Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smit_ilse schreef:die zijn ook aanwezig evengoed en uit ze ook maar meer met mijn vriend en bekende die dicht bij me staan. Sommige momenten stort je even in en de andere momenten heb je een lach op je gezicht!
vikki schreef:Oke, net even aan mijn collega gevraagd... hij zou bij amputatie onder de knie zelf iig altijd voor een prothese kiezen, maar volgens hem is het nog wel een beetje persoonsgebonden of iemand goed met een prothese overweg kan. Hij doet er zelf alles (lopen, trap op, trap af... fietsen, rollerskaten), maar kent ook mensen die er niet mee overweg kunnen. Mijn topografische kennis is heel beroerd (kan jouw woonplaats even niet plaatsen op de kaart) maar volgens hem zit er echt een ontzettend goede prothese"boer" in Velsingerbroek, ik weet niet of dat enigzins bij jou in de buurt is? Als je nog preciese vragen hebt, roep maar en ik speel ze wel door...
Vjestagirl schreef:Over krukken: wat heel erg belangrijk is is dat ze de eerste keer gebruiken goed op jouw hoogte worden ingesteld, dat is afhankelijk van je lengte, maar ook van de lengte van je be(e)n(en). Verder moet je goed kijken dat ze comfortabel in je hand liggen, ook als je ze langer gebruikt. En wat ik zelf heel belangrijk vond is dat ze op het moment dat je je hand loslaat dat je kruk aan je arm blijft hangen. Anders is het iedere keer als je iets pakken wilt moeilijk doen.
Wat ik je ook aan kan raden, als je in huis op krukken gaat lopen, is om een soort vn klus-schort te kopen waar je dingen in kunt stoppen, en bekers die je af kunt sluiten. Het is echt zwaar frustrerend als je niets meer zelf kunt pakken omdat je 2 handen nodig hebt om te lopen.
SAKKIA schreef:smit_ilse schreef:die zijn ook aanwezig evengoed en uit ze ook maar meer met mijn vriend en bekende die dicht bij me staan. Sommige momenten stort je even in en de andere momenten heb je een lach op je gezicht!
Dit herken ik wel hoorZo is mijn vader ook, komt naar de buitenwereld best sterk over en ook naar ons wel maar heeft ook hele zwakke momenten hoor
![]()
Voor mijn vader telt maar 1 ding en dat is met twee protheses het revalidatiecentrum uitwandelen, hoe lang dat ook gaat duren. Het scheelt dan zelf ook heel wat als je positief ingesteld bentHij gaat nu zijn tweede week in en maakt echt veel vooruitgang. Ik zie daar ook mensen rondlopen die helemaal niet zo positief zijn en dus nog helemaal niet zo ver zijn.
Mijn vader is ook een doener, en serieus het helpt
smit_ilse schreef:vikki schreef:Oke, net even aan mijn collega gevraagd... hij zou bij amputatie onder de knie zelf iig altijd voor een prothese kiezen, maar volgens hem is het nog wel een beetje persoonsgebonden of iemand goed met een prothese overweg kan. Hij doet er zelf alles (lopen, trap op, trap af... fietsen, rollerskaten), maar kent ook mensen die er niet mee overweg kunnen. Mijn topografische kennis is heel beroerd (kan jouw woonplaats even niet plaatsen op de kaart) maar volgens hem zit er echt een ontzettend goede prothese"boer" in Velsingerbroek, ik weet niet of dat enigzins bij jou in de buurt is? Als je nog preciese vragen hebt, roep maar en ik speel ze wel door...
Bedankt voor je berichtje. Ik woon zelf in de buurt van hoorn, waar velsingerbroek ligt weet ik alleen zo even niet.
smit_ilse schreef:Vjestagirl schreef:Over krukken: wat heel erg belangrijk is is dat ze de eerste keer gebruiken goed op jouw hoogte worden ingesteld, dat is afhankelijk van je lengte, maar ook van de lengte van je be(e)n(en). Verder moet je goed kijken dat ze comfortabel in je hand liggen, ook als je ze langer gebruikt. En wat ik zelf heel belangrijk vond is dat ze op het moment dat je je hand loslaat dat je kruk aan je arm blijft hangen. Anders is het iedere keer als je iets pakken wilt moeilijk doen.
Wat ik je ook aan kan raden, als je in huis op krukken gaat lopen, is om een soort van klus-schort te kopen waar je dingen in kunt stoppen, en bekers die je af kunt sluiten. Het is echt zwaar frustrerend als je niets meer zelf kunt pakken omdat je 2 handen nodig hebt om te lopen.
Dat is idd een hele goede tip van je!!! Was al een paar keer staan klooien met drinken en mn looprek/krukken. Bedankt!