Vroeg opstaan, went het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Vroeg opstaan, went het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:07

Nee, dat went niet. Ik moest voor m'n stage ook een paar maanden 'vroeg' opstaan... Ik ben nooit te laat gekomen maar om nou te zeggen dat ik me nou minder moe ging voelen naarmate ik langer vroeg opstond... Was dan ook om 15u kapot en moest dan even gaan slapen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:15

Voor mij went het niet!

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op de luchthaven werk en mijn begintijd afhankelijk is van de eerste vlucht. Dat houdt in dat we in de winter om ong. 4 uur openen en in de zomer om 2 uur. Opstaan is dan ong. anderhalf uur ervoor.
In ploegendienst dus niet elke dag deze werktijden.
Na 2 en een half jaar hoef ik ze nu niet meer te draaien (vooral vanwege promotie...).

Ik kan gewoonweg niet vroeg op mijn bed liggen, mijn biologische klokje werkt gewoon niet zo. Gevolg was dat ik meestal in 2 etappes sliep, ongeveer 4 uur voor dat ik moest beginnen en 4 uur als ik thuiskwam van mijn werk.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:17

Voor mij wende het ook niet. Maarja ik ben een echt avondmens......snif

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:44

Het wordt wel steeds iets makkelijk.
Ik ben jarenlang 3 of 4 x per week om 5.30 opgestaan, en nee, het wordt niet leuk, maar je went wel aan de tijd. Ik werd standaard elke dag om 5.30 wakker (heeerlijk als je dan nog kunt blijven liggen), en ging er ook meteen uit.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:02

Ik ben er ook nooit gewend aan geraakt. Als ik eenmaal wakker was, vond ik het wel erg mooi buiten 's morgens vroeg, maar dat maakte het leed er niet minder om. Sterkte meid! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:05

Ook voor mij went het niet
15 jaar tussen kwart voor 5 en 6 op moeten staan.
Terwijl ik uit mezelf om een uur of 7 wakker zou worden.
Dan zou je zeggen, acht dat beetje tijdverschil...maar ik merk dat het me toch opbreekt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:11

Als ik mijn natuurlijke ritme volg word ik rond half 9 's ochtends wakker en ga ik rond 1 uur 's nachts slapen. Daar kan ik wel iets van afwijken, maar toen ik nog postbode was en elke dag om half 6 moest opstaan brak het me op een gegeven moment wel op. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen. Nu moet ik meestel rond 7 uur/half 8 opstaan en dat gaat me alleen goed af als het dan al licht is. In de winter heb ik er beduidend meer moeite mee.

Zo vroeg als jij moet opstaan, dat zou mij nooit lukken

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:34

ik vind het verschrikkelijk als ik vroege dienst moet draaien op me werk..
dan moet ik er om 7:30 zijn nu zullen meedebokkers zeggen van das uitslapen...
maar voor mij is dit zwaar K.U.T!!!!!
als ik geen wekker hoor gaat mijn biologische wekker om 10 uur af..
en dat vind ik een veel betere tijd hahaha
zeker als het nog zou koud is smorgens en je bed zo lekker warm is Bloos

het is te hopen dat je er op een gegeven moment toch aan gaat wennen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:43

Meestal sta ik rond half 7 op, dus tijd zat. En ga 's avonds rond half twaalf op bed. Ik heb maar 1 ochtend per week (maandagochtend) tijd om uit te slapen. En heb die ochtend dan ook echt nodig. Dan slaap ik rustig door tot een uur of negen.

Mijn vriend heeft wisselende werktijden. Maar staat meestal rond vier uur op wanneer hij in het westen van het land moet zijn. En is dan door de rotfiles pas rond een uur of zeven, half acht thuis. Hij heeft echt de zaterdag nodig om bij te tanken. En gelukkig dan werk ik weer....dus rust voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:03

Hier went het ook niet....Al jaren lang vroeg opgestaan en dat moet ik in de weekenden weer inhalen....En vroeg naar bed gaan helpt ook niet helaas.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:04

Het went niet helaas...

Ik doe erg mijn best om vroeg naar bed te gaan, dan is het opstaan minder erg maar het blijft elke morgen weer een gevecht met mezelf om mijn bed uit te komen...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:08

ik vind het ook moeilijk vroeg me bed uit te komen (me hele familie eigenlijk)

maar ik ben er op gegeven moment wel aan gewent, maar het blijft kl*te als je zo vroeg je wekkertjes hoort afgaan ( heb er 5 anders word ik niet wakker hihi)

vroeg naar bed gaan helpt wel bij mij anders hoor ik me wekkers gewoon niet. en slaap gewoon door Slapen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:19

Jeetje, bij de meeste klinkt het niet echt positief.
Laten we even voorop stellen, ik ben ook absoluut geen ochtend mens!! Slapen
Heb ik wel weer het juiste beroep uitgekozen Ach gut Haha! , hihi, nou we zullen het meemaken.
Vorige week, was ik vrijdag echt helemaal kapot, heb m'n weekend hard nodig gehad!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:42

Annemiek80 schreef:
Voor mij went het niet!

