Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:58

ik ben een roker en als ik iemand tot last ben ga ik meestal een stukje verderop staan. En in ee restaurant zou ik er niet aan denken een sigaret op te steken.

verder ga ik nu denk ik een hevige discussie starte maar wil het toch gezegt hebben. De rokers worden altijd afgestoten naar een andere plek, wij zijn/kunnen een last zijn voor mensen maar als iemand je vraagt of je verderop wil gaan staan en je doet het kan er niet eens een bedankje of glimlach af.

Verder weet ik niet of ik nog ga stappen dan Knipoog ligt volledig aan hoe de kroegen ''ons'' gaan behandelen. Daarmee bedoel ik een afdak ofzo

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:59

Ik dacht dat het uitgaansleven toch al flink gedaald was... Het is toch tegenwoordig haast niet meer te betalen... 50 euro kom je al niet meer van rond, entree, belachelijke prijzen voor drankje, taxi ...

Ik vind het een goede zaak dat er niet meer gerookt mag worden, geen brandgaten meer in je kleren en lijf van anderen..
En er worden wss ruimter gemaakt waar wel gerookt mag worden Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:59

Kunnen ik en met mij nog meer astmapatiënten ook eens uit, ik zie het alleen maar positief in Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:01

Ik denk dat het hetzelfde of beter word, net als in andere landen.
Horeca is een erop of eronder dus nu ook al sluiten en starten er veel zaken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:15

Aan zweet is deo nog wel wat te doen, dat help helaas niet tegen roken Tong uitsteken

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:34

Zelf vind ik het wel prettig dat ik straks rookvrij kan eten en uitgaan. Geen last meer van ogen en keel door de rook en geen last meer van de stank, lijkt me heerlijk.

Waar ik wel bang voor ben, zijn financiele problemen voor horeca. En dan niet vanwege terugloop bezoekers, maar vanwege boetes voor de geluisoverlast. Al die bezoekers die voor de deur staan te praten en doen. De deur die vaker open gaat waardoor er meer muziek naar buiten komt. Dat zou nog wel eens heel veel klachten op kunnen gaan leveren. En ik hoorde laatst hoe hoog die boetes zijn, daar wordt je echt niet blij van. Dus afdakjes voor rokers gaan er denk ik niet komen, veel te veel risico op herrie.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:39

Is roken dan zo belangrijk dat je er gelijk niet meer om uitgaat? dat vind ik sneu Bloos

ik ben er iig blij mee dat die regel er door komt, aangezien je je medemens er mee schaad

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:39

Elinax21, je kan merken dat jij niet rookt. Roken is inderdaad zo belangrijk dat je er gelijk niet meer om uitgaat, als er geen andere maatregelen worden getroffen en je niet met alle andere rokers in een verdomhoekje wordt gestopt. Kijk, als er een plek komt, met verwarming in de winter, buiten, uit de tocht, met overdekking, eventueel met nog wat bankjes / statafels, waar je je drankje mee mag nemen... denk niet dat er dan iemand klaagt. Maar als je als roker maar buiten moet gaan staan zonder afdak of wat dan ook... nee, dan ken ik een heleboel mensen die niet meer uit zullen gaan. Omdat het voor hun wél belangrijk is dat ze kunnen roken én uit kunnen gaan.

Ook vrees ik voor het voortbestaan van vele kroegen, niet alleen omdat er een heel aantal rokers niet meer zullen komen (of er in ieder geval minder lang zullen blijven en minder zullen kopen), maar ook omdat als de rokers buiten staan, er meer overlast voor de buurt zal zijn. Die boetes zijn ook niet mis.

Ach ja, een vriendin van me heeft al een topidee. Die geeft gewoon elk weekend een feest...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:54

Klinkt mischien heel raar. Maar ik zal zeker niet meer echt uit gaan als ik niet kan roken. Dat is puur omdat ik geen zin heb om mijn sigaretje buiten op te steken (ja denk dan dat ik wel om de 5 minuten naar buiten moet haha!) Ik snap het rookverbod best wel, alleen snap enkele dingen niet. Je mag niet meer op stations roken, ja bij zon paaltje, en serieus ik voel me dan zwaar remi haha. Kijk ik ben verslaafd aan roken, serieus echt verslaafd. En zelf heb ik er geen last van (de geur etc)

Ik heb zelf al paar keer meegemaakt dat je ergens staat te roken en er komen mensen naar mij toe van zul je niet in mijn buurt willen roken want ik kan daar niet tegen, nee dan ga ik ook netjes 20 meter verder staan en noem maar op.

