Tanden laten bleken, wie heeft het ook gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tanden laten bleken, wie heeft het ook gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:07

Trennie schreef:
Kom net terug van de tandarts en hij zegt dat het allemaal lucratieve handel is. Je moet er van uit gaan dat je gebit er toch een douw van krijgt en het op de lange termijn geen goed effect heeft op het glazuur. Als ik dat van hem hoor, dan durf ik me er toch niet zo goed aan te wagen. Terwijl ik het al langer in mijn kop heb om evt witter te laten maken.

Dit heb ik ook gehoord en dat je het regelmatig moet doen om ze wit te houden en het elke keer een aanslag op het glazuur is.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:11

Klopt, dat is dus ook wat ik heb gehoord.
Dat bleken helemaal niet goed is voor het glazuur. Teneerste breek je daar glazuur mee af, en dit komt weer niet ten goede voor de sterkte van je tanden. Ofwel, je tanden worden gevoeliger,en kans op gaatjes is groter.
En regelmatigheid van bleken is natuurlijk ook niet goed. Maar goed je zult het toch moeten bij houden lijkt me?

Ik ben ook wel benieuwd naar het kostenplaatje van zon behandeling. Maar natuurlijk ook de werking en de voor-en-na-beelden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:21

shadowflower schreef:
Mijn ortho heeft al een zware kluif aan mijn gebit gehad .. Ik Ben allang blij dat het recht is .. Wit krijg je het ook door niet te drinken/geen koffie/niet roken / veel poetsen en veel flossen maar soms is het gewoon aanleg ... oliebol happends dan toch

Ja, aanleg idd, en daar wil ik iets aan doen, net zoals jij er iets aan wilt doen dat t niet recht is.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:31

Bij zo'n tandenbleekbedrijfding kost het zo'n 150 euro. Dat is dus in 1 keer. Met bitje bij de tandarts kost bij mijn tandarts ongeveer 400 euro.

edit: tandenbleekbedrijfding bedoel ik dus zoiets als white smile company mee

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:04

Ik zit er ook over te denken, maar dat is meer omdat ik toen ik 12 ben op m'n gezicht ben gevallen en toen de helft van mijn voortanden bovenin is afgeknapt. Daar is toen zo'n nepstukje opgezet, wat op mijn 18e vervangen zou worden door porselein. Maar ja, ik kreeg een beugel, en nou dus een permanente spalk achter mijn tanden langs. Wil ik dus die stukjes, die aannemelijk gaan verkleuren/dun worden vervangen, dan moet die spalk eraf geropt worden, stukjes eraf+erop en dan de spalk er weer achter. Ook moeten mijn echte tanden dan weer een stuk worden bijgewerkt, om het porselein erop te kunnen zetten. Worden ze niet beter (en nóg korter! Nagelbijten / Gniffelen ) van. En het is maar de vraag of dat allemaal kan.
De boel wat bleken is dan makkelijker Knipoog Maar goed, door whitening tandpasta te gebruiken is het verkleuren wel iets gestopt/verbeterd.
Maar ben ook erg benieuwd naar de resultaten en ervaringen Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:11

Bleken werkt alleen op 'echte' tanden, niet op kronen of andere 'nep' tanden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:22

Ik heb een schisis ofwel hazenlip dus daar is het zeer gebruikelijk om alles goed te zetten,tanden te trekken en tanden bij te laten maken. Ik had nl. 2 hoektanden en miste weer een paar andere tanden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:08

Berdien schreef:
Ik zit er ook over te denken, maar dat is meer omdat ik toen ik 12 ben op m'n gezicht ben gevallen en toen de helft van mijn voortanden bovenin is afgeknapt. Daar is toen zo'n nepstukje opgezet, wat op mijn 18e vervangen zou worden door porselein. Maar ja, ik kreeg een beugel, en nou dus een permanente spalk achter mijn tanden langs. Wil ik dus die stukjes, die aannemelijk gaan verkleuren/dun worden vervangen, dan moet die spalk eraf geropt worden, stukjes eraf+erop en dan de spalk er weer achter. Ook moeten mijn echte tanden dan weer een stuk worden bijgewerkt, om het porselein erop te kunnen zetten. Worden ze niet beter (en nóg korter! Nagelbijten / Gniffelen ) van. En het is maar de vraag of dat allemaal kan.
De boel wat bleken is dan makkelijker Knipoog Maar goed, door whitening tandpasta te gebruiken is het verkleuren wel iets gestopt/verbeterd.
Maar ben ook erg benieuwd naar de resultaten en ervaringen Ja

