Sleutelbeen gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Sleutelbeen gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:09

_Skess_ : dikke onzin, met turnles geven gebruiken wij het ook, is niet verboden. je moet er alleen bevoegd voor zijn met een 1e graads licentie.

jeetje irritant zeg, ik heb een verschoven sleutelbeen ook zo maf.
goed de mitella omhouden dat is het enigste wat je kunt doen.

sterkte!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:15

Ik heb ook ooit mijn sleutelbeen gebroken maar die botten stonden zo ver uit elkaar dat ik geopereerd moest worden en er 2 pinnen in kreeg dus bij mij is het een iets ander verhaal. ik kon alleen op mijn rugslapen en aan kussen onder met schouder/arm. verder deed alles vreselijk pijn (tot de operarie).

veel sterkte er mee iig

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:28

Hey Deb!

Dat is niet zon mooi nieuws zeg! Hoe gaat het nu met de pijn? Ik hoop alweer wat beter!! Krijg je geen zere nek van die mitella? Of heb je zon blauwe band? (klinkt als judo Clown Tong uitsteken ) Hoop dat het snel weer beter is!
Als je nog een verpleegkundige zoekt om je te helpen met aankleden ofzo. Kan ik miss wel bij jou stage komen lopen Clown Vork

Groetjes en sterkte!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:48

ik heb ongeveer 15 jaar geleden mijn sleutelbeen gebroken door een val met de scooter (met een gangetje van 3 km/u). mijn linkersleutelbeen.
ik sliep met een kussentje onder mijn elleboog en moest dus de eerste week min of meer verplicht op mijn rug liggen.
de pijn viel wel mee, na een week zit het bot weer aan elkaar en merk je dat de pijn flink afneemt.

wel heb ik nog steeds last van mijn sleutelbeen als er een zware rugtas op mijn rug hangt. de band loopt dan precies over de breuk heen. ook heb ik een fikse bult op mijn sleutelbeen zitten, beetje zo /\

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 10:28

Bedankt voor de reacties allemaal Lachen

Laar, ik denk dat het bij mij in elkaar geschoven zit, ik heb er werkelijk geen verstand van, maar ik zie echt nergens een bobbel ofzo.

Rossebol, oeh gatver, dat moet flink pijn gedaan hebben dan..

_Fleurtjuhh_ ; Net voor de zomervakantie, dat is ook flink k*t! Ik ben blij dat het nu zulk rot weer is, als het nou heerlijk weer was met een zonnetje erbij had ik al helemaal gebaald!

Natrick, ja er stonden 2 klasgenoten te vangen, die les draaide eigenlijk ook om het vangen van de salto. Ze konden ook gewoon goed vangen hoor, alleen ik sprong de salto al en bij hoefde ze dus alleen maar 'na te vangen' Toen ik die rare 'vliegtuigtuig sprong' maakte heb ik ze alle 2 mee omver getrokken. Ze probeerde me echt wel te vangen maar het ging gewoon niet, dat neem ik ze ook niet kwalijk ofzo. (en voor de gene die denken dat het onverandwoordelijk is 2 leerlingen te laten vangen, eerst is er gewoon gevangen samen met de gym leraar)

Jolliegirl, heb je nu een verschoven sleutelbeen? Jij ook sterkte met het herstellen dan!

Dankje Maureenn. Deed het bij jou geen pijn meer na de operatie dan? Lachen

Haha Amy *LOL* Dat zou kunnen ja, een persoonlijke hulp Cool

benangelique, ik slaap een met een kussentje onder mijn elleboog idd, zodat je arm op 'gelijke hoogte' ligt, das wel fijn.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:08

ik heb toevallig vorige week zaterdag mijn sleutelbeen gebroken, ben van t paard gevallen Clown
moet zeggen, ben nu een dikke week verder en kan nu zonder pijnstillers, slapen gaat ook steeds beter.
in het begin kon ik echt alleen op mijn rug liggen, nu ook al een beetje op mijn rechterzij liggen, (linkersleutelbeen is gebroken)

nou succes ermee Knipoog

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:28

DebbjJ schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal Lachen

Laar, ik denk dat het bij mij in elkaar geschoven zit, ik heb er werkelijk geen verstand van, maar ik zie echt nergens een bobbel ofzo.

