Zwanger??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:17

Als je wilt mag je me eventueel pmen hoor! Ik kan wel een beetje met je mee praten namelijk Geld, geld!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:23

De morningafterpil kan idd je cyclus uitstellen. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Daarbij zou ik gewoon een test halen dan weet je het zeker. Mocht de test negatief zijn en je ongesteldheid blijf uit zou ik nog een test doen of even langs de huisarts gaan. Iigv. Sterkte ermee!

Maris_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:27

bedankt Love_Blinkey

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:29

Maris_V schreef:
Cheveyo schreef:
Sommige mensen hebben altijd geluk Knipoog
Maar denk aub niet te licht over een abortus(pil) er zijn er die veel meer moeite moeten doen met zwanger worden dan jij wellicht.

Ja dat weet ik inderdaad. Maar het past er nou gewoon niet in het is gewoon niet op te brengen

En dus moet ze dan maar het kind wel op de wereld zetten omdat anderen niet zo makkelijk kinderen kunen krijgen? Clown Ik vind het juist een verstandige beslissing om dan een abortus(pil) te 'nemen'. Ze kan het kind op dit moment niet op de wereld zetten, wil dit ook niet en dus is dit de enige logische en verstandige beslissing.
Ik denk hier misschien heel radicaal in, maar ik wil zelf ook absoluut geen kinderen en ook ik zou dus en abortus willen mocht ik per ongeluk tóch zwanger raken. Ik vind nl dat je zeker in het begin stadium dat nog prima kan doen.

Maris_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:57

Bedankt voor je reactie SuperSmurf.

Stel je voor meisjes/vrouwen die het kind niet willen maar toch laten komen en wat nou als dat kind later hoort je was een foutje we wouden je helemaal niet.
Dat lijkt me ook niet wat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:13

Urko schreef:
Ik ben het eens met ikenindi!

Haha!

Maris_V schreef:
Bedankt voor je reactie SuperSmurf.

Stel je voor meisjes/vrouwen die het kind niet willen maar toch laten komen en wat nou als dat kind later hoort je was een foutje we wouden je helemaal niet.
Dat lijkt me ook niet wat.

klopt. ik denk ook niet dat je dat ooit tegen een kind moet zeggen. dat het niet geplant was kun je zegen, maar niet dat het een foutje was of dat t niet gewenst was. ik heb ooit een geboortekaartje gezien waarop ook iets in de trant stond van: niet gewenst, maar toch welkom. dat vind ik echt niet kunnen.

niet geplant, maar des te meer gewenst vind ik al heel anders klinken...

maar zoals ik al eerder zei: wees niet te voorbarig. het kan ook gewoon een keer een onregelmatige cuclus zijn...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:48

als je al een week overtijd bent... zou ik nu nog een test gaan halen, hoe eerder je erbij bent hoe beter. Als je zwanger blijkt te zijn wil jij voor abortus gaan, dat kan je dan beter doen ik zo'n vroeg mogenlijk stadium, aangezien je 5 wettelijk verplichte bedenk dagen hebt. dus als jij nog een week wacht met testen ben zo zo 2 weken veder voordat je abortus kan plegen. Met een week of 6 kan je de hartslag al horen..
Ik zelf ben 21 en mijn zoontje is 3, ik heb dus niet gekozen voor abortus, maar ik had wel de mogenlijkheden om een kind te kunnen ontvangen..
Ik vind namelijk en kind neem je niet maar krijg je.. Wat als je over een aantal jaar geen kinderen meer kan krijgen, en dan wel een abortus hebt gehad...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:57

Ik heb dit topic met open mond gelezen...
Jeetje TS, wat denk jij gemakkelijk over abortus....
Daar schrok ik echt van...

Het is je eigen verantwoording, jij gaat naar bed met iemand zonder voorbehoedsmiddel.
Dan weet je wat er kan gebeuren. Als je geen kind kunt hebben, denk dan gewoon na.

