O, ja, kwam op nog een tip. Ik deed zelf al eens een coldpack in theedoek om bij erge keelontsteking.
Nu stond in het protocol ook dat een ijskraag heel goed is. Ik kwam bij en had er al eentje om. Dat heb ik in het ziekenhuis ook steeds gekregen en is echt fijn. Heb het thuis ook nog wel om, maar minder.
Ik hoop dat als het moet gebeuren dat je zulke voorlichting meekrijgt ook waar ales in staat. Maar deze deed ik al en is prettig voor erbij.
Succes nogmaals.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:56

ik denk dat een goede pijnmedicatie van erg veel belang is. Ik ga ook zeker zorgen dat de pijn onder controle is.
verder merk ik het wel. Belangrijkste in mijn geval is zorgen dat er voedingsstoffen naar binnen blijven gaan....... Op wat voor manier dan ook. Anders hebben we een crisis. maar dit geld voor mij persoonlijk.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:02

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je nog meer topics over dit zelfde onderwerp tegen.
Heb het half jaar geleden ofzo zelf ook gehad en is me goed bevallen. Nu amper nog keelpijn, waar het toen haast elke week was.
Succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:06

Belker, na de operatie kreeg ik nog wat morfine via het infuus.
Normaal grijpen ze naar paracetamol of diclofenac zetpillen, omdat dat echt het makkelijkste is. Ik mag dat al helemaal niet, dus had daar een klein probleempje. Via ok paracetamol gekregen via infuus, maar dat hadden ze op de afd niet en die hadden ook niet doorgekregen dat ik geen zetpil kon...Was daar een beetje pissed over. Heb morfine genomen voor de avond toen, maar vind ik niks. Je slaapt dan maar en drinkt dan niet genoeg. Volgende dag diclofenac gaan slikken. Is mooi klein en omhuld, dus goed weg te krijgen. 100% helpt niks, maar dat vind ik meestal wel zo.
Je mag echt alleen koel en vloeibaar de eerste 3 a 4 dagen, dus moet je goed kijken wat kan. Ik mag ook door darm probleem niks tekort komen, maar dat is echt de eerste dagen even moeilijk.
Je kan vla nemen en daar dingen in doen, zolang het niet hard is. Warm is ook slecht.
Verzin dingen. Wij hebben gister spinazie a la creme gegeten, waar ik niet zo van hou, maar je moet wat. Ik heb het laten afkoelen en het gleed zo naar binnen, dus wel een goeie!
Ik heb banaan gepureerd. En spaghetti gepureerd bijv en laten afkoelen.
Je bent met slikken ok echt wel wat beperkt en je moet je grens verleggen door wat dingen kouder te eten eerst.
Maar er kan veel als je bijv iets invriest en het als ijsje oplikt.
Ik weet niet wat je niet tekort mag komen, maar bespreek dat!! Misschien moet je de eerste 3 dagen anders blijven en via infuus krijgen.
Ik zelf heb ook mijn zouten nodig. Een slokje koude kippensoep was te zout en deed me zeer. Maar Tuc kon ik goed zacht laten worden in mijn mond en ging oke.
Het is ook dat je wat verzint en afwisselt zodat je van alles wat binnen krijgt. Maar de eerste dag en dag erna is dat echt nog heel moeilijk.
Succes

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 17:32

jaa me moeder zei soepjes eten, maar hoor hier juist alleen koude dingen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:35

Echt geen warme dingen nemen hoor. daarmee worden de bleodvaatjes wijder en kans op bloedingen veel groter en dat wil je niet. Als het echt moet, wordt je goed voorgelicht en moet je je daar gewoon echt aan houden eventjes.
Is zo voorbij. keelontsteking kan ook even duren, dus je bent dat al gewend.
Succes

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:23

Ik heb even het hele topic gelezen, ben aanstaande vrijdag aan de beurt.
Staan hier toch wel handige tips tussen *gaat kauwgom inslaan*