Vaak moe. (geen pfeiffer) wie kan me helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Vaak moe. (geen pfeiffer) wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:00

Lenneke_ schreef:
Let ook eens goed op wat je eet en drinkt, cola en ranja zitten echt bomvol suiker. Suiker geeft even heel veel energie, maar daarna verdwijnt alle energie weer.
Probeer eens flink te minderen met suiker en meer vezels.

ik ben van de cola naar de wickey gegaan. van de wickey naar de ranja. ik doe steeds meer water bij de ranja. ik kan niet ineens overstappen naar water. dat lust ik niet. dus beetje bij beetje verbeteren.
vandaag alleen brood mee met vlees, rijstwafels, appels en droge crackers. en de docter is gebeld Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:11

Ik lees een heleboel dingen die het zouden kunnen zijn, omdat de symptomen overeenkomen met wat anderen hebben. Maar letten op je eet en drinkgewoontes kan inderdaad ook al een boel schelen. Blijft het aanhouden, kun je altijd verder laten zoeken. Knipoog

Zorg in ieder geval dat je eet naar wat je verbruikt, dus ´s morgens goed ontbijten. Helemaal als je daarna een prestatie op de fiets naar je werk moet leveren. Ook werken aan je conditie kun je beter van in je vel komen te zitten.

Succes in ieder geval Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:53

Ik denk dat het verstandig is om bloed te laten prikken, misschien is het bloedarmoede, daar kun je ook behoorlijk moe van worden! Ik ben ook een poosje heel vemoeid geweest, elke dag vroeg op bed een paar weken vol houden heeft mij goed geholpen!
sterkte

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:44

ik heb net laten bloedprikken.
( ik moest eerst een nieuw pasje aanvragen, dat was al zo oud.. die was gemaakt toen ik 3 dagen oud was.)
maargoed.
Ze hebben 6 buisjes bloed afgenomen.
Ik ben getest op:
- pfeiffer
- bloedarmoede
- schildklier

maandag weet ik de uitslag. ik hoop dat ze iets kunnen vinden. ik houd jullie op de hoogte!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:22

Ik weet sinds vorige week donderdag dus dat ik er ook nog eens bloedarmoede bij heb naast
m'n vitamine B12 gebrek \o/

Ik heb een clubje opgericht voor mensen met een moe gezicccccht Muziek!

Laat je 't weten wat de uitslag is?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:36

ik ben al vanaf mijn 12e veel moe. het komt en het gaat met periodes. de ene week ben ik doodmoe, en de andere week gaat het weer. soms is het echt maandenlang aan een stuk door moeheid. het gaat gepaard met duizeligheid. als ik sport word alles zwart en draaierig. soms voelt het alsof ik moet flauwvallen. sporten doe ik nauwelijks. rijd wel veel paard dan heb ik er geen last van. mensen zien het als aanstellen. maar ik voel me écht niet goed. als het 8 uur is moet ik mezelf echt uit bed sleuren. en soms voel ik me zo moe en emotioneel dat ik blijf liggen. savonds zak ik om een uur of 7 al in. uitgaan vind ik altijd een grote ramp. om half 1 ben ik al doodmoe en dan zit ik maar op mijn horloge te kijken hoe laat het is. als het dan half 4 is kan ik nauwelijks op mijn benen staan. ga daardoor ook minder vaak uit. je zin erin gaat weg.

heb overigens al 2 keer bloed laten prikken. kwam niets uit

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:48

Ik ben ook altijd heel snel moe.
Maar niet zo erg..

Ik hoop dat er wat uitkomt Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:47

ben benieuwd wat het is?
HEt kan ook een lage bloeddruk zijn.. Heb ik ook...

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:36

Ben je getest op de ziekte van Lyme, overdraagbaar door een teek?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:50

Vervelend dat je zo vaak moe bent Boos!.
Ik heb er een tijd ook erg veel last van gehad. En op echt ongeveer al het mogelijke getest.
Het enige wat er een beetje uit was gekomen dat mijn ijzer wat aan de lage kant zat.

