Is het echt zo slecht? .... wat zijn de gevolgen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Is het echt zo slecht? .... wat zijn de gevolgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:08

Ik drink ook heel erg slecht. Op kantoor gaat het wel, omdat mijn collega ongeveer elke 5 minuten thee gaat halen ( die laat ik ook wel eens koud worden ), maar thuis is het helemaal drama. Ik heb ook meestal een bidon bij de hand, maar daar doe ik dan ook de hele dag mee.
Ik drink wel altijd 's ochtends koffie verkeerd en tussen de middag sap. Dat is in ieder geval iets.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:13

overal waar TE voor staat is slecht dus ook te weinig drinken Haha!
ik dronk ook altijd te weinig soms wel eens een dag gewoon helemaal niet. ik vergat dit dan ook echt
ik heb nu voortaan 2 flesjes water in mijn bed liggen en die drink ik vaak alle 2 helemaal leeg.
miss een tip voor jou.
maar ga iig meer drinken want dit is echt slecht

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:27

In je bed Nagelbijten / Gniffelen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:44

slikfobie ??

Tja ik probeer het wel maar lukt me gewoon niet als ik drinken in mn mond heb en de gedachte dat ik het moet doorslikken blokkeerd er gewoon iets, echt heel vreemd ....
soms met een rietje wil het nog wel..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:48

Je vergiftigd je eigen lichaam op deze manier, je lichaam kan zo veel te weinig afvalstoffen kwijt. Het is dus superslecht voor je nieren en je hebt sneller last van blaasontstekingen en nierbekkenontstekingen.
Daarbij is het ook niet goed voor je huid, die wordt er snel rimpelig en droog van.
Op de vorige pagina las ik zelfs dat iemand door dorst hoofdpijn had en dus paracetamol slikte. Dat lijkt me helemaal slecht, want paracetamol kost je lichaam veel moeite om af te breken en dus ook veel water om de afvalstoffen mee af te voeren..

Zorg dat je wat meer drinkt, dit is echt ongezond bezig zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 23:19

blaasontsteking heb ik nooit, ook nog niets met mn nieren tenminste ik merk er niets van..Ik wil wel proberen meer te drinken maar het wil vaak niet

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:22

SecretLIN schreef:
slikfobie ??

Tja ik probeer het wel maar lukt me gewoon niet als ik drinken in mn mond heb en de gedachte dat ik het moet doorslikken blokkeerd er gewoon iets, echt heel vreemd ....

en hoe heb je dat met water ijs ?
sinasappels ?
yochurt of yochurt drink ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:34

Ik ken het gevoel dat je het niet kan door slikken.Ik heb er heel soms ook last van maar gelukkig niet zo vaak.Je wil het drinken door slikken maar het gaat gewoon niet,uiteindelijk lukt het dan wel.Maar het is ontzettend lastig wat je hebt,zou er toch eens mee naar de dokter gaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:40

ik drink ook weinig, maar gelukkig nu wel meer dan eerst. ik kreeg vooral last van hoofdpijn.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:44

Weinig drinken is best ongezond, ik krijg er hoofdpijn van.

Zodra ik hoofdpijn krijg weet ik dat ik moet gaan drinken (water oid) en dan is het zo weg..
dat is mijn soort alarm, wel handig Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:46

nickyu schreef:
SecretLIN schreef:
slikfobie ??

en hoe heb je dat met water ijs ?
sinasappels ?
yochurt of yochurt drink ?

Waterijs eet ik eigenlijk nooit, heel soms als ik bij mensen op visite ben ofzo, dat ijs gaat opzich nog wel..
sinasappels ook niet en Yoghurt ook niet

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:45

Ik heb soms dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig drink, net zoals jou 1 glas per dag. Maar ik heb ook dagen dat ik meer dan normaal drink. Ik heb dan vaak erg last van m'n blaas als ik té weinig drink...

Misschien eens een dokter opzoeken?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:45

ik drink ook echt te weinig. heb daarvan geen hinder, maar als ik 4 glazen drink op de dag is het veel. nooit problemen mee gehad ( oh ja, die galsteen misschien)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:57

Je snapt zelf toch ook wel dat 1 glas drinken op een dag slecht is en veel te weinig Tong uitsteken en dat het vrij abnormaal is dat je geen drinken door wil/kan slikken... bovendien na al die reacties hier zou toch echt eens langs een dokter gaan Knipoog Die kan misschien tot een oplossing lijden. Wij kunnen wel allemaal gaan zeggen dat het slecht is en je meer moet gaan drinken, maar dat kun/wil je niet... dus ga dan gewoon naar de dokter Ja

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:17

een glas per dag kan niet goed zijn voor je lijf, nu ondervind je dat waarschijnlijk ( nog ) niet, maar de uitdaging voor jou is om zeker 4-5 bekers vocht naar binnen te krijgen per dag.
Hoe doen jullie dat met eten, eten jullie thuis met elkaar aan tafel ?
Ik zou proberen drinken met iets leuks te combineren, kopje thee na schooltijd, even wat tijd voor elkaar, toch opdrinken die thee. Zodat het een gewoonte gaat worden wat ook positief is. Lijkt me lastig maar het is volgens mij wel te doen en uitzoeken wat je lekker vindt, er is genoeg.
Doe je iets aan sport waar je echt moe van wordt en veel van zweet ?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:12

Chubby schreef:
Dit is sowieso funest voor je nieren en blaas. Je hebt grote kans op o.a. nierfalen en nierstenen. Ook al je andere organen lijden hieronder. Hoofdpijn? Slechte huid, acne? Problemen met de stoelgang? Velletjes op je lippen? Makkelijk ziek of verkouden? Je leeft continue (!) in een staat van uitdroging.