Moet daar nu weer zo´n klein wezentje de dupe van worden...dat jij als zijn/haar moeder zijnde simpelweg gewoon vermoord??
Oke, het hartje klopt misschien nog niet, maar het is toch al jouw vlees en bloed.

Ja sorry, klinkt misschien bot, maar ik ben ontzettend tegen abortus.
Ik heb zoiets....als je dan later kinderen wilt, hoop ik ergens dat dat niet lukt.

Er zijn zoveel mensen die alles op alles zetten voor een kindje, maar die het maar niet voor elkaar krijgen en daardoor immens verdriet hebben.
En jij denkt er zo simpel over alsof het een product is dat je niet wilt dus maar weggooit.

Ik krijg nu vast heel Bokt over me heen, maar mening geven mag nog altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:05

Sorry Silence, maar waarom moet altijd maar weer die opmerking 'er zijn mensen die alles op alles zetten voor een kindje' etc. etc.
Moeten degenen met een ongewenste zwangerschap het kind dan maar houden, omdat er mensen zijn die geen kind kunnen krijgen?
Beetje rare manier van compensatiedrang vind ik.

Oké het is niet slim geweest van de TS, dat klopt. Ze had een condoom moeten gebruiken of gewoon even geen sex.
Dat heeft ze niet gedaan, moet ze dan maar als 'eigen schuld dikke bult' het kind gaan houden? Dat lijkt me nou niet de perfecte reden om aan kinderen te beginnen.

TS, als ik jou was zou ik meteen een test halen. Je zit nu in spanning vanwege je uitblijvende menstruatie en juist door die spanning, kan je menstruatie uitblijven Lachen Als je een test haalt, weet je meteen waar je aan toe bent en loopt je jezelf ook niet gek te maken. Succes!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:08

Ja hoor, er staan weer reacties tussen die typisch bokt zijn...

De TS zit sowieso voor dat ze dit topic start al met een klote gevoel, omdat ze misschien zwanger is, wat ze absoluut NIET wil, daarom slikt ze de pil ook. En natuurlijk, abortus is voor niks uitgevonden, als je zwanger bent, moet het kind komen, of het welkom/mogelijk is, maakt niet uit!

Er zijn nu eenmaal mensen die kinderen willen en die geen kinderen willen. Veroordeel elkaar toch eens niet zo, TS zit er toch helemaal niet op te wachten dat er mensen bij zijn die moeilijk zwanger worden en daarom abortus als vergif zien?! TS veroordeelt deze mensen toch ook niet?
Ze vraagt gewoon ADVIES. Dat ze er van baalt dat ze de pil 1x is vergeten te slikken, dat moge toch wel duidelijk zijn!

Was ik het in dit geval, dan lag abortus ook voorin mijn mond. Ik kies idd voor een kind ja, en nu zou ik het ook nog niet willen. Als ik en mijn vriend er klaar voor zijn, dan kiezen wij voor een kind en hopen dan ook een kind te mogen verwelkomen.

Deze meid is verstandig, ze ziet in dat ze een kind geen toekomst kan bieden nu, en haar eigen toekomst ook niet meer zal worden wat ze misschien in gedachten had.
Goh, wat gemakkelijk gedacht Clown

@TS: ga een test halen, zo snel mogelijk. Dan weet je waar je aan toe bent, en mocht de test positief zijn, kun je verdere stappen ondernemen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:09

jah we kunnen wel zeggen dat ze dom was. Ja nou, het is al gebeurd en ik geloof dat die foutjes kunnen gebeuren! En ja ik ben ook tegen arbortus, maar wat moet je dan? ongewenst een kind krijgen die je amper iets kan bieden?

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:10

Silence schreef:
Ik heb zoiets....als je dan later kinderen wilt, hoop ik ergens dat dat niet lukt.

Ja hoor... dit zit ik dan weer met open mond te lezen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:21

Nou inderdaad Liselot....