Ik had ook eerst verwoede pogingen gedaan met Pearl Drops tandpasta. Opzich helpt het,na een aantal weken, wel iets.
Maar toen ik dat zo aan de tandarts vertelde,raadde die mij dat meteen af. Daar zat teveel schuurmiddel in,wat niet ten goede kwam van je tandsterkte.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:30

ik heb Sensodyne Whitening. Pearl Drops gebruik ik inderdaad om die reden niet.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:02

Van bleken worden je tanden poreuzer. Je hoeft er niet meer gaatjes door te krijgen, dat is meer afhankelijk van je mondhygiene.
Afhankelijk van je eetpatroon krijgen je tanden na ongeveer 4 jaar hun oude kleur weer terug.
Heb je kronen/vullingen in je voorste tanden dan is het al af te raden want die kleuren niet mee.
Rook je, drink je veel koffie/thee rode wijn dan zou ik het ook afraden want dat geeft veel aanslag op de tanden.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:06

Ik heb het ook laten doen.. ik was de eerste die m'n tandarts deed voor haar/zijn 18e.. ik ben nl 14.. mijn moeder is zelf ook tandarts.. Ik moest happen en daar werd een bitje op maat van gemaakt.. ik moest speciale gel in het bitje spuiten en dan 1 uur inhouden per dag.. 2 weken lang.. Geen pijn.. omdat het iedere dag in proporties gaat en nu heb ik hele witte tanden Knipoog

Edit;; ik heb het dus laten doen omdat ik eerst geen gele tanden had.. maar na mn beugel dus wel heel erg..
ik rook niet en drink ook nooit koffie of wijn oid.. Huilen van het lachen kan er dus echt niets aan doen

nog iets.. ik lees hier bedragen van 150 euro .. dat van mij was 1000 euro ofzo.. ROFL
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 01-04-08 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:10

Nou dit is wel heel toevallig. Ik zat er eigenlijk aan te denken om hierover ook een topic te openen. Morgen moet ik naar de tandarts om de bitjes op te halen en het bleekspul. Ik heb het nog nooit eerder gedaan. Ik doe het omdat ik 2 kronen krijg (voortanden)
Ik ben op mijn negende tijdens het paardje spelen op het schoolplein Bloos gevallen en mijn beide voortanden zijn voor de helft eraf. Nu heb ik sindsdien al hoesjes over mijn voortanden , maar die zijn nu echt wel lelijk aan het worden. Ze zijn kleiner en donkerder en ik vind het niet eens meer leuk om te lachen op een foto. Er zit ook nog een kiertje tussen en mensen denken vaak dat ik wat tussen mijn tanden heb.

Ik ben heel erg benieuwd! Vandaag naar de mondhygieniste geweest. Ik had dit weekend last van mijn verstandskies, zegt ze " ik ga wel even aan de tandarts vragen" Komt ze terug met de mededeling, dat die kies morgen ook wel getrokken kan worden Bloos! . Maar ik doe het maar wel, het schijnt zo gebeurd te zijn en ik heb dit weekend een bruiloft in spanje en ik wil liever niet last krijgen als ik daar ben.

Ik laat wel even horen hoe het bleken ging. Ik hoop niet dat ik last van mijn tanden krijg.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:56

Ik heb vorig jaar 1 van mijn voortanden laten bleken.
heb alleen die laten doen omdat die heel bruin/gelig was geworden.
Die tand is namellijk 'dood' bij mij.
Ik heb daar ooit een keer een wortelkanaal behandeling aan gehad.
en sindsdien is ie steeds meer verkleurd.
Vorig jaar zei de tandarts dat we 'm misschien toch maar moesten bleken.
Heb ik laten doen.
Moest 3x terug komen.
Behandeling 1: Open boren, schoonmaken, bleekpasta erin, noodvulling erop
Behandeling 2: hetzelfde als 1
Behandeling 3: noodvulling eruit, schoonmaken en op dezelfde manier vullen als een normaal gaatje word gevuld.

Ik zag na de eerste behandeling al resultaat en hij past nu weer veel beter bij de rest van mijn gebit Haha!

TS, als je wilt weten wat het mij gekost heeft stuur me dan even een PB.
dan zoek ik het even voor je op.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:04

Ik vraag me wel af hoeduur dat bleken is, ik heb hele goede tanden (nooit gaatjes etc. gehad), maar wel een beugel gehad. Mn kaak staat namelijk scheef waardoor mn middenlijne (boven en beneden) niet recht op elkaar staat. Je ziet het echt totaal niet, maar zelf voel ik het wel. Later krijg ik er waarschijnlijk last van, maar dat komt dan wel. Maar ik zou over een tijdje ook graag mn tanden willen bleken. Dus ben wel benieuwd naar de kosten bij de tandarts. Als het echt 1000,- is snap ik niet dat sommige mensen dat doen eerlijk gezegd.. Bloos

