antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Re: antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 12:18

jottum schreef:
Wat fijn om hier een toic over tegen te komen!!!

Ik mag ook afbouwen, eerst moest ik de oxazepam afbouwen, ben van 3 per dag nu op 0!

Nu mag ik de paroxetine gaan afbouwen, maar ik durf niet zo goed, ik ben zo bang om weer in dat zwarte gat vol angsten te vallen. Bloos

hoeveel paroxentine slik je nu nog dan?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:21

20 mg per dag

Dat aankomen herken ik ook, ben in anderhalf jaar tijd 11 kilo aangekomen en daar ben ik op z'n zachts gezegd niet blij mee. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:29

11 kilo mag je nog in je handen knijpen.....heb ej ook zo'n last van hongergevoelens?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:34

Ik slik ook seroxat. 10mg per dag. Ik heb geprobeerd om vorig jaar te stoppen. Dit heb ik natuurlijk wel met begeleiding van de huisarts gedaan. Ik heb het een poosje volgehouden zonder medicijnen maar ik gebruik ze nu toch weer. Ik werd zonder die medicijnen erg argressief en ik voelde me ontzettend angstig. Ik wil er erg graag vanaf omdat ik ze al heel erg lang slik. Maar ik ben ook bang dat ik weer die angstaanvallen krijg.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:56

Chiqa schreef:
11 kilo mag je nog in je handen knijpen.....heb ej ook zo'n last van hongergevoelens?

Ik heb best vaak last van lekkere hongergevoelens Haha!
Vooral chocola... áls 't maar zoet is Vingers aflikken

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:57

corinec schreef:
Ik slik ook seroxat. 10mg per dag. Ik heb geprobeerd om vorig jaar te stoppen. Dit heb ik natuurlijk wel met begeleiding van de huisarts gedaan. Ik heb het een poosje volgehouden zonder medicijnen maar ik gebruik ze nu toch weer. Ik werd zonder die medicijnen erg argressief en ik voelde me ontzettend angstig. Ik wil er erg graag vanaf omdat ik ze al heel erg lang slik. Maar ik ben ook bang dat ik weer die angstaanvallen krijg.

hoelang slik jij nu?

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:01

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met Efexor. Gebruikte al een jaar 150 mg en ben in een paar maanden gaan afbouwen tot 35 mg, hierna niets meer en heb alle klassieke afkickverschijnselen gehad... Zweten, trillen, klappertanden, lachen en huilen tegelijkertijd, ijskoud worden enz. Dit heeft 3 dagen geduurd en daarna werd het minder. Moet wel zeggen dat ik in die 3 dagen regelmatig van plan was op te geven en toch weer te gaan slikken. Maar ben erg blj dat ik er nu helemaal vanaf ben! Haha!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 20:06

Ik ben vorige week weer bloed wezen prikken voor b gehalte.
Vandaag heengebeld voor de uitslag; veel te laag dus, net zoals de vorige keer.
Morgen bel ik ff met de huisarts zelf en gaan we overleggen wat we eraan gaan doen.
Waarschijnlijk krijg ik injectie met b gehalte.

Ik zat ff te googlen op b-gehalte (wist eigelijk niet precies wat dat inhield Bloos ) en had n interresante website gevonden;
http://home.hetnet.nl/~HINDRIKDEJONG/index.html

b gehalte heeft dus ook met je geestelijke gesteldheid te maken; als je b gehalte te laag is kun je er verschillende psygische klachten door krijgen,dus ook depressie e.d.

Ik zat al zo te denken; als m'n b gehalte wel weer ok is,misschien voel ik me dan ook stukken beter, en kan ik dan misschien wel gauw helemaal stoppen met die antidepressia...

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:25

@Durante: ik geloof dat ik ongeveer 12 jaar slik dus dat is erg lang.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:33

Dat is zeker erg lang, ik kan me heel goed voorstellen dat je steeds banger wordt om te stoppen, ondanks dat je dat graag wil.
Die agressie herken ik ook, maar bij mij komt die voort uit angst.

Hebben jullie allemaal zoveel gewichtstoename? En zijn er ook al mensen die gestopt zijn, bij wie het ook weer terug naar normaal is gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:37

jottum schreef:
Hebben jullie allemaal zoveel gewichtstoename? En zijn er ook al mensen die gestopt zijn, bij wie het ook weer terug naar normaal is gegaan?

Ik ben voor bijna drie kwart nu afgebouwd maar de kilo's blijven. (en dat terwijl ik nooit aanleg heb gehad om te groeien ik had vroeger zelfs een minderwaardigheidscomplex omdat ik een graatje was)

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:45

jottum schreef:

Ik was tijdens de Efexor juist afgevallen, en na het stoppen weer aangekomen...

