Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Riemke, ik snap dat je het goed bedoeld en weet als geen ander dat goeie voeding heel belangrijk is. Maar kan je niet beter aanraden ook dat er eerst door een arts word gekeken en dingen worden besproken. Mocht daaruit komen dat ze werkelijk tekorten heeft, dan je diensten aanbieden? Is sowieso heel belangrijk, maar een kind van 10 dat niet goed is, moet echt eerst onderzocht worden. Beter teveel, dan niet.
Riemke schreef:Zeker, als een kind zich niet goed voelt of lusteloos is hoeft dit niet meteen een ijzertekort te zijn maar kan dit ook iets anders zijn, foliumzuurterkort kan bijvoorbeeld ook tot bloedarmoede leidden of bepaalde ziektes (die ik hier niet ga opnoemen want wil geen paniek zaaien) kunnen je lusteloos maken
Maar dit kun je alleen weten als je bloedparameters laat meten bij een dokter, heb je helemaal gelijk in!
Ik zou zelf, zodra ik merk dat mijn kind iets mankeert wat ik niet helemaal kan plaatsen naar de dokter gaan, hij is immers de expert!
marleen_usar schreef:Mijn dochter zag erg wit en was ook moe,ik heb haar ijzer gegeven en dat heb ik 2 weken gegeven.En daarna ben ik gestopt omdat het erg goed werkte, maar is helaas is ze nu weer moe.Maandag laat ik bloed prikken en dan weet ik het zeker.Vroeger als kind slikte ik ook ijzer,maar weet niet meer hoe lang.Heb jij daar ervaringen mee, met ijzer tabletten.Hoe lang moeten ze die meestal slikken?