afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenflower

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:03

Je zult toch moeten bewegen. Het is niet voldoende om alleen minder gaan eten.

Zoals andere bokkers al zei, je kunt gaan wandelen, zwemmen, fietsen (zowel buiten of binnen), aqua-arobic, pilates en aangepaste fitness.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:08

Ik snap dat het op deze manier lastig is om af te vallen. En zeker ook omdat die medicatie ook zorgt dat je meer vet vasthoudt. Mag je in de toekomst wel van die medicatie af?
Ik zou gewoon eens beginnen met al wat meer op het eten te letten (in de mate van het mogelijke) en ga alvast wandelen. Dit zou toch al resultaat moeten geven, al zal het misschien niet super veel zijn.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:11

lonneke schreef:
dat vergoed het ggz nooit denk ik.

Ik zou je daar iig even goed in verdiepen. Geef aan dat je wilt afvallen en meer fruit en groenten wil eten. Dat werkt van twee kanten, dan heb jij een stok achter de deur en zij kunnen kijken wat ze voor je kunnen betekenen.
Als je er van te voren al vanuit gaat dat het niet gaat lukken gaat het ook niet lukken. Dus onderzoek waar je recht op hebt en geef het iig aan!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 15:22

ik ga proberen om meer te bewegen. en via de dieetiste kan ik waarschijnlijk wel meer fruit krijgen. ik weet dat het gewoon moeilijk is voor me om af te vallen, dat ligt echt puur aan de medicijnen. ik hoop hier ooit van af te komen, maar de laatste keer dat ik er mee ben gestopt ging het echt niet goed.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:23

Waarom had je dan verwacht dat Sonja Bakker wel zou werken?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 15:32

omdat ik daar erg veel goede verhalen over hoor. maar ik zie wel in dat dat voor mij momenteel niet haalbaar is. stel al zou ik zelf boodschappen doen, word het door mijn medepatienten gebruikt als ik het in de koelkast zou leggen dus dat schiet ook niet op.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:56

Hoi Lonneke, misschien kun je je dan beter richten op gezonder leven ipv afvallen? Omdat dat laatste toch moeilijk is door de medicatie en het dan een frustratie gaat worden. Als je straks op begeleid wonen terecht kan mag je dan je eigen boodschappen doen en eten koken (eventueel onder begeleiding)? Gezonder eten en meer bewegen is voor iedereen goed, je krijgt er meer energie van, zowel lichamelijk als geestelijk is mijn ervaring. Succes!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:26

Keedie schreef:
Ik zou geen sonja bakker doen
Dit is een eetpatroon waar je lichaam aan moet wennen. Zodra je stopt kom je net zo hard weer aan.
Mischien kan je gewoon wat zwemmen idd of een andere sport wat je gewrichten niet belast.

ervaring van nicht. Knipoog

Ja en zal ik mijn ervaring dan eens vertellen??
Ik ben in 11 maanden van 115 kg naar 65 kg gegaan.(-50 kilo dus)
Nu weeg ik al vanaf september 65 kilo en kom niets aan en gaat niets af (met een marge van 1 kilo zeg maar)
Dus niet voor iedereen werkt sonja bakker NIET Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:42

maar het sonja bakker dieet werkt ook alleen maar goed als je er bij beweegt en er zijn ook zat mensen die een tijdje het dieet volgen en dan weer vrolijk verder gaan met eten.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:23

Ja dat klopt zeker, maar ja als je wilt afvallen hoe dan ook moet je toch echt bewegen en je levenswijze veranderen. Als je dat niet wil of kan wordt het heel moeilijk

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:43

ik ben in elk geval gisteren begonnen met sporten. ik sport nu onder begeleiding van eensportlerraar. ik ben begonnen met een kwartier fietsen op een hometrainer en een kwartier lopen op de loopband. ook maak ik naast het sporten wat meer wandelingen buiten en ik pak meer de fiets. ben dus op de goede weg.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:18

Goedzo, goed om te horen dat ze wel mee willen denken Lachen