Een snel werkend dieet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:15

Afvallen, dieten, whatever blijft toch een principe van zelfbeheersing. Minder innemen dan je uitgeeft, uitzonderingen daargelaten..

Eet gewoon goed tijdens je maaltijden: veel brood met licht beleg. Tussendoor kun je lekker fruit eten. 's Avonds gewoon gezond met veel groenten, mager vlees en volkoren pasta of gekookte/ gestoomde aardappelen.

Denk ook om wat je drinkt: niet teveel frisdranken (behalve light), geen suiker in koffie of thee maar een zoetje en pas op met fruitsapjes, die bevatten veel suiker!

Ik mag van de dietiste 7 (!) boterhammen per dag.. Geloof mij: als ik me daar netjes aan hou hoef ik echt geen snoepgoed meer Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:42

ThaGirl schreef:
Er zijn inderdaad per dag menu's beschreven, maar je kunt ook gewoon dagen omruilen, dus als je ergens geen zin in hebt kan je gewoon de hele dag wisselen.

Daarom is dat SB-gebeuren dus al niks voor mij Knipoog . Ik mag dan wel ruilen, maar als je bijv. een week dingen moet eten die je niet zo graag eet, valt er ook niet meer veel te ruilen Clown .
Maar goed, ik hoor veel positieve dingen over SB dus het zal best werken. Alleen ... is het niet het ideale programma voor mij Knipoog . Ik heb liever iets waar ik mijn eten zó kan samenstellen dat ik het ook echt lust Knipoog .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:45

Ik kan je Sonja Bakker aanraden!!!! Ja Ja Ja

Ik ben 17 december begonnen en ben inmiddels 10,5 kilo kwijt.
Ik weeg momenteel 100,5 en ik wil terug naar de 60 ongeveer.

Dus heb nog genoeg te gaan. Mijn levensstijl en eetgewoontes waren barslecht maar is dankzij dit boek compleet veranderd, ik kan niet wachten tot ik dat gewicht behaald heb en krijg nu al zoveel complimentjes!!!
Ik lustte niet veel maar ik eet nu gewoon weer vruchtenhagel, broccoli etc etc,... ipv een hoop friet etc.

Laat ik het nog sterker vertellen, ik hoef helemaal geen friet meer, mis er niks aan

Gek he Vork

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:49

Sterre schreef:
ThaGirl schreef:
Er zijn inderdaad per dag menu's beschreven, maar je kunt ook gewoon dagen omruilen, dus als je ergens geen zin in hebt kan je gewoon de hele dag wisselen.

Daarom is dat SB-gebeuren dus al niks voor mij Knipoog . Ik mag dan wel ruilen, maar als je bijv. een week dingen moet eten die je niet zo graag eet, valt er ook niet meer veel te ruilen Clown .
Maar goed, ik hoor veel positieve dingen over SB dus het zal best werken. Alleen ... is het niet het ideale programma voor mij Knipoog . Ik heb liever iets waar ik mijn eten zó kan samenstellen dat ik het ook echt lust Knipoog .

dat heb ik dus ook met SB Nagelbijten / Gniffelen
ikzelf eet nooit hollands, alleen buitenlands en wokken Lachen
dus SB zal nooit iets voor mij zijn ROFL

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:50

Tsja, over het algemeen vinden mensen het ongezonde lekkerder dan gezonde voedingsmiddelen. Maar met friet, snoep en vette snacks is nog niemand een kilo afgevallen!

Sterre schreef:
Ik heb liever iets waar ik mijn eten zó kan samenstellen dat ik het ook echt lust Knipoog .

Als je gewoon de stelregel aanhoudt dat je niet snoept en gezond eet, kun je gewoon datgene eten wat je lust (er van uitgaande dat je meer lust dan friet met frikandellen Knipoog )..

Je kunt ook een site als voedingscentrum.nl raadplegen om je bewust te worden van de hoeveelheid kcal die een product bevat.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 11-03-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:50

ik kan je atkins aanbevelen!!heb het zelf 2 maanden gedaan eervorig jaar en de kilo's vlogen eraf(en bleven eraf)alleen toen ik kanker kreeg en dus aan de prednison moest kwamen de kilo's er weer aan! Boos!
ben nu nog niet aan het lijnen,want de prednison moet eerst nog wat uitwerken,maar er zijn al een paar kilo's af!! Go jij! Go jij!
denk dat ik volgende week maar weer eens ga proberen.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:03

_Robyn_ schreef:
Sterre schreef:

dat heb ik dus ook met SB Nagelbijten / Gniffelen
ikzelf eet nooit hollands, alleen buitenlands en wokken Lachen
dus SB zal nooit iets voor mij zijn ROFL

Ik lust(te) ook geen hollandse pot Knipoog
Daarom is het eerste boek geen aanrader, maar met Bereik en Behoud je ideale gewicht kan ik het ook goed volhouden! Vork Ja
Dan mag je ook bami, vlees met brood etc etc Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:22

Chubby schreef:
Tsja, over het algemeen vinden mensen het ongezonde lekkerder dan gezonde voedingsmiddelen. Maar met friet, snoep en vette snacks is nog niemand een kilo afgevallen!

