Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:22

Sinds ik weer ontbijt ben ik juist 7 kilo afgevallen Knipoog (moet je uiteraard niet toe gaan geven aan de vreetbuien Clown ) Dus ik luister liever naar mijn lichaam dan naar dit wetenschappelijke onderzoek (of welke dan ook). Overigens zijn er ook zat wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat ontbijten wél zin heeft, dus tsja, je weet toch nooit wie je moet geloven.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 03:13

Ik kan ook echt geen brood eten als ik 's morgens mijn bed uit kom, ik kauw er dan veelste lang op

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:48

Laura24 schreef:
Sinds ik weer ontbijt ben ik juist 7 kilo afgevallen Knipoog (moet je uiteraard niet toe gaan geven aan de vreetbuien Clown )

Dat is waar, maar ow men, ik krijg HONGER! Zo'n honger dat ik aan niks anders kan denken dan aan eten.
En wat ik ook eet, de honger stopt gewoon echt de hele dag niet meer.
Ik kan rustig 8 boterhammen opeten en net zoveel honger hebben als daarvoor. En ja, dan sla ik dus vanzelf ook aan het snaaien.
Terwijl ik als ik mijn eerste eten na, zeg 12.00 of 13.00 uur pak, ik gewoon heel normaal (en qua hongergevoel zelfs niets!) kan eten.
Ik weet iig wel waar ik me prettiger bij voel Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:40

Volg nu een dieet waarvoor ik wel moet ontbijten. Mag ontzettend veel eten, dus de vreetbuien vallen erg mee. Maar merk wel dat ik dat ontbijten echt nodig heb. Merk ook dat ik over de dag heen veel meer energie heb dan voorheen, en nu ook kán eten 's morgens (vroeger werd ik al misselijk als ik aan eten dacht 's ochtends). Daarnaast had ik een hoop darmproblemen toen ik nog niet ontbeet, had of hele erge diarree, of zat helemaal verstopt. Zat al in de molen om te onderzoeken of ik voedsel-allergien had. Sinds ik ontbijt heb ik nergens last meer van. De arts zij ook dat het niet ontbijten van veel mensen, en sowieso het onregelmatige voedingspatroon, voor een explosieve groei van darmproblemen zoals spastische darm heeft gezorgd (ja, óók een wetenschappelijk onderzoek Knipoog )

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 12:42

Natasja91 schreef:
TS: wat noem jij de motor van het lichaam?

Spijsvertering werd er mee bedoeld tijdens het programma.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:14

Ik ontbijt 's ochtends eigenlijks bijna nooit (alleen als er yoghurt is, maar dat is er bijna nooit Clown )
Ik krijg pas honger rond 9/10 uur Nagelbijten / Gniffelen

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:20

Ik ontbijt ook niet. Puur omdat ik geen hap door mijn keel krijg in de vroege ochtend. Ben er ook nog nooit ziek op geworden oid. Wel voel ik me iets wat slapper dan, maar na een paar broodjes tussen de middag voel ik me weer prima Clown

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:25

Ontbijten is niet 100% noodzakelijk dat klopt.

Maar je moet wel zien dat je de energie en de voedingsstoffen van je ontbijt dan inhaalt tijdens de dag. Je kan niet je ontbijt overslaan en dan enkel middag- en avond eten.
Als je dat doet ga je er wel gevolgen van hebben. Je lichaam heeft wel degelijk die 3 maaltijden nodig. Het tijdstip maakt op zich niet veel uit, zolang je maar genoeg eet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:28

Sinds ik ben begonnen met ontbijten ben ik ontzettend veel kilo's afgevallen en voel ik me daar veel prettiger bij, ik denk dat met name het laatste veel belangrijker is dan of het nu wel goed of juist niet goed zou zijn. Ik kon ook nooit ontbijten, ben begonnen met een beschuitje, daar deed ik in het begin wel een kwartier over maar nu word ik heel flauw enzo als ik niet de tijd neem om even te ontbijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:31