De tips die ik hier lees vind ik erg goed en dan met name het drinken van cola/andere veel suiker bevattende producten te verminderen. Ik zie dat je nu aan de ranje bent gegaan Lachen.
Je hebt ook een ranja limo light heet het, dat is dus een light product en ik vind het nog lekkerder als gewone ranja, er zit echt smaak aan Lachen. Mischien is dat wat?

En voor de rest is een goed slaap ritme ook erg goed!
Elke dag om dezelfde tijd naar bed, en dezelfde tijd eruit!

Ik ben benieuwd wat er uit de bloedtesten komt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:52

kan ook gewoon tussen je oren zitten Lachen

Ik heb 10 jaar geleden een periode gehad dat ik per etmaal slechts 5 uur wakker was Lachen de rest lag ik te slapen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:37

Vitamine D gebrek ? word je ook moe en suf van

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:47

Stipje, heb eigenlijk precies dezelfde symptomen en ik val ook vaak 'zonder reden' flauw, vreselijk. Ik ben ook getest, niks gevonden en moet binnenkort voor scans naar het ziekenhuis.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:50

Probeer eens fantomalt.. Is verkrijgbaar bij de drogist.
Kan je gewoon een aantal scheppen door je eten of drinken doen en zo krijg je extra energie..
Ik neem dit ook dagelijks en je proeft het verschil niet, ik ben hierdoor minder snel moe en heb meer conditie..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:41

ik heb de uitslag. er is niets gevonden. ze zagen wel dat er een ontsteking zat (verkoudheid) verder niks.
Ik moet van de week nog wel dat BF ( ijzer) prikken.. dat heb ik al ooit vaker gedaan en dat doet verekte zeer.. maar ach.. soms moet je pijn lijden. ik baal ervan dat er niets uitkomt. nu moet ik verder zoeken.

Tussen mijn oren, dat denk ik afentoe ook. maar hoe kom je daar achter? ik ben wel vaak moe. en heb ook geen zin in sex ( sneu voor vriendje) ik ga niet uit, rijd nog wel paard. heb geen top conditie, maar kan nog redelijk wat volhouden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:30

http://www.hypomaarniethappy.nl/
ondanks dat de schildklier waarden goed zijn kan hij gewoon te traag werken,lees deze site maar eens,je moet eerst lid worden geloof ik(paar jaar terug nog niet..)
Heb je ook overal pijn?in je spieren en gewrichten?
Geen light meer drinken hoor,gewoon water...of thee zonder suiker,de rest is niet goed..

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:10

Dat niemand rond jou Pfeiffer heeft wil niet zeggen dat jij het niet kan hebben, het is inderdaad besmettelijk maar sommige mensen zijn er immuun voor en diegene die ooit al besmet zijn geweest krijgen het geen tweede keer (normaal gezien toch)...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:42

ik merk zelf dat ik er in de winter écht meer last van heb dan in het voorjaar/zomer. ik ben dan stabieler. minder moe. veel meer energie. met die donkere dagen komt er toch wel een 'donker licht' over mij heen. nu het zomer wordt knap ik ineens een stuk op en ben ik véél minder moe

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:46

Ik heb dit ook, snel moe, vel slaap nodig. Midden op de dag constant gapen en rozig worden.
Al zon 2-3 jaar. Een jaartje terug heb ik mn bloed laten onderzoeken, op van alles onderzochten, vitamine tekorten, ijzerterkorten, pfeiffer. Helaas niks uitgekomen, dus het ligt gewoon echt aan mezelf.

Maar bij mij is het soms idd ook dat ik wel heel druk kan zijn..

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:49

Jolandaa_ schreef:
ik ben wel vaak moe. en heb ook geen zin in sex ( sneu voor vriendje) ik ga niet uit, rijd nog wel paard. heb geen top conditie, maar kan nog redelijk wat volhouden.

wat herken ik veel uit je woorden, ik heb precies hetzelfde. elke dag hoofdpijn, moe, als ik uit bed kom lijkt het net of ik helemaal niet geslapen heb, cola drink ik nooit, drink zelf ook liters ranja.

ik voel me zelden lekker in mijn vel, vaak gehumeurd enz. ik loop zo al een jaar aan te klooien, maar een bezoekje aan de dokter stel ik steeds voor me uit, slecht ik weet het. ik ben dan bang dat ze wat vinden wat ik niet wil horen.