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op de luchthaven werk en mijn begintijd afhankelijk is van de eerste vlucht. Dat houdt in dat we in de winter om ong. 4 uur openen en in de zomer om 2 uur. Opstaan is dan ong. anderhalf uur ervoor.
In ploegendienst dus niet elke dag deze werktijden.
Na 2 en een half jaar hoef ik ze nu niet meer te draaien (vooral vanwege promotie...).

Ik kan gewoonweg niet vroeg op mijn bed liggen, mijn biologische klokje werkt gewoon niet zo. Gevolg was dat ik meestal in 2 etappes sliep, ongeveer 4 uur voor dat ik moest beginnen en 4 uur als ik thuiskwam van mijn werk.

idem dito!!

ik werk ook op de luchthaven en ik kan echt niet wennen aan die ochtenddiensten Ziek

natuurlijk heb ik ook teveel afwisselende roosters daarvoor,maar afgelopen maand 20 ochtenddiensten gehad
ik kan gewoonweg niet vroeg naar bed!! ik slaap niet voor 22.00
ook al sta ik 20.30 half op instorten , toch kan ik de slaap niet vatten...

nee geef mij de avond en nachtdiensten maar, lekker uitslapen,rustig koffiedrinken en nog wat kunnen doen en dat zoetjes aan naar t werk toe en heerlijk slapen als de vogeltjes beginnen te fluiten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:09

Mensen die nachtdiensten draaien leven korter Knipoog , ooit een keer een onderzoek gelezen. Als je 30 dienstjaren wisseldiensten, dus nachtdiensten hebt gedraaid, mag je met pensioen, of is dat een oude regeling?? Volgens mij geldt het nog bij de ambtenaren.

Je moet ook in het weekend je ochtendritme aan houden en dat is moeilijk omdat dat saai is, maar juist doordat de meesten in het weekend dan laat naar bed gaan en uit blijven slapen, raken ze ontregeld als ze die maandag weer aan de bak moeten. Van zaterdag op zondag je weekritme oppakken zal je minder zwaar vallen als je maandag ineens weer vroeg moet opstaan met weinig slaap.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:13

mijn wekker gaat om half 6
heb er echt totaal geen moeite mee,ik ben dan ook best wel een ochtendmens.
savonds rond half tien ga ik naar bed.
in de weekenden meestal zo tegen 12 uur en dan ben ik om half 6 dus ook wakker Clown
maar dan draai ik me nog een keertje om en slaap dan nog even door tot ongeveer 8 uur /half negen.
vind ik een mooie tijd,lekker vroeg eruit zodat ik dan extra veel aan mijn vrije dag heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:17

Half 6 is ook vroeg, maar half 5 is een mega verschil. Een uurtje in de ochtend kan een hele dag kapotmaken. 6 uur opstaan kan ik nog wel, maar 5 uur opstaan, dat is bijna midden in de nacht. Dat breekt mij helemaal op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:23

nog een uur vroeger dat zou ik ook niet weten ,dan mag je savonds wel om 9 uur al naar bed toe Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:25

Maar dat eerder naar bed lijkt niet echt te helpen.
Dan slaap je wel, maar niet diep genoeg ofzo.
Is gewoon buiten je ritme Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:29

Ik sta elke dag kwart over 5 op voor de kranten en ik vind het heerlijk Nagelbijten / Gniffelen
tuurlijk ligt het wel lekker als het zo koud en guur is buiten, maar verder, vooral in de zomer. heerlijk ..

geen problemen mee, tot half 8 in mn bed is voor mij al lang Clown

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:31

Ik sta net na 6 uur op.. En we gaan rond 23.00 naar bed. Als ik om 22.00 naar bed ga, voel ik me wel fitter maar op de een of andere manier komt t daar nooit zo van Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:35

Voor mij went vroeg opstaan heel erg snel. Ik ben zelf ook meer van het vroege op staan dan het laat naar bed gaan.

Maar ja zo vroeg als sommigen hier hoef ik ook nooit te zijn. Maar als ik eens een week elke dag half 7/7 uur op moet staan, gegarandeerd dat ik dan ook zo vroeg wakker wordt als ik eens wel langer mag blijven liggen.

Dus ja, voor mij went het heel snel. Maar heb dan ook nooit moeite met opstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:51

runningkawa schreef:
Maar dat eerder naar bed lijkt niet echt te helpen.
Dan slaap je wel, maar niet diep genoeg ofzo.
Is gewoon buiten je ritme Lachen

Zo zie ik dat ook. Ik ben vandaag vrij en nu ongeveer drie kwartier wakker. Het verschilt niet eens veel met de tijd waarop ik op moet staan als ik ga werken, toch merk ik het verschil. Ik ben nu lekker uitgeslapen.

Volgens mij zouden heel wat mensen productiever zijn als ze hun eigen werktijden mochten bepalen en daarmee hun bioritme volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:04

Dat denk ik ook redPassion Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:10

russel schreef:
Mensen die nachtdiensten draaien leven korter Knipoog , ooit een keer een onderzoek gelezen.

Kan kloppen, ik heb het ook gelezen

But i don't mind Haha!
Maar dat zal wel komen omdat ik een andere visie op het leven heb als de meeste anderen Knipoog