Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirgino schreef:[naam] schreef:Mirgino wat zijn die schildjes precies? Ik ben nl op zoek naar een oplossing om zonder beugel mijn ondertanden weer recht te krijgen/ te doen lijken. Ik ben bijna 18 dus een beugel kan niet meer vergoed worden en die wil ik ook niet meer. Een beugel op je 18e vind ik niet echt je van het.
schiltjes zijn namaak plakjes tand die ze op je gewone tanden plakken.
soesita schreef:Het is eningzins een "troost" dat er meerdere mensen blijken te zijn met een soortgelijk probleemgebit. Bij ons is het helaas ook een erfelijke kwestie: chronsiche sinusitis met onstekingen van het kaakbeen en de tandwortels. Onstoken tandvlees. Altijd wel gaatjes. Kronen. Bruggen. Noem maar op.
Het ergste zijn de pijn en de kosten.
Als het me te gortig wordt overweeg ik ook een kunstgebit, maar ik hoop dat dat toch echt pas na mijn 40ste wordt.
Juul schreef:Mirgino wat zijn die schildjes precies? Ik ben nl op zoek naar een oplossing om zonder beugel mijn ondertanden weer recht te krijgen/ te doen lijken. Ik ben bijna 18 dus een beugel kan niet meer vergoed worden en die wil ik ook niet meer. Een beugel op je 18e vind ik niet echt je van het.
Miss_Malfoy schreef:Dus als het verdooft is voel je niks?
Ik altijd wel.
gabyfedde schreef:"Interessant" en gelijk ook "triest" om deze verhalen te lezen.
Oorzaak van de meeste problemen is slechte mondhygiëne in combinatie met verkeerd gebruik van voeding. Voorlichting laat regelmatig te wensen over. Er zijn uitzonderingen, maar bij de meeste mensen die zeggen een zwak gebit te hebben gaat het op dat gebied fout. Erfelijkheid speelt mee, maar in veel gevallen zijn problemen door een goede mondhygiëne en goede voedingsgewoonten te voorkomen cq te beperken. Ook fluorose is te voorkomen.
Voor de mensen die het over een kunstgebit hebben: dat is echt niet zo ideaal als het lijkt.
Miss_Malfoy: Als je nog pijn voelt terwijl het verdoofd is dan werkt de verdoving onvoldoende. Wat zegt je tandarts als je aangeeft dat het pijn doet? (Trilling is niet te verdoven)
Mizora schreef:Als ik jullie zo hoor zou ik bijna stukje gezondheid van mijn tanden voor afgeven. Heb hele perioden nauwelijks gepoetst (eens in 2 dagen) en ook nu doe ik het vaak maar eens per dag. Mijn kleinste broertje is de enige met een slecht gebit. Ik heb nog geen gaatje, vrijwel alle keren een goed en binnen 5 minuten weer weg (fluor), een enkele keer voortanden beter poetsen.