Je bent een kind dus je stelt je aan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Je bent een kind dus je stelt je aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:22

tja..ik ben ook nogal sceptisch geworden tegenover de artsen hier in NL...
ik heb een tijdje ( lees : zo'n 3 jaar ) last gehad van mn stuitje nadat ik m 1 keer zwaar gekneusd heb..dat ging toen na 1 maand al stukken beter..pijn ging weer over..en 2 maanden later was t weer terug zonder enige oorzaak..vervolgens heb ik er zo'n 3 jaar mee rondgelopen met ups ( in de zomer vakantie, hoefde ik geen dagen op school op een houten stoel te zitten) en downs ( niet meer kunnen zitten, staan, lopen van de pijn).
na t 3e bezoek aan de HA werd verteld dat ik een foto moest laten maken ( waaruit kwam dat ik 100% gezond was, terwijl ik amper op die tafel kon blijven liggen van de pijn), en t advies van mn dokter om even te stoppen met al mn sporten, dan zou t binnen 3 weken wel over zijn..
toen t na 3.5 maand nog niet over was dacht ik..zoek t maar uit..k ben weer gaan sporten, en uiteindelijk is t heeeel langzaam steeds minder geworden..
echter...als ik nu nog 2 uur op deze stoel blijf zitten duurt t weer een dag voordat t weer pijnloos is.. en met de auto op vakantie naar frankrijk? ( = 20 uur in de auto zitten) --> daarna 4 dagen bij komen voordat ik weer van de pijn af ben..
Ik kan er nu 'goed' mee om gaan.. maar ik denk dat het voor een deel ook wel gewenning is.. ik 'merk' de zeurderige pijn nu amper meer op als die op komt zetten..maar volgens de artsen was en ben ik dus kerngezond..

En liep ik in turkije een heftige oorontsteking op 24 uur voor mn terug vlucht..kreeg ik in NL het commentaar dat die artsen me veel en veel te veel medicatie hadden gegeven..
tja..dat is misschien wel zo..maar daardoor was mijn situatie in 24 uur wel ZO goed verbeterd dat ik groen licht voor mn terug vlucht kreeg..
en die nederlandse artsen maar afgeven op die buitenlandse artsen.

afgelope zomer mn enkel gekneusd in frankrijk..we mochten zo doorrijden naar t ziekenhuis, mensen deden hun best, maakten een foto, waren super vriendelijk, namen de tijd voor ons enz..
die paar keer dat ik in t buitenland naar een arts ben geweest zijn ze altijd 100 keer aardiger geweest dan mijn eigen arts..
( die ik trouwens amper zie, want die 1 keer per jaar dat ik er naar toe moet voor iets is ie ALTIJD op vakantie).

Als ik nu trouwens voor iets als een gekneusde enkel/schouder/enz naar de dokter moet sleep ik mn moeder ook altijd mee..
blijkbaar nemen ze je dan toch een stuk serieuzer...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:50

Ja hier nog 1..... Clown

Het is toevallig nog maar vandaag gebeurt :
Ik heb nog al last van mijn rug (nog al erg...) ik heb vorige week 2 dagen thuis op bed plat gelegen omdat ik naar de fysio was geweest (die heeft alles losgekraakt... iets te hard..) Toen vertelde ik dat tegen hem en hij zij dat ik me aanstelde en geen last van mijn rug had... dat heb ik hem daarna even duidelijk gemaakt dat het wel zo is

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:23

Goh wat klinkt dat bekend.. Heb een tijd terug een flinke val met de motor gemaakt.
Ben met de ambulance weggevoerd, kon niet lopen, bewegen etc.
Ach was alleen wat spierpijn verder niks ernstig.. Week later terug voor controle, gezegd wat de klachten waren kon dus niet bukken, zitten, tillen etc. Goed we zullen de foto's dr weer bijpakken... Ow... zie nu dat je je stuitje gebroken heb Clown
Verder zwaar gekneusde spieren waar ik nog maanden last van gehad heb.
Alleen mn motorpak hadden ze uitgetrokken (had dr een spijkerbroek onder aan) en heel m'n kont was blauw/zwart van kleur, volgens de dokter waren ze verplicht je uit te kleden en te onderzoeken vooral omdat ik aangaf dat de pijn in m'n onderrug en stuitje zat maar dat was niet nodig want alles was volgens de foto's 'goed'..
Weer een week bellen voor de bloeduitslag... deze was niet helemaal goed maar niks om je zorgen over te maken Verward Zegt de dokter: "Ja want toen je binnen kwam was je bloed niet helemaal goed dus vergeleken met toen is het al een stuk beter"
De dag dat ik daar lag mocht ik alleen naar huis nadat ik het bloeduitslag gekregen had "bloed is prima hoor ga maar naar huis"
Bleek dus helemaal niet goed geweest te zijn en had niet eens naar huis gemogen.
Tja ziekenhuizen... Slapen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:34