En wat je al zegt, de TS is verstandig, ze ziet in dat ze een kind nu niks te bieden heeft. Imo stukken verstandiger dan al die tieners die het kindje tóch laten komen..

Foutjes en ongelukjes kunnen altijd gebeuren, moet een ieder die geen kind wil dan maar én aan de pil én een implanon én een spiraal nemen? Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
De TS was een pil vergeten en heeft geen condoom gebruikt, wél heeft ze daarna meteen de Morning After genomen. Meer had ze er volgens mij niet aan kunnen doen.
En dan als 'straf' moet ze het kind toch maar laten komen? Zodat haar hele leven op z'n kop staat, misschien in een postnatale depressie komt of andere problemen krijgt. Wil / kan niet voor het kind zorgen, kind moet naar een pleeggezin...
Nee dan heeft het een fijne jeugd...

En ja, laat een ieder in z'n waarde... Je mag in Nederland gelukkig legaal abortus plegen, wij kunnen hier de keuze maken, laat de keuze van de TS dan ook in z'n waarde.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:26

Het is toch zo.
Nu een kindje zonder pardon ´vermoorden´ en als het je dan wel zint gewoon maar een nieuwe ´maken´

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:30

Silence schreef:
Ik heb dit topic met open mond gelezen...
Jeetje TS, wat denk jij gemakkelijk over abortus....
Daar schrok ik echt van...

Het is je eigen verantwoording, jij gaat naar bed met iemand zonder voorbehoedsmiddel.
Dan weet je wat er kan gebeuren. Als je geen kind kunt hebben, denk dan gewoon na.

Moet daar nu weer zo´n klein wezentje de dupe van worden...dat jij als zijn/haar moeder zijnde simpelweg gewoon vermoord??
Oke, het hartje klopt misschien nog niet, maar het is toch al jouw vlees en bloed.

Er zijn zoveel mensen die alles op alles zetten voor een kindje, maar die het maar niet voor elkaar krijgen en daardoor immens verdriet hebben.
En jij denkt er zo simpel over alsof het een product is dat je niet wilt dus maar weggooit.

Ik krijg nu vast heel Bokt over me heen, maar mening geven mag nog altijd.

Ik ga hier inderdaad wel even op in. Haha! Ten eerste; ze is niet zonder voorbehoedsmiddel naar bed gegaan met iemand,ze is an de pil, maar is m 1 keer vergeten en heeft de morning after pil gehaald.

En dat t kindje er de dupe van moet worden: het IS nog niet eens wat en wat moet ze da? Een kind op de wereld zetten dat niet gewenst is en dat ze niet kan betalen? Dán wordt een kind er dus pas de dupe van...

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:30

Liselot11 schreef:
Silence schreef:

Ja hoor... dit zit ik dan weer met open mond te lezen hoor!

Iid, vind vind ik wel heel erg!! Hoef durf je dat te zeggen!!!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:31

Ach Silence, klets toch niet met je vermoorden. Prima dat jij er zo over denkt, als jij tegen abortus bent, is jouw overtuiging, prima.
Maar ga dan niet in Ts haar eigen topic zeveren over moord, en over een "nieuwe maken". Als ze er echt zo licht over dacht, dan was de ondertoon van dit topic veel anders geweest.

Mijn vraag aan jou Silence: Ze kan het kind niets bieden, moet het dan toch maar op de wereld worden gezet? En om dan toch offtopic te gaan: vrouwen die verkracht zijn en zo zwanger raken, zo'n kinderen ook maar op de wereld zetten?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:33

Ik lees hier berichten van mensen die meteen aanvallen omdat de TS zoiets typt..
ik zou in de situatie anders denken..
maar op dit moment als ik zwanger zou zijn had ik precies hetzelfde gezegd hoor!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:48

Silence schreef:
Het is toch zo.
Nu een kindje zonder pardon ´vermoorden´ en als het je dan wel zint gewoon maar een nieuwe ´maken´

Wat een bullshit! Alsof je het 'zonder pardon' vermoord.. Denk je nou echt dat er mensen fluitend een abortuscentrum inlopen en er weer fluitend uitlopen?? Serieus, denk eerst eens even na voordat je een reactie plaatst..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:53

Ik heb mijn eigen mening over abortus, al ga ik die er hier niet door drukken. Dat heeft met onze eigen gezinssituatie te maken.