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:58

Chiqa schreef:
jottum schreef:

Ik ben voor bijna drie kwart nu afgebouwd maar de kilo's blijven. (en dat terwijl ik nooit aanleg heb gehad om te groeien ik had vroeger zelfs een minderwaardigheidscomplex omdat ik een graatje was)

Dat was eigenlijk niet wat ik hoopte te horen Huilen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:04

Sorry niet hele topic gelezen, maar één advies: Nooit sint janskruid gebruiken in combinatie met antidepressiva!
Verder kan Sint Janskruid ook invloed hebben op de werking van de anticonceptiepil.
Tenslotte raad ik aan om medicatie af te bouwen onder begeleiding van een arts. Succes

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:11

mijn moeder mocht ook afbouwen en is sindsdien helemaal gestopt en het gaat echt super goed ik ben echt onwijs trots op dr! Want de laatste tijd gaat het iets minder omdat de vader binnenkort zal overlijden oorzaak is kanker door zn hele lichaam..! Dus even kijken hoe deze tijd zal verlopen maar als ze het helemaal zonder doet dan heb ik zoveel respect voor dr!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:31

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:04

hey diana goed dat je een topic geopend hebt, maakt je wat geruststellender denk ik Knipoog

Ik heb ongeveer 2 jaar antidepressiemiddel geslikt, namelijk 20mg citalopram. En ben er in oktober meteen meegestopt, ik bleek zwanger te zijn. Wel heb ik af en toe nog wel een lichte gevoel en wordt vaker zenuwachtig, maar ik heb genoeg afleiding gelukkig en dat helpt bij mij het beste. En nee het is niet verstandig om er mee te stoppen maar ik wou geen verslaafd kindje op de wereld brengen en vond dit het beste idee met overleg van de HA.
Misschien dat ik in het kraambed er weer mee begin, hopelijk niet, want het is toch fijn als je er vanaf kan blijven. Maar goed, dan zien we dan wel weer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:57

jottum schreef:

Ik ben een kilo of 8 aangekomen door de Seroxat (49 naar 57 ongeveer), en reken maar dat ik moeite heb gedaan om m'n gewichtstoename te beperken dus als ik fatsoenlijk had gegeten was dat vast meer geweest. Nadat ik helemaal gestopt ben met de AD, met veel moeite af kunnen vallen tot ongeveer 52 kilo.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:06

Citalopram staat er juist bekend om dat het voor gewichtsAFNAME zorgt Knipoog

Misschien een tip voor diegenen die aangekomen zijn?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:07

Heeft die dan dezelfde werking als paroxetine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:09

Barmat schreef:
Citalopram staat er juist bekend om dat het voor gewichtsAFNAME zorgt Knipoog

Misschien een tip voor diegenen die aangekomen zijn?

Hmmm ik ben niet voor niets gestopt Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:13

jottum schreef:
Heeft die dan dezelfde werking als paroxetine?

Gut geen idee, maar bij mij werkt het prima, dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen Tong uitsteken

Dat klinkt wel erg blont, ik weet het

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:12

corinec schreef:

dit heb ik ook aan de lijve ondervonden, ben verleden jaar 1 mei helemaal gestopt na afbouwperiode. Ik was zo trots op mezelf en voelde me super, totdat ik langzaam aan steeds meer angsten ging krijgen. Ik merkte het pas veel te laat (ik was er toen 5 maanden vanaf) en toen had ik mijn angst al op mijn fjord over gebracht, het gevolg was dat mijn bomproof fjord ineens bang is geworden van tractors (is ze nog steeds, dankzij mij). Het is een heel lang verhaal, dus ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Ik ben naar de huisarts gegaan en ben weer begonnen, alleen geen Seroxat meer, maar ik zit nu aan de Prozac. Ik slikte de Seroxat al 12 jaar en ik vrees dat mijn huisarts van jaren terug gelijk gaat krijgen, dat ik gewoon een bepaald stofje in mijn hersenen mis en dus nooit zonder AD kan leven Verdrietig

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:36

De onwenningsverschijnselen - net alsof je grieperig wordt - en het aankomen (ook zo'n 20 kilo) zijn ook hier bekend! Ik zit nu alweer 11 jaar aan de fluvoxamine (feverin). Een paar keer afgebouwd, wat een tijd goed ging, om er vervolgens maar weer mee te beginnen omdat het echt niet zonder ging (ik mis waarschijnlijk ook 'zo'n stofje' Knipoog ).
Hongergevoelens ken ik dan weer niet, eerder het tegenovergestelde. Ik dwing mezelf vaak om te eten, doe ik dat niet dan kan ik zo een hele dag niets eten en dat is, dacht ik, ook niet gezond.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 08:17

Ik ga sinds vandaag toch weer ietsje opbouwen met die paroxentine;ga weer een halve slikken ipv een heel klein puntje..
Ik was de laatste 4 weken aan 't afbouwen,maar voel me er totáál niet lekker bij; vreselijk duizelig/zweverig op mijn benen,wat betekend dat werken e.d niet lekker gaat,zodat ik weer vrij moet nemen,waar ik helemaaaal geen zin in heb!
Last van hartkloppingen,huilbuien om de domste dingen,slapeloosheid,word weer erg onzeker, en zenuwachtig om niks!
Ik hou 't voorlopig maar bij 'n halve, en kijk van de zomer wel weer of ik dan af kan bouwen,dan komt 't lekkere weer er weer aan,en dan zit je toch zowieso lekkerder in je vel Haha!

En daarbij komt; m'n bgehalte is te laag, al een hele tijd,en de dokter advisseerde me om vitamineb12 complex te gaan slikken,zodat dat ook weer wat stabieler word, en daardoor ook wat lekkerder in m'n vel kan zitten.