Hier nog 1 waarvan het vertrouwen weg is bij de ehbo. Sinds mei liep ik met klachten in mijn been wat langzaam aan overging in been/voet. 1x Telefonisch contact gehad met de ehbo en werdt me verteld dat het belachelijk was dat ik hierover belde en maar een pijnstiller moest nemen. Daarna voor de 1e keer heengegaan met blauwe/koude voet/tenen en werd me verteld dat het een spierprobleem was. 1 Week later stuurde de fysio mij terug en kreeg weer dezelfde arts en deze gooide het nu op een peesprobleem en keek me aan van wat zeur je eigenlijk. Uiteindelijk na een val van mij is gebleken dat ik geen bloedtoevoer meer in mijn been heb. Ze kunnen helemaal niks meer en de kans is extreem hoog nu dat ik mijn been ga verliezen. Al hadden ze toen bij de ehbo gereageerd dan hadden ze er nog wat aan kunnen doen!!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:37

haha ook zoiets meegemaakt alleen bij mij waren ze er snel achter gekomen Tong uitsteken twee dagen erna Knipoog

1 januari had ik een keiharde (blijkbaar wel) smakkerd gemaakt op onze tijdelijke ijsbaan, bijna flauwgevallen en totaal op een been kon ben ik naar de kant gekropen en geduwd naar voren op 1 been. naar een kwartiertje omdat ik meestal als ik zo val naar zo een tijdje gewoon weer kan lopen nou blijkbaar niet dus me moeder stuurde me naar de ehbo hulppost dus hun zeggen het zijn gewoon je spieren we smeren er wel wat op. nou eerst de ene been omhoog en toen die andere nou lukte niet dus toch maar ambulance gebeld. die aangekomen hele test gedaan of het gebroken trekken duwen deed helemaal geen pijn dus eht was mijn spieren het zou de volgende dag over zijn. nou slaap ik op zolder dus heb echt een uur gedaan om naar boven te komen Nagelbijten / Gniffelen . volgende dag kon ik echt niks meer en alles deed pijn toen toch maar dokter gebeld en voor de volgende dag een afspraak gemaakt bij de dokter. daar deed ze weer de test of het gebroken was en toen zei ze het kan zijn dat je groei schijf van je bot is losgeraakt dus ik stuur je door naar het ziekenhuis om een foto van je heup te laten maken. nou met moeite weer strompelen naar de auto echt werkelijk een half uur erover gedaan terwijl hij op afstand van twee minuten is Clown . daar aangekomen me moeder een rolstoel gepakt en op daar de rontgenafdeling. daar foto's gemaakt en ja hoor me heup gebroken! dus door dat eerste hulp en hun zeggen ja je moet blijven je wor geopereerd en krijgt er twee schroeven. amublancevrouw was nog langs geweest en zei dat het haar spijt en dat het niet vaak voorkwam bij meisjes van 15 dat ze dan hun heup breken tenzij ze een ernstig ongeluk hebben gehad enzo. nou in de avond in de operatie en nu heb ik er twee mooi schroeven inzitten echt super groot zijn ze. maar gelukkig maar ik het nu weer 100% belasten Lachen dus heb ik toch een goede einde gehad. de eerste keer dat ik ooit iets heb gebroken Lachen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:59

Lianne84 schreef:
Like_peres schreef:
En verrekt heb je opeens een tumor in je eierstok en een traag werkend scheeltklier. Knipoog

schildklier

Like_peres schreef:
Daarom is het een kleine moeite als de dokter zeg ga voor de zekerheid ff foto's laten maken een scan etc. Lachen mijn dokter doet het gelukkig altijd wel al vond het zh het niet nodig.

Als iedere dokter dat bij ieder patient zou doen wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
(nog langere) wachtlijsten voor iedere test/scan/etc., plus nog hogere ziektekostenpremies.. Ach ja hebben we weer wat extra om over te zeuren.

sorry schildklier ja. Knipoog
Maar als een patient elke keer opnieuw moet langskomen.? dan ga je toch wel ff nadenken en denken dat er wél wat aan de hand kan zijn.?
tuurlijk bij de eerste keer en een dokter denk niet zo erg is, er geen foto's worden gemaakt etc maar na een paar keer moet een dokter wel even wat gaan verzinnen. Knipoog
en je kan de dokters nu wel goed gaan zitten praten maar me eige dokter zeg dat Knipoog dat er na een paar keer langskomen toch ff ingegrepen moet worden, want voor dezelfdegeld is er wél wat aan de hand.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:19

