1,5 liter ranja i.p.v. 1,5 liter water per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re: 1,5 liter ranja i.p.v. 1,5 liter water per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:43

nina88 schreef:
Ik weeg op dit moment 57 kg en ben 1.73m.. Het is voor mij dus niet noodzakelijk om af te vallen, maar ik zou er toch graag een kilo of 3 af willen.

Het spijt me dat ik het zeg, maar je bent al hartstikke dun!!! Ik ben zelf 1.72 en weeg 59, ik krijg vaak te horen, jij bent zo dun!!

Waarom wil je afvallen. Als je kijkt naar je BMI: je hebt nu een gezond gewicht maar danook net.. je BMI is 19. Als je afvalt ben je te licht! Meid wees blij met jezelf, je ben echt niet dik.. Kijk als je niet wil aankomen, is het goed dat je op je dieet gaat letten, maar afvallen.... Water drinken kan in ieder geval geen kwaad!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:42

Wat ook een mogelijkheid is in plaats van ranja is Crystal Clear Light. Als je daar 1 1/2 liter van drinkt zijn dat geloof ik 5 kCal ofzo, zit ook weinig/geen toegevoegde suiker in en is heel erg lekker!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:49

Sodera schreef:
Wat ook een mogelijkheid is in plaats van ranja is Crystal Clear Light. Als je daar 1 1/2 liter van drinkt zijn dat geloof ik 5 kCal ofzo, zit ook weinig/geen toegevoegde suiker in en is heel erg lekker!!!

Daar zitten alleen wel zoetstoffen in, wat nog veel slechter is voor je lichaam. Als je daar 1,5L per dag van drinkt, help je je lever naar de maan.

Ik zou gaan voor de diksap. Dat past ook prima in een suikervrij dieet Ja Wordt namelijk aangeraden door diëtisten Knipoog

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:32

Vanwege mijn ziekte moet ik echt de 2 liter "water" drinken en ik ben ook geen waterdrinken

Ik ben nu over gestapt op 50/50 van rosevice en dit werdt mij ook aangeraden door internist dat het een goede vervanger was van water Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:45

Chubby schreef:
Het principe snap je toch wel? Het is inderdaad geen officiele term hoor!

Heel simpel: je kunt door een zak M&M's leeg te eten ca. 1500 (ongezonde) kcal binnenkrijgen. Of je kunt door je gewone maaltijden te eten met gezonde tussendoortjes aan 1500 (gezonde) kcal komen op een dag.

gezonde en ongezonde energie bestaat simpelweg niet...(want dat is wat calorieën zijn Knipoog )
je hebt wel lege energie (dat zakje m&m's bevat nl enkel lege suikers, er zit niks anders van voedingstof in dan suiker.) en de gewone energie (je gezonde maaltijd en tussendoortjes)

sodero; laat je niet vangen door 'zonder toegevoegde suikers' want daar zit nl nog hardstikke veel suiker in, alleen niet onder de vorm van sacharose. Daar zitten zoetstoffen in die je evenzeer dik maken en bij te hoge opname nog onaangename kwaaltjes meenemen ook Knipoog

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 01:25

Daphnezz schreef:
nina88 schreef:
Ik weeg op dit moment 57 kg en ben 1.73m.. Het is voor mij dus niet noodzakelijk om af te vallen, maar ik zou er toch graag een kilo of 3 af willen.

Het spijt me dat ik het zeg, maar je bent al hartstikke dun!!! Ik ben zelf 1.72 en weeg 59, ik krijg vaak te horen, jij bent zo dun!!

Waarom wil je afvallen. Als je kijkt naar je BMI: je hebt nu een gezond gewicht maar danook net.. je BMI is 19. Als je afvalt ben je te licht! Meid wees blij met jezelf, je ben echt niet dik.. Kijk als je niet wil aankomen, is het goed dat je op je dieet gaat letten, maar afvallen.... Water drinken kan in ieder geval geen kwaad!

dat vroeg ik mij dus ook al af!je zit ja precies op het normale gewicht, haast nog naar de te mager kant..

ps lessini ligt zit echt veel minder in ja!! en rivella light zit ook bijna niets in.
En fruit als je dat teveel eet krijg je ook teveel suikers binnen!Dus wanneer je fruit toevoegt ipv suiker moet je wel bedenken dat dat ook suiker is..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 01:58

Daphnezz schreef:
nina88 schreef:

Idd Ja

Ik heb zojuist de BMImeter gecheckt en met een lengte van 1.73 zit je goed ( op het randje van ondergewicht ). Als jij er nog 3 kilo afwerkt zit je in ondergewicht!

Advies: Drink maar ranja! Dan krijg je genoeg suiker binnen!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 02:06

ik ben verpleegkundige en wanneer je als patient onder de bmi waarde zit krijg je extratjes aangeboden..dus dat kan bij jou ook geen kwaad met deze bmi!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:18

Inderdaad Ja

Dit vind ik ook niet gezond hoor dit mag ik wegen met mijn lengte ( 1.65 ) laat staan 1.73 Verward