Rossebol, oeh gatver, dat moet flink pijn gedaan hebben dan..

_Fleurtjuhh_ ; Net voor de zomervakantie, dat is ook flink k*t! Ik ben blij dat het nu zulk rot weer is, als het nou heerlijk weer was met een zonnetje erbij had ik al helemaal gebaald!

Natrick, ja er stonden 2 klasgenoten te vangen, die les draaide eigenlijk ook om het vangen van de salto. Ze konden ook gewoon goed vangen hoor, alleen ik sprong de salto al en bij hoefde ze dus alleen maar 'na te vangen' Toen ik die rare 'vliegtuigtuig sprong' maakte heb ik ze alle 2 mee omver getrokken. Ze probeerde me echt wel te vangen maar het ging gewoon niet, dat neem ik ze ook niet kwalijk ofzo. (en voor de gene die denken dat het onverandwoordelijk is 2 leerlingen te laten vangen, eerst is er gewoon gevangen samen met de gym leraar)

Kan me voorstellen dat ze je indd niet meer konden vangen. Bij mij vliegt er ook wel eens en raar door de lucht. (alleen die wegen misschien een kilo of 20 Knipoog ) Je kunt helaas niet alles voorkomen.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:44

precies, natrick Ja

Dat is goed om te horen _Rosa! jij ook succes ermee! Knipoog

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:47

Ik heb mijn sleutelbeen gebroken toen ik geboren werd!
Hebben ze gewoon zo laten zitten, was nog maar net op de wereld dus kon toch nog niet veel Clown
Ik heb geen tips ofzo voor jou, maar succes ermee!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:02

Ik heb twee keer mijn sleutelbeen gebroken (hetzelfde sleutelbeen). De eerste keer was ik 14 jaar en de tweede keer was ik 18. De tweede keer gebeurde het door een heel zwaar auto-ongeluk, dus van de eerste paar weken kan ik me niks herrinneren. Gestoord
Wel weet ik nog van beide keren dat het én flink zeer deed (als ik bijvoorbeeld alleen al mn pink bewoog ofzo) én dat ik er heel slecht door heb geslapen (omdat je in je slaap bijvoorbeeld je pink niet controleren kan). Ik heb beide keren paracetamol codeïne gekregen (de eerste keer werd ook veroorzaakt door een ongeluk), wat toch wel aardig verlichting bood.
Ik heb van de laatste keer trouwens een flinke bult op mijn sleutelbeen zitten. Maar goed toen stak het sleutelbeen door de breuk ook bijna door mn huid heen. Vork

Probeer je arm zo ontspannen mogelijk te houden en zorg ervoor dat je mitella strak genoeg zit, zodat je veel dwingende steun hebt. Verder heel veel sterkte, het is natuurlijk altijd vervelend! Ach gut

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:16

@row_bow haha Tong uitsteken was een heftige bevalling dan!

Ik heb trouwens eigenlijk helemaal geen last meer van mijn sleutelbeen. Behalve als ik echt helemaal in een deuk lig van het lachen dan gaat het daar na een tijdje pijn doen Scheve mond

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:34

Ik ben gister terug naar het ziekenhuis geweest, ze zeiden eigenlijk niet zo veel nieuws. Het duurt nog wel een aantal weekjes, maar dat wisten we natuurlijk al. Ik moet wel oefeningen blijven doen, zoals 'roeren' met je arm en met je vingers tegen me muur oplopen. Maar ik kan ookal mn arm omhoog krijgen zonder die muur, dus dat was helemaal mooi zei 'ie Lachen