Ik vind het rookverbod wel onzin iig dat het volledig afgeschaft word, kijk ik bedoel zeg dan we maken rokersruimtes in een kroeg.

Maar nee ik ga echt niet om de 5 a 10 minuten naar buiten lopen. Dan hou ik mijn eigen feestje thuis wel.. Lachen Ik heb zelf in brabant achter de bar gestaan bij drie verschillende kroegen en kan me goed herrineren dat ieder barpesoneel het maar niks vind dat rookverbod.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:55

_Scarlet_ schreef:
Elinax21, je kan merken dat jij niet rookt. Roken is inderdaad zo belangrijk dat je er gelijk niet meer om uitgaat, als er geen andere maatregelen worden getroffen en je niet met alle andere rokers in een verdomhoekje wordt gestopt. Kijk, als er een plek komt, met verwarming in de winter, buiten, uit de tocht, met overdekking, eventueel met nog wat bankjes / statafels, waar je je drankje mee mag nemen... denk niet dat er dan iemand klaagt. Maar als je als roker maar buiten moet gaan staan zonder afdak of wat dan ook... nee, dan ken ik een heleboel mensen die niet meer uit zullen gaan. Omdat het voor hun wél belangrijk is dat ze kunnen roken én uit kunnen gaan.

Ook vrees ik voor het voortbestaan van vele kroegen, niet alleen omdat er een heel aantal rokers niet meer zullen komen (of er in ieder geval minder lang zullen blijven en minder zullen kopen), maar ook omdat als de rokers buiten staan, er meer overlast voor de buurt zal zijn. Die boetes zijn ook niet mis.

Ach ja, een vriendin van me heeft al een topidee. Die geeft gewoon elk weekend een feest...

Wel een rokersfeest hoop ik toch :p
Kom ik ook !! kan ze ook nog geld verdienen ook!!

haha Cool

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:56

maar niemand die dus overweegt om te stoppen?

ik rook idd niet Bloos maar dat hadden jullie al door Lachen
maar ik denk zelf dat het na een tijdje wel losloopt en mensen toch wel weer uitgaan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:57

Nee, al die maatregelen van de overheid zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat ze nóg sterker de kont tegen de krib gooien. Je moet nog altijd zelf bepalen of je wilt stoppen of niet, en als je dat niet wilt... Dan maar niet of minder uit Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:00

_Scarlet_ schreef:
Nee, al die maatregelen van de overheid zorgen er eigenlijk alleen maar voor dat ze nóg sterker de kont tegen de krib gooien. Je moet nog altijd zelf bepalen of je wilt stoppen of niet, en als je dat niet wilt... Dan maar niet of minder uit Knipoog

Niemand zegt toch dat je moet stoppen, je mag roken zoveel je wilt maar alleen passief laten meeroken niet Lachen
En dat is maar normaal ook, verder zijn in andere landen het uitgaansleven verbeterd of hetzelfde gebleven

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:04

Nou het wordt de rokers wel zo zuur mogelijk gemaakt. Tenminste, zo zien zij dat Knipoog Je mag nergens meer binnen roken, in het openbaar vervoer niet, in een restaurant niet, zelfs in psychiatrische ziekenhuizen (waar 95% van de bewoners rookt) willen ze het gaan verbieden...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:07

_Scarlet_ schreef:
Nou het wordt de rokers wel zo zuur mogelijk gemaakt. Tenminste, zo zien zij dat Knipoog Je mag nergens meer binnen roken, in het openbaar vervoer niet, in een restaurant niet, zelfs in psychiatrische ziekenhuizen (waar 95% van de bewoners rookt) willen ze het gaan verbieden...

Maar dat is toch normaal, het is toch raar dat mensen opzij moeten gaan voor een slechte gewoonte die gevolgen kunnen hebben voor degene die meeroken. Je moet toch verantwoordelijkheden voor je verslaving

Maar goed off topic

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:11

Tjah, ik vind het echt pure pesterij, als je ziet wat er verdiend wordt aan ons als roker.. nu zijn de sigaretten weer duurder gemaakt. Dit moet iedereen zelf weten maar het wordt 'de roker' wel steeds moeilijker gemaakt want je mag helemaal NERGENS meer roken, straks mag het op straat ook niet meer want dan heeft ook iedereen er schijnbaar last van!
Als ze nou gewoon een ruimte creeëren om te roken oid, maar wij kunnen dan net zo goed thuis blijven en daar lekker ons eigen feestje bouwen scheelt nog geld ook en we mogen roken!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:42