Ik dronk ook nooit genoeg, maar dwíng mezelf tegenwoordig gewoon. 's Morgens 2 kommen thee, tussen de middag een glas melk of fruitsap en de rest light frisdrank. Als ik ga sporten (3x per week) drink ik 0,75 l water..

Ik dink ook weinig, en hier heb ik ook last van
Het probleem van mij is, ik heb gewoon geen dorst en vergeet te drinken. Ze schotelen mij hier regelmatig wat voor, zeggen ze heb je al gedronken, en nee, dan is het al rond 1 uur Sigaar

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:32

Te weinig drinken is slecht voor je nieren, je huid en al je andere organen!
Niet voor niets kan je langer zonder eten dan zonder drinken Knipoog
Probeer vaste tijdstippen te plannen wanneer je drinkt als je moeite hebt met drinken. Drink bijv een glas als je uit bed komt, een glas als je weg gaat naar je werk, een glas water om half 11 , bij de lunch etc etc. Drinken na het plassen is ook erg goed.

Je kan ook roosvicee proberen, thee, diksap etc

Succes!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:50

ik heb wel een leuk gevolg voor jullie, misschien dat jullie meer drinken Haha!

ik dronk heel erg weinig, en op een avond na de mac werd ik onwijs ziek, het was de buikgriep periode.
Ik moest om de 3 minuten naar de wc en ging helemaal leeg, naar de dokter en voedsel vergiftiging opgelopen door een gezonde mcchicken, nog geen dag later kreeg ik daarover de buikgriep, wederom via de zelfde weg, ik was helemaal leeg en helemaal uitgedroogd, mijn lijf kon het niet opbrengen om lang vol te houden omdat ik zo weinig dronk, ik heb medicijn gekregen maar die sloeg niet aan, ik moest huilen van de pijn want ik ging om de minuut naar de wc en echt helemaal leeg (paar nachten nok-out bij mn moeder gelegen), ik kon nu drinken wat ik wilde maar ik was al te laat, ik ben 2 weken dood en dood ziek geweest, daarna nog enorm veel last gehad. ik was kilo's kwijt en enorm ingevallen en weken erna nog steeds onwijs zwak op me benen. ik ben nu inmiddels weer lekker stevig, maar drink ook erg goed, ik wil dit geen 2de keer, al komt dit heel erg zelden voor, zorg gewoon goed voor je lijf!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:00

Jeetje, ik schrik er van om te zien hoe weinig sommige mensen drinken, je lichaam heeft minstens 1,5 liter vocht nodig, ik neem aan dat jullie fietsen (werk, school) en sporten (paardrijden oa), dan moet je echt je 2 liter hebben.
Ik drink 's morgen 350cc , tussen de middag weer, dan 's middags 'n halve liter, na het eten 300cc en 's avonds op de bank weer 'n halve liter, ik heb bewust grote glazen aan geschaft zodat ik voldoende drink.
Je verpest je lichaam door zo weinig te drinken, uiteindelijk ga je hiervan de gevolgen dragen Nagelbijten / Gniffelen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:10

Je zegt overal nee op.. en je wil niet slikken?

Of je hebt geen zin om te drinken?

Het klinkt hard, maar als je het echt wilt dan lukt het heus wel..

Ik vind het absurd dat jij de dag doorkomt met zo weinig vocht.

Mijn advies zou zijn: niet zeuren maar drinken!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:56

SUPER slecht! Voor je hele lichaam, het kan zich niet reinigen!!! Daarnaast gaan je nieren eraan!
Ik drink ook geen 2 liter water op een dag..maar 1 glas per dag is veeeeel maar dan ook veeeeel te weinig. Dat houd je lichaam niet lang vol!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 13:47

ik zeg niet overal nee op ik kan gewoon heel moeilijk slikken, kan het wel maar op 1 of andere manier is het heel moeilijk om die knop om te zetten tis gewoon moeilijk uit te leggen..
Als ik echt wil en dan ook ga drinken wordt ik misselijk en kan ik wel overgeven..(nou en dat wil ik absoluut niet zodra ik dat gevoel krijg wordt ik panisch) maar ik heb al een beetje een oplossing gevonden het drinken wordt iets gemakkelijker met een rietje Haha! sinds ik dit topic geplaatst heb drink ik al iets meer maar wel kalm aan met een rietje en moet zeggen hoofdpijnen zijn al weg...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:06

Het is echt niet normaal dat je niet kan slikken en er zelfs van kan overgeven. Wil je de rest van je leven met een rietje gaan drinken? Tong uitsteken of gewoon even langs de dokter gaan misschien makelijker Knipoog ?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:50

Mmm, misschien is dat waarom ik regelmatig hoofdpijn heb Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:54

SecretLIN schreef:
ik zeg niet overal nee op ik kan gewoon heel moeilijk slikken, kan het wel maar op 1 of andere manier is het heel moeilijk om die knop om te zetten tis gewoon moeilijk uit te leggen..
Als ik echt wil en dan ook ga drinken wordt ik misselijk en kan ik wel overgeven..(nou en dat wil ik absoluut niet zodra ik dat gevoel krijg wordt ik panisch) maar ik heb al een beetje een oplossing gevonden het drinken wordt iets gemakkelijker met een rietje Haha! sinds ik dit topic geplaatst heb drink ik al iets meer maar wel kalm aan met een rietje en moet zeggen hoofdpijnen zijn al weg...

mooi begin en ook goed dat je voelt dat het helpt, succes verder