Ik ken het ook, ik ben alweer een half jaar terug van de trap gevallen. Niet hoog, bijna de onderste tree, uitgegleden over een stuk speelgoed... Maar doordat ik Jari vast had en wilde beschermen ben ik op mijn elleboog gevallen. In eerste instantie had ik last van mijn voet, toen van mijn knie en toen ik 2 minuten op de grond lag, mijn elleboog... Die werd dik, blauw en ik kom hem niet goed bewegen. Een uur later zat ik bij de huisarts. Aangezien ik hem nog wel wat kon bewegen, was ie niet gebroken. Wat pijnstillers mee en zo moest het wel overgaan.
Een week later kon ik terug, de pijn werd alleen maar erger en ik begon tintelingen in mijn vingers te voelen. De huisarts duwde een paar keer op mijn elleboog en zei dat dat wel pijn moest doen daar, op die blauwe plekken. Ik gaf aan dat dat niet zo was, dat het ergens anders wel veel zeer deed. Hij ging er niet op in, zei iets in de trant van dat de pijn altijd zo weg moest zijn bij de jeugd van tegenwoordig en schreef andere pijnstillers voor. Dat heb ik geweten, na 1 tabletje heb ik zo ongveer de hele dag liggen slapen! Ik heb ze hierna maar niet meer ingenomen.
Ik ben niet meer terug gegaan naar de huisarts en nu inmiddels een half jaar later heb ik er nog steeds last van, zeker na hem wat belast te hebben. Ook zit er duidelijk een deuk in mijn elleboog, aan de andere kant is dat niet zo. Ook blijft die plek ietwat gevoelig. Maar ik ga er maar niet mee terug, ik heb het helemaal gehad met die huisarts. Ik heb 's avonds ook al een keer met mijn zoontje met spoed de HAP kunnen rijden omdat de huisarts vond dat het een simpel verkoudheidje was en dat wel overging. 's avonds werd hij wat blauw en reageerde nergens meer op. Acute bronchitis. Fijn zeg, die huisartsen Rolleyes

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:28

Roane schreef:
*stond al klaar om met fakkels en hooivorken achter lianne84 aan te gaan* Tong uitsteken

Is ook zo hoor, ken ook wel een stel mensen die pipen waar je niet goed van word. Maar in mijn geval; dit word de vierde keer dat ik klaag over helse pijnen waar je ziek van word. Maar omdat ik 19 ben, kan het nooit serieus zijn. Knipoog
Want het komt nauwelijks voor dat een jonge meid van mijn leeftijd serieuze rugklachten heeft, dus kan het ook tussen mijn oren zitten. Zo is het mij letterlijk gezegd de laatste keer. Knipoog

Raar.. Ik werd met mijn rugklachten wel gewoon doorgestuurd, en dat terwijl ik toen nog 15/16 was.

Ik word meestal wel goed geholpen. Ik had een keer bronchitis (zoals elk jaar weer), dus ik was naar de dokter gegaan, zovan, antibioticakuurtje, gaat het wel weer over. Toen ik voor de 16(!!!)e keer bij de dokter kwam, had ik inmiddels ook een luchtweginfectie erboven op, en eindelijk antibiotica gehad.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:56

Roane schreef:
Hier nog één. Loop al vijf jaar met moordende rugpijn rond, maar ik ben nog maar 19 (dus heb je geen rugpijn) en mijn dokter vertelde me ook doodleuk dat het ook heel goed tussen mijn oren kon zitten hoor en dat ik het daardoor erger maakt. Rolleyes

Denk dat ik hem binnenkort voor de vierde keer hem maar eens een bezoekje ga brengen.

Ik heb hetzelfde voorgehad. En de dokter maar blijven zeggen dat het wel over zou gaan (ik had het sinds mijn 12 jaar en had dagen dat ik niet meer kon stappen). Toen ik 19 was, heb ik de 'wijsheid' gehad gewoon een doorverwijzing naar kinesist te vragen, want daar was de dokter zelf nog niet opgekomen Vork. De kinesist kon niet geloven dat ik al zo lang met zo'n rug rondliep! Daarna ging het beter, maar nog niet perfect, en ben ik naar een osteopaat gegaan, en nu kan ik pijnloos door het leven! (al is het nu eventjes terug).
Maar volgens de huisarts zelf is er nog steeds niets aan de hand. Die denkt waarschijnlijk dat ik me beter voel als ik maar genoeg witte jassen zie Sigaar

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:38

M'n voet moet weer ingetaped worden, omdat m'n stand niet goed is en zooltjes in m'n schoenen en fysio.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:17

Dit heb ik ook gehad. Ik heb hiermee een hele lange weg moeten afleggen voordat er iets gedaan werd.
Ik kan maar 1 tip geven; als je het niet vertrouwd gewoon zeuren, en voor je lichaam op gaan komen. Bij mij zeiden ze eerst ook dat het van mijn schoenen kwam, nou dat was niet zo. Al met al heeft dat lakse gedoe veel gevolgen gehad
Ik wens je veel sterkte!