ik hou het in de gaten dit topic.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

hier nog iemand die wel wat herkent. ben laatste tijd ook vaak moe en heel de tijd ijskoude handen en voeten en door de dag heen ook kout zijn (heb ook altijd 3 of 4 lagen kleren aan) soms ook nergens zin in hebben. denk nu zelf aan bloedarmoede maar dat weet ik ook niet.heb ook geen zin om bloed te prikken m

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:53

Ik heb in september 2006 de diagnose CVS gekregen, anderhalf jaar nadat ik Pfeiffer had gekregen en het nooit te boven was gekomen.
Gelukkig ben in sinds september 2007 in behandeling bij een andere arts, ik heb geen CVS maar HPU...
Een soort auto immuunziekte waarbij je lichaam bepaalde vitamines afstoot, ik moet nu immens veel supplementen nemen en ik voel me al stukken beter.
Ik zal wss ooit wel weer de oude worden maar dat is een kwestie van tijd, 5 jaar? 10 jaar? Wie zal het zeggen.
Ik vrees eerlijk gezegd dat veel mensen met HPU de stempel CVS krijgen of gewoon niet weten dat ze HPU hebben, er is nu eenmaal zooooo weinig over bekend.
Niemand in m'n buurt heeft ooit over HPU gehoord.
Vooraleer ik wist dat ik het had, had iemand me gezegd deze site eens te bezoeken en de symptomen te bekijken :

http://www.hpupatientenvereniging.nl/

Toen ik het zo allemaal las, wist ik het vrij zeker...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:05

aan de ene kant denk ik van het zal wel tussen mijn oren zitten, maar een 17 jarige kan gewoon niet moe zijn. zoveel doe ik niet om zo moe te zijn. Ik was sinds tijden van het weekend uitgeweest. lag om 3 uur in bed ( ik was kapot) tot 12 uur in bed gelegen ( moest opstaan) maar ik was nog steeds moe. wel een beetje minder als anders.
ik wou ook mee springen op de trampoline met mijn neefje ( communicant) maar ik was gewoon moe ( niet van conditie) want dat verschil merk ik wel.
het is niet conditie moe, maar echt lui moe. ik wil zo graag iets doen maar mijn lichaam wil niet. ik kan gerust een uur paardrijden maar 's avonds ben ik bekaf.

ik wil ook gewoon uitgaan zoals mijn leeftijdgenoten. ik wil niet moe op bed liggen, ik wil uitgaan, gezelligheid zonder zo extreem moe te zijn. ik wil zo graag, maar het gaat niet.. Verdrietig

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:10

Stipje; ik heb het ook .

Gewoon heel moe, ik heb bloedlatenprikken maar daar kwam niks uit .

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:22

Jolandaa_ schreef:
aan de ene kant denk ik van het zal wel tussen mijn oren zitten, maar een 17 jarige kan gewoon niet moe zijn. zoveel doe ik niet om zo moe te zijn. Ik was sinds tijden van het weekend uitgeweest. lag om 3 uur in bed ( ik was kapot) tot 12 uur in bed gelegen ( moest opstaan) maar ik was nog steeds moe. wel een beetje minder als anders.
ik wou ook mee springen op de trampoline met mijn neefje ( communicant) maar ik was gewoon moe ( niet van conditie) want dat verschil merk ik wel.
het is niet conditie moe, maar echt lui moe. ik wil zo graag iets doen maar mijn lichaam wil niet. ik kan gerust een uur paardrijden maar 's avonds ben ik bekaf.

ik wil ook gewoon uitgaan zoals mijn leeftijdgenoten. ik wil niet moe op bed liggen, ik wil uitgaan, gezelligheid zonder zo extreem moe te zijn. ik wil zo graag, maar het gaat niet.. Verdrietig

ik herken het ook, het is met periodes minder en met periodes erger. tegen uitgaan zie ik enorm op omdat ik weet dat het vanaf 1 uur zwaar word en ik het niet meer goed volhoud. vooral als ik savonds gewerkt heb

zelfs met paardrijden voel ik dat het moeizamer is. en iedereen maarzeggen dat ik maar weer eens moet hardlopen want ik heb alleen maar geen conditie. ze snappen je eigen onmacht niet