Belker, na de operatie kreeg ik nog wat morfine via het infuus.
Normaal grijpen ze naar paracetamol of diclofenac zetpillen, omdat dat echt het makkelijkste is. Ik mag dat al helemaal niet, dus had daar een klein probleempje. Via ok paracetamol gekregen via infuus, maar dat hadden ze op de afd niet en die hadden ook niet doorgekregen dat ik geen zetpil kon...Was daar een beetje pissed over. Heb morfine genomen voor de avond toen, maar vind ik niks. Je slaapt dan maar en drinkt dan niet genoeg. Volgende dag diclofenac gaan slikken. Is mooi klein en omhuld, dus goed weg te krijgen. 100% helpt niks, maar dat vind ik meestal wel zo.
Je mag echt alleen koel en vloeibaar de eerste 3 a 4 dagen, dus moet je goed kijken wat kan. Ik mag ook door darm probleem niks tekort komen, maar dat is echt de eerste dagen even moeilijk.
Je kan vla nemen en daar dingen in doen, zolang het niet hard is. Warm is ook slecht.
Verzin dingen. Wij hebben gister spinazie a la creme gegeten, waar ik niet zo van hou, maar je moet wat. Ik heb het laten afkoelen en het gleed zo naar binnen, dus wel een goeie!
Ik heb banaan gepureerd. En spaghetti gepureerd bijv en laten afkoelen.
Je bent met slikken ok echt wel wat beperkt en je moet je grens verleggen door wat dingen kouder te eten eerst.
Maar er kan veel als je bijv iets invriest en het als ijsje oplikt.
Ik weet niet wat je niet tekort mag komen, maar bespreek dat!! Misschien moet je de eerste 3 dagen anders blijven en via infuus krijgen.
Ik zelf heb ook mijn zouten nodig. Een slokje koude kippensoep was te zout en deed me zeer. Maar Tuc kon ik goed zacht laten worden in mijn mond en ging oke.
Het is ook dat je wat verzint en afwisselt zodat je van alles wat binnen krijgt. Maar de eerste dag en dag erna is dat echt nog heel moeilijk.
Succes