Baby slaapt nacht door, maar........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Baby slaapt nacht door, maar........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:09

mijn dochter heeft ook nog nooit echt doorgeslapen. eerder sliep ze van 10 tot 5 uur snachts , dronk daarna en sliep weer verder.
nu dacht ik ook ik maak haar wat later weer wakker en hopelijk slaapt ze dan langer door.
gevolg: mevrouw drinkt nu al een aantal week 2 keer per nacht. en ze is al 7 maand Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:12

Ik heb haar gisteren slapend de fles gegeven om 11 uur en ze dronk inderdaad! Maar ze werd net zo goed wakker om half drie, dus mevrouw houdt toch wel d'r eigen ritme aan. Dus ik laat het maar zo. Geluidjes maken is ondertussen een eind over!

@Ulla: Met Zion gaat het helemaal niet momenteel Boos! Zondag komt een vriendinnetje hem rijden, om even alles weer op de rails te zetten. Meneer is compleet stuurloos, en in mijn paniek reageer ik totaal verkeerd. De komende paar weken heb ik alleen maar les, ook op het paard van mijn instructrice om mijn gevoel weer een beetje terug te krijgen. Dat valt echt tegen na zo lang niet gereden te hebben. We zien over een maand wel weer waar we staan, ik heb er gelukkig nog wel plezier in om met hem bezig te zijn. We begrijpen elkaar alleen nog niet zo goed.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:32

En, nog verbetering dankzij de zomertijd?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:26

Toevallig heeft ze vannacht geslapen van elf tot half zes, dus dat was supernetjes! Maar ze is ook snipverkouden en slaapt momenteel daarom sowieso heel veel. Maar hopelijk blijft het zo!

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:31

Wat een snoesje!

Ik heb mijn jongste ruim 2,5 jaar (!) Bloos borstvoeding geveven. Hij was mijn eerste borst-kind. (na twee grotendeels flessekinderen) Ik heb het als ongelooflijk fijn ervaren dat hij zo mooi zijn eigen ritme aangaf en dat ik het gewoon heb gevolgd. Ik voedde op verzoek, waneer hij er om vroeg. Ook s'nachts. (Natuurlijk kun je een beetje proberen te stoeien met de tijden ertussen, soms lukt dat ook wel.) Boaz sliep wel altijd naast ons in zijn wiegje en bij mij in bed, omdat dat het allemaal gewoon een heel stuk minder vermoeiend maakt dan elke keer helemaal uit bed en dus ook helemaal wakker zijn. Meestal vielen hij en ik samen tijden het voeden in slaap. Mijn man vond het juist heerlijk omdat hij van het hele voeden helemaal niets merkte en dus lekker door kon slapen!

Ik vind je beslissing om het gewoon te nemen zoals het komt heel goed! OK dan! Dat ze al zo mooi doorslaapt geeft aan dat ze een heel mooi ritme te pakken heeft en dat ze tevreden is en goed in haar vel zit! Ik zou dat niet veranderen, je krijgt er alleen maar een nerveuze ontevreden baby van. Ze is nu nog zo klein dat ze alleen maar vraagt om dat wat ze nodig heeft!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:40

ik zou niet proberen sleutelen aan het ritme, als je pech hebt slaapt ze helemaal niet meer door.
belangrijkste is dat die nachtelijke voedingen zo 'saai' mogelijk verlopen.
zo weinig mogelijk licht maken, voeden in de kamer en niet nog ergens anders naartoe lopen, geen luiers gaan verversen enz., anders loop je het risico dat dit wakker worden een gewoonte wordt, en niet een reactie op een hongergevoel.
enkel wakker zijn om te eten, en dan gewoon weer in slaap laten vallen.
laat ze maar wat geluidjes maken, vooral niet op in gaan (huilen is natuurlijk iets anders, maar ook daar geldt: zo weinig mogelijk drukte maken).

met dit systeem heb ik 2 prima slapertjes (intussen 4 en 6 jaar), en eentje van 10 maand die prima sliep, maar sinds nieuwjaar nu al 4 keer behoorlijk ziek geweest is.
dus dat was wakker worden omdat ie ziek was, of wakker worden voor een extra voeding (jawel, rond 3 uur) omdat ie wat moest inhalen.
maar dat is dan ook wakker worden, fles leegdrinken en meteen weer in slaap vallen (vaak terwijl ik hem nog op de arm heb om te boeren Haha! )

edit: nog ff in je profiel gespiekt, het is idd een snoesje Knipoog