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:13

ik heb het nog even opgezocht.
Mijn ene voortand bleken kostte mij toen 240euro

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:03

Ik had er ook interesse in, maar het is toch gigantisch duur.. Bij een bleekkliniek al bijna 600,- Verward

Wie heeft het hier zelf gedaan en waarmee? goede ervaringen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:08

Udella schreef:
Ik had er ook interesse in, maar het is toch gigantisch duur.. Bij een bleekkliniek al bijna 600,- Verward

Zelf doen? Wat wil je dan? Zoals de Tell-sell reclame?
Nee,dat risico zou ik niet lopen.
Dan maar een paar eurotjes extra neertellen voor een goede behandeling bij een deskundige (tand)arts.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:52

http://www.drogisterij.net/Oral_b_rembr ... /P/3200323

En dat soort dingen dan? Ik heb ook de 'aangeboren gele tanden' en bleken kost me op dit moment nog teveel, en moet binnenkort nog een kroon [voortand] door zware val van het paard; dus het heeft ook weinig nut omdat de kroon aan de rest van je tanden word aangepast.

Maargoed iemand ervaring met die Oral-B tandpasta? Oral-B is wel een 'bekend' merk dus kan weinig troep zijn lijkt me?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:00

*pakt offerte*

E97 uitwendig bleken 60 euro x 2 (per kaak)
E00 (techniekkosten) bleekmallen 60 euro + materiaal ong. 40 euro.

Deze offerte is van vorig jaar, het kan iets schelen, maar dit is wat ik betaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:42

Udella schreef:

Ik ga het binnenkort ook doen, heb gewoon besteld via ebay Clown

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:36

http://www.thewhitesmilecompany.nl/?gcl ... MAodN0WBXA
Hier volledige behandeling 150 euro (verder geen ervaring mee, maar hoor hier wel hele belachelijke bedragen).
Bij mijn tandarts, met bitje en ook 2 weken met gel. ongeveer 400 euro, heb het pas nog nagevraagd dus dit weet ik heel zeker. Vind 1000 euro echt belachelijk veel geld moet ik zeggen, dat zou ik nooit doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:20

Ik wil het ook laten doen.......
Bij mijn tandarts kost het €200,-

zorroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:05

Ik wil het ook graag laten doen, moet me alleen nog wel laten informeren. Het enige wat me echt rot lijkt is dat ik waarschijnlijk moet happen bij de tandarts voor het bitje. Ik kokhals al als ik mijn tanden poets, en toen ik moest happen voor mijn beugel was het echt een drama.. Dus dat houdt me toch nog tegen met tanden bleken. Toch hoor ik ook wel dat sommige tandartsen het met standaartbitjes doen.

Voor de mensen die het al hebben laten doen, moesten jullie happen, of was het een standaard bitje? En hoe voelt het om zo'n bitje in te hebben? Want dan heb ik natuurlijk ook iets in mijn mond, dus waarschijnlijk word dat ook weer kokhalzen.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:09

ik heb het laten doen. super tevreden over nog steeds Clown Al is het alweer een tijdje terug. Ik had een gebitje op maat waar je een gell in moet smeren en daar snachts mee moet slapen (zoeen hockeybeugel) Je moet het een keer in het halfjaar herhalen. Maar nu bijna 2jaar verder zijn mijn tanden nog steeds wit hoor en hoef ik het nog niet opnieuw te doen.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:12

zorro schreef:
Ik wil het ook graag laten doen, moet me alleen nog wel laten informeren. Het enige wat me echt rot lijkt is dat ik waarschijnlijk moet happen bij de tandarts voor het bitje. Ik kokhals al als ik mijn tanden poets, en toen ik moest happen voor mijn beugel was het echt een drama.. Dus dat houdt me toch nog tegen met tanden bleken. Toch hoor ik ook wel dat sommige tandartsen het met standaartbitjes doen.

Voor de mensen die het al hebben laten doen, moesten jullie happen, of was het een standaard bitje? En hoe voelt het om zo'n bitje in te hebben? Want dan heb ik natuurlijk ook iets in mijn mond, dus waarschijnlijk word dat ook weer kokhalzen.

Ik heb een op maat gemaakt bitje. Hetzelfde als bij een beugel dus HAPPEN! Duivel Iets wat ik echt niet kan. Ik moest kokhalzen en bijna overgeven. Je moet 2x beneden voel je niks van, maar boven dan loopt de klei zo je keel in. BAH! dat was verschrikkelijk. Boos! Maar achteraf ben je er heel blij mee.

Trouwens als jij al hebt gehapt voor je beugel.. heb je die mal dan niet meer van je tanden? die steen?
Als je die wel hebt kunnen ze zo een bitje maken zonder opnieuw te happen!