Zendmasten schadelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zendmasten schadelijk of niet?

1. schadelijk
19 (55%)
2. niet schadelijk
15 (44%)

Totaal aantal stemmen: 34

Chivance

Re: Zendmasten schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:32

Dag Pel

Als jullie er nu al over nadenken (bedoel schadelijkheid van de mast en zo) zou ik zeker voor een ander huis kiezen, dan heb je die twijfel niet!
Veel succes ermee!!!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:12

Hier in de buurt staat ook een mast, ongeveer 4 km hier vandaan

2 mensen waarvan ik gehoord heb, die er zeer dicht bij woonden, zijn overleden aan kanker

Er ging toen ook vanalles rond dat het van die mast zou komen, maar of het bewezen is, dat zal dan wel niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:50

Mijn vader is ook gestorven aan kanker en heeft nooit in de buurt van een mast gewoond...zoals zoveel mensen die gestorven zijn aan kanker Lachen
Ik vind het zo moeilijk te zeggen waar het door komt. In de stad hangt van de telefoon overal wel een ding in je bereik.
Maar als je je er niet fijn bij voelt moet je het zeker niet doen Lachen

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:04

Margreet schreef:
Leoni_ schreef:
Laten die bedrijven eens samenwerken zodat ze 10 zendmasten hoeven te plaatsen in plaats van 3.

He ja, 10 ipv 3, dat zal zeker helpen Knipoog

En of dat zal helpen! Op één mast kunnen er 30 mensen tegelijk bellen, denk je zelf dat er 300 mensen precies op de zelfde tijd gaan bellen? ECHT NIET..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:18

die dingen geven straling af of je het nu wilt of niet, je hebt veel info hierover op internet, kijk onder de benaming electrosmog, dan gaat er een wereld voor je open, er zijn heel veel zaken die straling geven of waar je ziek van kunt worden. Mijn overtuiging is dat we wel wat straling kunnen hebben alleen moet er wel een moment op de dag zijn dat je lichaam kan herstellen ( 's nachts als je slaapt bijv.) en dat kan niet als je er onder woont. En ik ben eens bij een stal geweest waar de buitenbak onder een hoogspanningskabel lag, je hoorde en voelde het gewoon. Buiten dat was daar een enorme spanning op stal, dat zal ook wel meer redenen hebben gehad, maar ik zou er niet aan denken. Zendmasten zijn voor mij net zo erg.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:37

Leoni_, je snapt 'm niet, lees maar eens goed wat je zelf schrijft, meer is volgens jou beter dan minder? Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:39

volgens mij is het schadelijk,maar als het echt zo is zal je er niets over horen....teveel financiele belangen....wat is nou de gezondheid van een mens waard..?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:42

hoogspanningsmasten en gewone zendmasten zou ik me persoonlijk niet zo druk over maken, UMTS masten zijn best wel veel slechte berichten over. En idd, mobiel bellen vooral in de auto schijnt heel slecht te zijn.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:55

beantsje schreef:
hoogspanningsmasten en gewone zendmasten zou ik me persoonlijk niet zo druk over maken, UMTS masten zijn best wel veel slechte berichten over. En idd, mobiel bellen vooral in de auto schijnt heel slecht te zijn.

ik wil wel meer weten over mobiel inde auto bellen, heb jij meer info voor mij of weet je waar ik dat kan vinden ?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 13:00

het huis staat nu op een laag pitje, helaas..hoewel mijn moeder het maar niet los kan laten. het was in alle opzichten haar droomhuis, dus ze gaat woensdag wel even kijken. ik heb ondertussen ook andere woningen gevonden maar toch blijft ze vergelijken.
mijn vader is overleden aan kanker, wij hebben ook nooit in de buurt van een zendmast gewoont, dus het kan verschillende oorzaken hebben. erfelijkheid, het zit in de genen denk ik. ik denk dat er mensen zijn die er gevoeliger voor zijn dan anderen. de mast staat op 120 meter, hebben we uit laten rekenen (mijn berekening van 500 meter was dus een beetje dom Vork ) de 2e mast staat op 240 meter. allemaal wel erg dichtbij.
ik denk dat het een risico extra is, en iets wat ze niet moet gaan doen. ze zal het continu in haar hoofd blijven malen. als ze nu al twijfels heeft.
tja, het is jammer. ik kan maar geen ander huis vinden dat ook die kwaliteiten heeft. maar we blijven zoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:55

garny95 schreef:
beantsje schreef:

ik wil wel meer weten over mobiel inde auto bellen, heb jij meer info voor mij of weet je waar ik dat kan vinden ?

je schijnt er zelfs boetes van te krijgen, dus het zal idd wel heel slecht zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:58

Misschien ben ik blonT, maar wat hebben de boetes te maken met de straling?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 16:45

ja idd..de boetes zijn niet voor de schadelijkheid van mobiele telefoons maar voor het gevaar tijdens het rijden wanneer je met 1 hand aan het stuur zit. als we boetes krijgen voor het gebruik van mobiele telefoons was ik behoooooorlijk blut geweest (hoewel ik dat nu ook wel ben)..
maar ik snap dat mobiele telefoons opgehaald worden in dit topic, ze zijn ook schadelijk, er is al veel over verteld. ik gebruik ze wel en let er eigenlijk niet veel op. leg ze snachts alleen niet vlak naast me, dan slaap ik niet lekker. of dat ligt aan de straling of aan het idee dat je gebelt kan worden weet ik niet.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:58

verootjoo schreef:
beantsje schreef:

je schijnt er zelfs boetes van te krijgen, dus het zal idd wel heel slecht zijn Ja

Hahahaha ( moest hier stiekum wel hard op lachen want ik denk niet dat ze dit serieus bedoelt Haha! )

Waarom is mobiel bellen in de auto slechter dan ergens anders?

Ik zou het persoonlijk ook niet doen, maar dat is puur gevoelsmatig. Tevens denk ik inderdaad dat de overheid of wie dan ook veel meer weet dan wij, maar dat zeker niet gaan vertellen in het belang van de economie. Misschien is mobiel bellen inderdaad ook wel echt veel schadelijker dan wij denken, maar moet je eens indenken wat dat voor de economie zou betekenen als dat bekent zou worden Clown