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:00

Overigens, dat je anderhalf liter water per dag moet drinken is onzin. Lachen Dit fabeltje is ooit de wereld ingeholpen door een verkeerde interpretatie van een Amerikaans onderzoek, waar in stond dat de mens 1ml VOCHT per calorie moet innemen. Dit is vertaald naar water, wat niet klopt.
Water is wel vocht natuurlijk, maar niet al het vocht is water. Een deel van het benodigde vocht krijg je nl. al binnen met je voeding.
Als je dus 2000kcal per dag zou innemen, moet je 2000ml/2ltr vocht op een dag innemen. Een deel hiervan komt dus uit voeding, en het andere deel kun je aanvullen met water, thee, sap..whatever. Knipoog

annieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:46

Maar dat water met citroensap, doe er dan een beetje in van zo`n flesje, of echt zelf geperst?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:57

sokje87 schreef:
Overigens, dat je anderhalf liter water per dag moet drinken is onzin. Lachen Dit fabeltje is ooit de wereld ingeholpen door een verkeerde interpretatie van een Amerikaans onderzoek, waar in stond dat de mens 1ml VOCHT per calorie moet innemen. Dit is vertaald naar water, wat niet klopt.
Water is wel vocht natuurlijk, maar niet al het vocht is water. Een deel van het benodigde vocht krijg je nl. al binnen met je voeding.
Als je dus 2000kcal per dag zou innemen, moet je 2000ml/2ltr vocht op een dag innemen. Een deel hiervan komt dus uit voeding, en het andere deel kun je aanvullen met water, thee, sap..whatever. Knipoog

Het is een fabeltje dat als je 2 liter water drinkt dat je dan af zou vallen!
Maar het is wel degelijk goed als je het wel drinkt om zo je afvalstoffen kwijt te raken en minder snel een hongergevoel te ontwikkelen Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:08

Ik heb ook niet gezegd dat het slecht voor je is. Knipoog

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:10

die 1,5 liter per dag is dat over 24 uur?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:12

Tuhan schreef:
die 1,5 liter per dag is dat over 24 uur?

jep. Maar drink jij snachts?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:14

neej, maar zit me nu helemaal suf te drinken. En dacht opeens van ohja maar vanavond kan ik ook nog een liter drinken haha, vandaar

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:16

Daphnezz schreef:
nina88 schreef:

Ik ging dit topic lezen en ik dacht al: waar blijft zo'n reaktie? Nu zie ik dat er al een aantal zijn gegeven.

Het was nl ook mijn eerste gedachte: waarom in hemelsnaam afvallen met zo'n gewicht/lengte?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:50

Ooohh jee..
Voor zo'n reactie was ik dus ook al bang haha!
Vandaar dat ik ook zei, dat ik niet alleen wat af wilde vallen, maar ook gewoon gezonder wilde eten!
En dat afvallen is echt minimaal.. Ben niet onzeker over mezelf of mijn figuur.. En als je in mijn profiel kijkt kun je zien dat ik ook echt geen anorexia-meisje of iets ben..
Wil gewoon gezond leven en weer op mijn vorige gewicht terug komen!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:52

Cyntje schreef:

Hier moest ik toch wel een beetje om lachen haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:53

Maar je schrijft toch echt dat je er een kilo of 3 af zou willen...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 17:07

Jup.. Zoals ik al zei:
Wil gewoon gezond leven en weer op mijn vorige gewicht terug komen.
Ik kón altijd eten wat ik wilde, maar in het laatste jaar is er toch wel een kilo of 3 bij gekomen.. En die zou ik er dus graag weer af willen hebben. Maar dat hoeft niet in 1/2 weken.. Dat zou gewoon een resultaat moeten zijn van het gezonder eten (hoop ik)..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:18

nina88 schreef:
Cyntje schreef:

Hier moest ik toch wel een beetje om lachen haha!

Meer bedoelt van: dan val je iig niet van je stokkie af Clown

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:34

Dat je nu opeens wel gaat aankomen...komt omdat je uit de groei bent..las dat je nu 20 bent...dus ja alles wat je nu teveel eet kotmer niet meer in de lengte ofzo bij maar ouur in de breedte.
Je word nu eenmaal vrouwelijk qua figuur....das juist mooi !
Maare weet jij dat je een perfect gewicht hebt...en je zo gaat afvallen dat helemaal niet gezond is...ieder mens heeft bodyvet nodig.
Ik zou gewoon op je voeding lette dat die gezond en evenwichtig is, en ja hoor daar mag je gerust es ene freetdag of snoepdag bij hebben....en nix afvallen je bent mooi zo en weet dat menig meisje jaloers zou zijn op jouw gewicht/lengte verhaal.
Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:46

Misschien off topic, maar 1.73 en 57 kilo, en daar wil je nog 3 kilo vanaf? Waar gaat het heen met de wereld..

Ik ben 1.78, en ik weeg 70 kgs, en ik ben absoluut niet dik!! Als ik nu 16 kg zou afvallen, zou ik een wereldreis met de wind mee kunnen maken!

Ik drink heel veel water, maar ik plas ook heel veel. Hou er wel rekening mee, dat als je eenmaal begint met veel drinken, dat alle bacterien/slechte stoffen ect uit je lichaam komen. Dit kan dus zorgen voor acne, of allergische reacties, omdat je lichaam volledig aan het reinigen is.

Ik zou kiezen voor een siroop zonder suiker. Anders heb je er nog niks aan.. Want de meeste siroop bestaat meestal zo goed als ALLEEN maar suiker..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:50

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb gisten toevallig een documentaire met een half oog en oor meegekregen waaruit volgens het laatste onderzoek gebleken is dat het toch niet zo goed als altijd gedacht werd, zoveel te drinken. Door het vele drinken gaan veel stoffen die je lichaam graag nog had willen opnemen verloren, doordat ze snel worden uitgescheiden...