kunnen jullie me helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

Re: kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:10

even een edit; ik kan wrs niet tegen van die latex condooms ofzo, ik krijg er een heel branderig gevoel van een soort van uitslag,, en heb gezocht naar condooms die van ander materiaal zijn gemaakt, maar die zijn errug duur zag ik.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:11

[/quote]

hoe kan hij het nou fijner vinden zonder als hij het nooit met doet omdat geen condoom hem past. kan hij dan toch niet vergelijken!![/quote]

omdat we het 4 maanden hebben gedaan met condoom.. maar wel te kleine,,

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:11

De diane pil beschermt gewoon tegen zwangerschap en als je de pil gewoon goed en optijd inneemt hoef niet ook nog een condoom te gebruiken (denk er wel aan dat de pil niet tegen soa's beschermd en je die dan wel kan oplopen!).
Als ik jou was zou ik er wel over na denken om een lichtere pil te gaan slikken, de diane is echt een zware pil en de lichtere yasmin pil helpt ook tegen puistjes. Jij weet zelf het beste wanneer je klaar bent voor seks, dat kan niemand voor je bepalen. Dus mensen niet zo snel oordelen, nergens voor nodig, alleen maar beter dat je advies vraagt.
Hoe oud is je vriend als ik vragen mag? En heeft 1 van jullie beiden al eerder seks met iemand gehad? Zo ja, dan zou ik zeker jullie allebei laten testen op soa's, gewoon voor de zekerheid. Daarbij denk ik dat er best een passend condoom voor je vriend te vinden is hoor (idd de XL proberen o.i.d.), voor hem ook verstandiger, maar het is jullie keuze.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:12

de diana 35/ minerva (want dat is het nu dus geworden he ivm bezuinigingen) is betrouwbaar als je m goed slikt. ik gebruik hem al vanaf mn 15e en ben nu 21.
ik ben nog nooit zwanger geworden (klopt af op hout)
maar idd je moet m wel echt super goed slikken en niet vergeten..
dus die tip bij de wekker of leg m in je schoen zodat je 'm niet vergeet..
bij de tandenborstel, of weet ik t..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:15

je hebt zelfs XXL!

Afbeelding

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:16

mijn vriend is nu 18.
en toen ik met hem kreeg had tie nog nooit een vriendin gehad. laat staan sex, dus hij was nog zo groen als gras!
en dat kan ik weten want ik ken m al heel lang, en ging toen al met m om.
en die XL condooms die passen echt niet. ze zitten echt heel vreemd en ''knellen'' lijkt het wel.
maar ja dat kan ik ntl niet laten zien.
ik vind het echt rot dat bijna iedereen zulke onaardige reacties geeft.. dat ik nog maar 15 ben betekend nie dat ik super dom ben, ik let heus wel op wat ik doe!
ik wordt hier echt verdrietig vn, ik vraag alleen maar om advies.
en ik zei net al dat ik ook nie tegen condooms kan.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:16

jamaar die zijn vast heel duur!!?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:18

kler schreef:
Als ik jou was zou ik er wel over na denken om een lichtere pil te gaan slikken, de diane is echt een zware pil en de lichtere yasmin pil helpt ook tegen puistjes.

wat is het verschil tussen een lichte en zware pil?
ik zelf slik al zolang als ik de pil slik die diana 35 wil dus wel graag weten wat de verschillen zijn tussen die yasmin en diana, want wat merk je er dan aan enzo? en wat is beter en waarom?
Laatst bijgewerkt door moniekk op 21-03-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:18

edit; ik kan geen mindere zware pil nemen omdat mijn vader & broer allebei vroeger ernstige pukkels op hun rug hebben gehad en nu daardoor heel hun rug vol zit met littekens en putjes! dn ik kreeg dat ook al, dus vandaar

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:19

de latexvrije condooms en de condooms die groter zijn dan normaal zijn nauwelijks duurder dan de 'gewone' condooms.
ga eens naar een apotheek (deze vragen zijn ze wel gewend, hoe eng het voor jou ook is) en vraag er gewoon naar!

ik denk dat je het je niet persoonlijk aan moet trekken wat hier gezegd wordt. ik denk dat niemand je dom vindt, maar dat iedereen wel graag tips en adviezen geeft. vooral omdat de meesten van ons wat ouder en dus meer ervaren zijn op dit gebied.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:20

om op je vraag terug te komen, waarom bel je je huisarts niet en leg je het hem voor. Je verteld dat het op de bijsluiter anders staat dan wat hij zegt/wat op internet staat, wat is nu waar? Daar kan hij je vast een goed antwoord op geven.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:21

ja tis ook wel aardig van dat advies,
maar het komt allemaal zo rottig over!
en vooral als jullie zeggen dat mn vriend gewoon zegt dat ze niet lekker zitten want dat is echt NIET zo!

ik had al gebeld, en de HA zei dat het gewoon tegen zwangerschap is.
maar het staat in de bijsluiter dat het er nie tegen is omdat hij voor eerste instatnie voor puistjes wordt gebruikt.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:24

Ik vindt dat er een beetje 'hard' wordt gereageerd..en bovendien off topic!
wat ze nu wel of niet met haar vriend doet is haar verantwoordelijkheid en ik denk ook dat zij het beste weet of de condoom wel of niet past..zou niet best zijn als iedereen hier dat weet..zij vraagt advies over de pil, geef dan advies. advies over welke comdoom wel of niet moet passen lijkt me nu niet van toepassing. goed bedoeld advies daar gelaten natuurlijk. probeer elkaar asjeblieft in waarde te laten.
Ik kan je overigens geen advies geven, ik slik geen pil en gebruik geen condooms, makkelijk Vork

