Tips voor allergie huisstofmijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Tips voor allergie huisstofmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:42

Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt in de hoogste graad, bleek uit een test.
Ik slik elke dag Aerius en heb Nasonex voor zo nodig en ik moet zeggen dat het wel
helpt. Ik merk het in ieder geval goed als ik het een dag niet gebruik, dan krijg ik last.

Heb ook hoezen om matras, dekbed en kussen en moet regelmatig stofzuigen in mn
kamer. Hooikoorts heb ik overigens ook, maar Aerius en Nasonex helpen hier ook goed bij.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:00

IK heb het ook beide. Goed stofzuigen met bijvoorbeel een Dyson stofzuiger. Niet te veel prullaria in huis ivm afstoffen. Bij mij helpt voor de hooikoorst allerfre goed te koop bij de drogist en een filter in laten bouwen in je auto. Zonnebril op op de fiets/brommer (had altijd last van mijn ogen/lenzen).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:10

Nu gaat het eindelijk beter met mijn dochter. Ze heeft bloed laten prikken en daar krijgt ze morgen (hopelijk) de uitslag van. Verder heeft ze een inhalator met Flixotide gekregen. Dat helpt haar nu goed. Ze hoest amper nog en kan weer gewoon een uur paardrijden en naar de manege fietsen (een half uur fietsen). Ze heeft ook nog tabletten: Singulair. Ze heeft weer meer energie, kortom, er zit eindelijk weer leven in het kind. Waarschijnlijk is het toch geen huisstofmijtallergie, maar hooikoorts, of gewoon een flinke infectie. Dat zal wel blijken uit de uitslag van het bloed. maar gelukkig voelt ze zich stukken beter als, pakweg, een maand geleden.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:00

sheela schreef:
Nu gaat het eindelijk beter met mijn dochter. Ze heeft bloed laten prikken en daar krijgt ze morgen (hopelijk) de uitslag van. Verder heeft ze een inhalator met Flixotide gekregen. Dat helpt haar nu goed. Ze hoest amper nog en kan weer gewoon een uur paardrijden en naar de manege fietsen (een half uur fietsen). Ze heeft ook nog tabletten: Singulair. Ze heeft weer meer energie, kortom, er zit eindelijk weer leven in het kind. Waarschijnlijk is het toch geen huisstofmijtallergie, maar hooikoorts, of gewoon een flinke infectie. Dat zal wel blijken uit de uitslag van het bloed. maar gelukkig voelt ze zich stukken beter als, pakweg, een maand geleden.

hoi is de uitslag al binnen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 19:32

fjordowner: ja we hebben de uitslag. Ze is inderaad allergisch voor grassen (hooikoorts dus) en toch huissstofmijt Verdrietig .

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:09

Ik heb van die speciale hoezen voor om me dekbed en kussens, ik heb er nooit last meer van gehad.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 22:59

De huisarts raadde verder nog aan: vloerbedekking uit de slaapkamer en bijv laminaat erin en de gordijnen weg en iets anders voor het raam, wat glad is en weinig stof aan blijft hangen. Vaak het dekbed laten luchten en dan moet het redelijk gaan.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 09:30

We hebben inderdaad gedaan wat de HA aangeraden heeft: gordijnen eruit en gladde lamellen voor het raam. Alle (nou ja bijna alle) knuffels eruit en we heben vinyl gekocht. Dus de vloerbedekking gaat er nog uit. Hopelijk heeft ze zo minder last. We zullen zien.