Wat ik wel even wil zeggen is dat het hartje van kindje zeker wel klopt, anders zou het nooit levensvatbaar kunnen worden.

Succes ermee meid, hoop dat je niet zwanger bent. Doe niets tegen je zin in. Jij voelt het het best aan wanneer je er nog niet aan toe bent!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:17

Ik zit hier ook de reacties met een raar gevoel te lezen.
Met name de reacties op elkaar.

Het is de TS haar eigen keuze, mocht ze zwanger zijn, een abortus te laten doen.
Neem aan dat ze zich daar ook niet prettig bij voelt, maar dat is in haar geval waarschijnlijk beter voor de foetus (want op deze 'leeftijd' is het nog geen 'kindje')
Ze heeft een kind (om het even makkelijk te houden) op dit moment niks te bieden.
en daarom is in haar geval een abortus beter zoals zij zelf zegt.
Anders heeft ze straks een kind wat zij en haar vriend waarschijnlijk dus niet kunnen onderhouden.
en daar word het kind de dupe van.
Heeft ze later een goede baan en kan ze een kind wel onderhouden? dan kan ze altijd nog kijken of ze kind(eren) wil krijgen.
ze zal dan heus nog wel terug denken aan die eventuele abortus die ze 'vroeger' heeft gehad.
Zoiets gaat je echt niet in je koude kleren zitten ook al kies je er bewust voor.

TS, ik zou inderdaad z.s.m. een test halen i.v.m. met die 5 dagen bedenktijd bij eventuele zwangerschap.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:23

TS, dit is nu de reden waarom ik het niet zo slim vind om zulke dingen op bokt te bespreken.

Al gok ik toch dat het een verstoorde cyclus is door de MApil, maar mocht je toch zwanger zijn dan zullen er altijd hele sterke tegenstanders èn hele sterke voorstanders van abortus zijn.

Daar is nu eenmaal bij nauwelijks iemand discussie mee mogelijk. Als je tegen abortus bent, dan kan het je niet schelen hoe hard je leven verandert, hoe veel je moet opofferen, hoe weinig je je kind later kunt bieden ook al doe je je uiterste best, het kind moet en zal er komen of je bent een moordenaar.

Ben je sterk voor abortus, dan kan het je niet schelen als je een levend wezen weghaalt, dan kan het je niet schelen als een moord begaat, dan kan het je niet schelen dat je achter 3 jaar misschien met de gedachte blijft rondlopen 'Hoe zou het toch geweest zijn als ik hem maar had gehouden..'.

Zie je, zo zijn nu eenmaal de extreme visies in beide gevallen.
Feit is dat er in een ethische kwestie geen juist antwoord klaarligt.
Ik ben zelf min of meer pro-abortus, omdat ik het ongeboren leven als iets heel anders zie, maar ik ga daar niet te veel over uitbreiden omdat het topic om jouw draait, en niet om de hele discussie errond.