Ik zie het niet als pure pesterij.
Ik zie het als een vervelend probleem wat vele slachtoffers maakt.
Persoonlijk vind ik het rookverbod een goede actie want het is het probleem van de roker dat hij rookt en niet het probleem van de niet-roker.
De niet-roker heeft net als de roker ooit voor de keus gestaan...en zij hebben gekozen voor niet roken.
Waar halen de rokers dan het lef vandaan om een plekje te eisen, het liefst in de algemene ruimtes, zodat zij met hun verslaving niet hoeven te wijken en zij die er last van hebben maar op moeten hoepelen.
Ik heb ook op het station gestaan bij de rookpaal en voelde me idd voor schut staan.
Ik als roker kies nu dus voor de auto ipv het openbaar vervoer.
Ik ben zelf bereid om niet in mijn auto te roken als er een niet-roker mee rijd.
Moet eerlijk toegeven dat voor lange afstanden ik geen niet-rokers meeneem Knipoog
Ik zie het echt als mijn probleem en zal andere daar zo min mogelijk mee lastig vallen.

Even over dat Asma voorbeeld...volgens mij hebben mensen met Asma nog steeds last als zij gaan stappen ookal word er niet meer gerookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:26

Ir111 schreef:
_Anca_ schreef:
Het was wel heel raar om een kroeg binnen te komen en boenwas te ruiken...

Haha! Ik ben idd heel benieuwd waar kroegen nu naar gaan ruiken! Haha!

zweet Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:39

VivaLaVida schreef:
Ir111 schreef:

Haha! Ik ben idd heel benieuwd waar kroegen nu naar gaan ruiken! Haha!

zweet Haha!

Jak! Maar ja, voorlopig is nog niet vastgesteld dat zweetlucht kankerverwekkend is dus we zullen er aan moeten wennen ben ik bang... Haha!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:42

ik denk idd dat het kan leiden tot verminderen van het uitgaansleven. Paar mensen die ik ken zeggen ik ga naar de kroeg om te roken en te drinken! Als er niet meer gerookt mag worden is uitgaan geen uitgaan meer, ikzelf ben geen roker maar ik denk dat de sfeer toch heel anders gaat worden als het roken verboden gaat worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:45

ik vind het belachelijk dat roken verboden wordt. En ik rook zelf niet eens. Ik vind dat er gewoon betere ventilatie moet komen. In een kroeg waar ik altijd kom merk je echt niet dat er gerookt wordt. Heb ik nooit last van zere ogen, of zere keel.
Als het roken verboden wordt krijg je vast allemaal van die groepjes buiten, dat is ten eerste al niet eens gezellig, en ten tweede slecht voor de veiligheid op straat.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:47

In de kroeg wordt toch alleen gedronken? In restaurants wordt nog gegeten e.d. en ik weet bijna zeker dat er moeilijkheden van komen! Er wordt hier al veel gevochten na 2 uur als de kroegen dicht gaan.. en dan helemaal.. en glazen mogen niet mee naar buiten want dan krijg je ook een boete..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:48

BrittKitt schreef:
Als er daardoor minder mensen naar de kroeg komen hoor je mij daar niet over klagen Tong uitsteken
Die drukte dat je bijna niet meer kan bewegen, als je probeert een stukje te lopen val je bijna flauw van alle duwende mensen enz Clown
Daarnaast heb ik een grote hekel aan roken dus ik vind het allemaal wel positief haha

Haha inderdaad Haha! . Ik vind het niet erg als het overal wat minder druk wordt! Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:48

verootjoo schreef:
ik vind het belachelijk dat roken verboden wordt. En ik rook zelf niet eens. Ik vind dat er gewoon betere ventilatie moet komen. In een kroeg waar ik altijd kom merk je echt niet dat er gerookt wordt. Heb ik nooit last van zere ogen, of zere keel.
Als het roken verboden wordt krijg je vast allemaal van die groepjes buiten, dat is ten eerste al niet eens gezellig, en ten tweede slecht voor de veiligheid op straat.

Ventilatie houd passief roken niet tegen, en daar gaat het om niet om de stank

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:50

katiavl schreef:
verootjoo schreef:

Ventilatie houd passief roken niet tegen, en daar gaat het om niet om de stank

In dat geval moeten ook alle auto's, openhaarden, schoorstenen, fabrieken dicht. Die zijn nog slechter voor je gezondheid dan 1x in de week in de rook staan.