Sterre schreef:
Ik heb liever iets waar ik mijn eten zó kan samenstellen dat ik het ook echt lust Knipoog .

Als je gewoon de stelregel aanhoudt dat je niet snoept en gezond eet, kun je gewoon datgene eten wat je lust (er van uitgaande dat je meer lust dan friet met frikandellen Knipoog )..

Je kunt ook een site als voedingscentrum.nl raadplegen om je bewust te worden van de hoeveelheid kcal die een product bevat.

Met "iets" bedoelde ik eigenlijk een dieetprogramma en niet de patat met frikandel & Co Clown !

Calorientabelletjes heb ik wel hoor Knipoog , maar ik vind het zo omslachtig om iedere keer weer dat boekje in de hand te nemen Clown .

*Cyntje, SB is voor jou dus wel het juiste programma. Super dat je al zo lekker bent afgevallen OK dan! ! Volhouden hoor, ik weet hoe moeilijk het is Ach gut !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 11-03-08 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:22

Het is er ook niet in 1 dag aangekomen, dus waarom het er weer zo snel af willen hebben? Lachen

Tips genoeg gegeven aan je...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:25

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:34

Vul voor het idee eens een week in wat je eet op http://www.caloriechecker.nl En dan ook echt alles invullen (vergeet bakolie, boter etc niet) dan zullen veel mensen nog schrikken wat ze naar binnen werken. Ik weet nu precies wat waar in zit en dus ook goed wat de alternatieven zijn. Vaak stop je onbewust meer naar binnen als je denkt. Zo zijn tien kleine dropjes al 100 kilocalorieën. Ter vergelijking 1 appel en een kiwi zijn er samen 90 en stillen veel meer de honger.

En goed afvallen gaat gewoon niet zonder bewegen.

edit: als vrouw mag je 2000 kcal per dag hebben maximaal en minimaal 1400 kcal. Je moet voor jezelf even opzoeken bij hoeveel kilocal. je afvalt en bij hoeveel je op gewicht blijft.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:29

Bedankt voor alle goed tips! ik ga even alles op mijn gemak doorlezen Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:54

Nog een goede tip. Ga eten afwegen. Dan neem je niet onbewust meer als nodig is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:27

en gebruik geen grote borden meer, maar een ontbijtbordje. Dan schep je automatisch minder op en het lijkt meer.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:50

Wat is Atkins? iets met dat je geen koolhydraten mag eten ofzo?

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:52

Dat heb ik ook. Maar i hoef niet perse iets super lekkers te hebben. ik eet veel fruit inplaats van snoep appels mandarijnen enzo en veel water helpt erg goed. maar dan moet je je savonds niet met vette dingen volproppen wat ik dan weer niet kan laten... Tong uitsteken

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:53

ja idd,dus alleen vlees,sla en water

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:55

En snel werkend dieet

dat is stress hebben en ellende daar val je in mum van tijd kilo's af ik ben sinds zondag ruim 3 kilo minder

Maar je zal je eetpatroon moeten veranderen en je hebt die Crash dieeten maar die helpen tijdelijk als je veel afvalt, dan kom je ook weer snel aan

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:13

SecretLIN schreef:
gewoon veel water drinken en niet snoepen ..
ik woog 70 kilo en inmiddels na 2 week weeg ik 64 Haha!
ben trouwens 1.70 lang

Dus je bent in 2 weken 6 kilo afgevallen?? Of heb ik het verkeerd begrepen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:15

annepaardoes schreef:
SecretLIN schreef:
gewoon veel water drinken en niet snoepen ..
ik woog 70 kilo en inmiddels na 2 week weeg ik 64 Haha!
ben trouwens 1.70 lang

Dus je bent in 2 weken 6 kilo afgevallen?? Of heb ik het verkeerd begrepen.

hoe bedoel je crash dieet!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:17

Héél gezond

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:38

6 kilo in twee weken? Dat kan niet hoor, zelfs toen ik door omstandigheden héél weinig at viel ik niet zoveel af.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:41

Het kan wel, gezond is het 2de Knipoog

Als je het eerst boek van Sonja neemt kun je dat ook in 2 weken kwijt zijn...
Is mij ook te crashy hoor Nagelbijten / Gniffelen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:03

Hoe kan dat dan? Hoeveel caloriën moet je daarvoor binnen krijgen? Bloos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:05

6 kg in de eerste twee weken van je dieet kan je makkelijk hoor, zeker gezien de veranderingen in waterhuishouding.
En sommige mensen verliezen gewoon meer in de eerste weken dan andere, wat weinig met crashdieet te maken heeft