Maar wat ik hiermee wil zeggen, laat niemand, is het nu een 'houden' of 'weghalen' reactie, laat niemand je beslissng beïnvloeden. Mocht je zwanger zijn, ga dan niet ten rade bij internetmensen die je nauwelijks kent. Praat er desnoods over met je ouders, met je beste vriendin, de vader...en neem dan de beslissing waarvan jij denkt dat het ongeboren kind het beste mee is geholpen.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die heel fel tegen abortus zijn zich nogal tegen hun tenen getrapt voelen, omdat het in je beginpost een beetje overkomt als "bwa als ik toch zwanger ben ga ik even fluitend de abortuskliniek binnen en het is opgelost". Maar ik denk niet dat dit jouw idee was, of ik mag het toch niet hopen. Denk er toch evengoed aan dat als je het laat weghalen, dit evengoed een hele grote emotionele gebeurtenis is. Sterker nog, onderschad zeker de klap niet die je kan krijgen waarover ik schreef 'wat als ik hem had gehouden, hij zou nu al 3 jaar zijn...'.

Veel geluk, en voor mij is wat je ook doet niet verkeerd, als je er maar héél, héél, héél goed over hebt nagedacht en naar je eigen hart hebt geluisterd, niet naar mensen die niet in je schoenen staan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:33

-@ TS, waarschijnlijk blijft je menstruatie gewoon even wat langer uit ! Ik zou dan elke maand ''overtijd'' moeten zijn zeker.. Wel nee, mijn menstruatie blijft uit ivm je lichaam bijv moet wennen ergens aan (bij mij moet mijn lichaam nog wennen doordat ik in sept 2006 gestopt ben met de pil ''microgynon''). Omdat vriendlief en ik onze kinderwens hebben alleen die ene moment ''raak'' nog niet aan de orde is helaas, misschien willen we te graag...

En over abortus gesproken dat is ook echt iets wat je ''moord'' mag noemen, wat zojuist al gezegd is het hartje klopt absoluut dan al wel, en echt ik heb een vriendin die voor deze keuze heeft gestaan ze heeft dus ook achteraf gezien toch wel abortus gepleegd, maar kan je wel zeggen dat ze nu nog steeds (na 4 jaar) schuldig voelt, het blijft maar in der hoofd rond spoken...

En ik vind ook inderdaad absoluut waar mensen die met iemand sex gaat nemen en vervolgens weet dat diegene de pil vergeten is en/of condoom ? En dan toch zwanger geraakt zijn maar overwegen tot abortus, dan denk ik ook van jezus, eerst zonder enige nadenken toch sex nemen terwijl je weet dat je pil vergeten hebt, en dan abortus plegen..En waarneer mensen wel aan kind toe zijn hupsekee ''kom schat even kindje wekken'' (met andere woorden ff makkelijk nieuw kindje maken, maar daartegen heb je je eerste kind je echte eerste eigen vlees en bloed vermoord)..Je 2e kindje zou dan heel leuk een lief broertje/zusje gehad hebben..

Echt als ik zwanger zou zijn geweest en geen geld ervoor zou hebben gehad zou ik er hoe dan ook absoluut voor zijn gegaan..Maar goed, ik heb straks mn kind wel het e.e.a. te bieden..

Echt sommige mensen denken even niet na als het om sex draait !!

TS succes met je beslissing het is jou lichaam jou lijf en niet van deze anderen (waaronder ook ik) hier op bokt !!
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 01-04-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:35

Oke, ik had wat sprecifieker moeten zijn.
Ik bedoel dan....dat ik mensen zoals de TS dan later ook niet echt een kindje gun.
Als je nu zo makkelijk praat over het weghalen van je kindje...kan er dan ooit wel echte kinderliefde zijn.
En dan weet ik niet waar een kindje beter mee af is.
Qua leeftijd is ze oud genoeg toch.

En wat iemand zei over voorbehoedsmiddelen....deze heeft ze niet gebruikt, ookal zeg jij van wel.
Ze heeft toch geen condoom gebruikt...lijkt me toch logisch als je de pil vergeten bent.

En over dat vermoorden...ik zwets niet...het is toch vermoorden.
Er wordt een levend wezentje zijn leven ontnomen...volgens mij is daar geen andere benaming voor.

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:37

Amen xKatleentjex OK dan!

@ TS: hopelijk ben je snel van deze onzekerheid af en maak je de juiste keuze voor jezelf!!