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:25

bedankt Pel!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:25

DvdKloof schreef:
er is nie zoveel keus als je vriend zo groot geschapen is dat geen enkel condoom past Koe

Dat lijkt me een beetje overdreven. Blaas maar eens een condoom op. Nou ik hoop niet dat je vriend zo groot geschapen is. Maar als je al 3 jaar bij je vriend bent kan ik me voorstellen dat je zonder doet.
De Diane is in eerste instantie ontwikkeld voor of eigenlijk tegen acne. Daarbij is het een gewone anticonceptiepil en kun je die daar ook gewoon voor gebruiken. De regel is echter wel als iemand aan de pil wil en die heeft geen acne dan is de Diane absoluut niet de eerste keus.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:28

het is niet echt het niet passen, maar zelfs bij die XL knellen ze echt erg! en nee het is niet normaal. een condoom hoort strak maar niet zo strak!! Scheve mond

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:29

nou ik denk dat mensen dr een beetje lacherig over doen.. dr zijn echt mensen die enorm geschapen zijn.. daar kun je niks aan doen.. ken ook een jongen die dit 'condoom probleem' heeft..
dus idd probeer m eens ff op te meten enz.. en dan even bij durex kijken of durex bellen met je probleem Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:29

Als je vind dat je hiervoor volwassen genoeg bent.. moet je ook volwassen genoeg zijn om de bijsluiter goed te lezen. Ik heb dezelfde pil waar in staat dat de diane in 1e instantie niet als anticonceptie bedoeld is, maar het is wel de pil, dus wel degelijk een vorm van anticonceptie. Daarbij heb je de pil van je huisarts gehad en die weet heus wel wat de werking hiervan is Knipoog

Bij het verhaal wat je vriend ophangt zou ik vraagtekens zetten. Wees dan beide ook volwassen genoeg om te zeggen dat je liever geen condooms gebruikt maar ga geen onzin verhalen ophangen, misschien is het 'denken dat de condoom te strak zit' meer een kwestie van onervarenheid van beide kanten Knipoog

Ook het verhaal dat de diane 35 enorm zwaar is klopt niet, de pil is idd zwaarder dan de meeste pillen maar niet extreem. Daarbij krijg je die meestal voor een huidprobleem dus zal je er ook niet zo makkelijk mee kunnen stoppen. (Ik ben hier ook mee naar mijn huisarts geweest en die wilde het verhaal over de enorm zware diane pil even uit de lucht heplen.)

Ik denk dat als TS haar berichten wat netter schreef en wat eerlijker en realistischer was dat er dan anders op haar gereageerd zou worden. De manier waarop ze over abortus typt spreekt boekdelen.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:33

ik ben eerlijk.. sorry hoor maar ik weet heus wel wat ik typ?!
dat over die abortus kwam waarschijnlijk zo over omdat ik er een Knipoog achter deed. dat deed ik voor het geval jullie daar over gingen praten van; stel dat je zwanger wordt zou ik abortus doen...............
daarom deed ik dat.
zal ik een foto sturen om het te bewijzen ofzo?! Cheese!
ik ben diep teleurgestelld dat ik hier als leugenaar wordt uitgemaakt. Verdrietig

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:38

Over de diane kan ik niets zeggen, ik gebruik een andere pil.

Maar wat een loze reacties zeg, ik vind dat ze voor haarl leeftijd heel verstandig is!
Ze heeft de bijsluiter gelezen van haar pil, voordat ze aan sex begint,
ze las daar de pil niet bedoelt is voor anticonceptie, dus belt ze de huisarts, nou wat wil je nog meer?

Ik zou zeggen vertrouw op de huisarts!

(Ik wil niet nog een discussie aanzwengelen over abortus maar iedereen heeft hier een andere kijk op,
net als het donorschap, dat heb je gewoon te accepteren...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:39

Meis, je komt op mij heel onvolwassen over. Misschien door de manier waarop je typt, maar dat betwijfel ik.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:42

net zoals rijoyco zegt, heb ik VOOR de 1e x seks de bijsluiter gelezen en de HA gebeld, allerlei condooms geprobeerd maar geen oplossing.
ik ben blij dat jullie allerlei condooms laten zien die ik kan gebruiken. maar ik kan niet tegen dat spul waar ''standaard'' condooms van zijn gemaakt, en ik las ergens dat die condooms van ander materiaal duur zijn.
nou zo onvolwassen ben ik dan tog nog niet?!

gelieve heb ik serieuze aardige reacties waar ik WEL wat aan heb

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:43

Ik denk dat je hier niet meer te weten krijgt dan dat je van je huisarts te horen heb gekregen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:44

Tja, ieder z'n mening. Lachen
Ik hou me er maar verder buiten met m'n onaardige reacties, hoop dat je geen problemen krijgt zoals abortus etc. Knipoog

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:47

ik dacht dat misschien andere wat ervaring hadden met die pil, en vandaar dit topic.
gewoon wat advies.
en nog een x; ik doe niet waaierig over abortus, ik vind het zelf moord. maar MOCHT het gebeuren is er niet veel keus, vanwege school,stage, opleidingen e.d
@ juul; als jij zwanger zou worden zou jij misschien ook wel kiezen voor abortus.