Ontbijten is belangrijk, ik ontbeet ook niet tot ik een keer bijna flauwviel in de trein omdat ik moest rennen toen ik een beetje laat was. Doordat ik niet had ontbeten kon mijn lichaam gewoon geen energie opwekken en was het eigenlijk te zwaar om te gaan rennen. In de trein ben ik dus bijna flauwgevallen, ik trok helemaal wit weg en alles werd zwart. Ontbijten is dus wel degelijk slim om te doen, dat heb ik wel geleerd Knipoog Ik ben wel nog steeds een slechte ontbijter, maar ik eet creusli met chocola en melk erdoorheen. Dat gaat er goed in en sinds ik dat eet voel ik me veel actiever 's ochtends en kan ik me beter concentreren.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:43

Als je enkel ontbijtgranen eet, is dit binnen het uur uit je systeem.
Je haalt niet genoeg energie uit deze zaken.

Melk op zich ben ik al tegen, het ontkalkt je lichaam en niemand weet het...
Ontbijtgranen bevatten heel weinig voedingsmiddelen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:48

Nou voor mij heeft het wel nare gevolgen als ik niet ontbijt. Ik heb hypoglykemie en moet daardoor op gezette tijden eten en een goed ontbijtje hoort daarbij. Daarnaast ben ik geen ochtendmens en kan lekker rustig aan de dag beginnen met een ontbijtje en de krant.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:48

phaser schreef:

Melk op zich ben ik al tegen, het ontkalkt je lichaam en niemand weet het...
Ontbijtgranen bevatten heel weinig voedingsmiddelen...

Dat melk ontkalkt is alleen als je het in extreem grote hoeveelheden neemt. Maar voor alles geldt: als je er teveel van neemt, is dat niet goed. Wel klopt het dat het níet tegen botontkalking helpt, zoals veel mensen denken. Er zit wel calcium in melk, maar dit wordt door het lichaam niet opgenomen. Maar ontkalken Boos!( daar moet je echt je best voor doen...

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:04

Ontkalken doet het jammer genoeg wel...

De calcium die in koemelk zit kan niet door het menselijk lichaam opgenomen worden. Het kan dit wel als het net extra kalk uit je botten haalt. Hetgeen wat in de plek komt is echter nooit zoveel als je hebt gebruikt om die 'koe-calcium' op te nemen.

Er zijn hierover studies gedaan in Harvard en nog een paar Amerikaanse universiteiten.
Ik kan zo verslagen geven die het bewijzen.

Het was een onderzoek omtrent rugproblematiek bij verpleegkundigen en wat het effect was van melk ivm hun rugklachten.
Ik ben zelf verpleegkundige; daarom mijn interesse in dat specifiek onderzoek Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:06

Melk is in het geheel helemaal niet gezond, ondanks wat de industrie wil laten geloven Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:58

Ikzelf heb ook in mijn studie verpleegkunde veel met deze onderzoeken te maken gehad, en in mijn huidige werk, hoewel het iets minder van belang is, hou ik dergelijke zaken toch bij. Er zijn inderdaad studies die bewijzen dat het botontkalking veroorzaakt, er zijn evenzoveel, of misschien wel meer, studies die bewijzen dat het dat niet doet. Wel is inmiddels eenduidig bewezen dat het botontkalking niet voorkomt of herstelt. En dat is ook het énige wat tot nu toe eenduidig resultaat heeft gegeven. Voor de rest verschilt het per onderzoek, per bevolkingsgroep, etc etc, dat is allemaal nog in volle gang.

Ondertussen bedenk ik mij dat heel Nederland, gezien de enorme hoeveelheden melk die we vroeger bijna allemaal moesten drinken van onze ouders, wel in elkaar moeten storten van ellende. Valt allemaal wel mee, dus zelfs als het waar blijkt te zijn, zal het in hele lichte mate zijn.

Maar goed, er zijn ook wetenschappelijke studies die bewijzen dat iedere soort fruit giftig is voor de mens, dat roken gezond is (ja echt!) en dat vitamine C kanker geneest... Was het allemaal maar waar Haha! Knipoog

Dat de industrie ons wil laten geloven dat melk gezond is, is gedeeltelijk waar. Er zijn ook gewoon nog ontzettend veel mensen die daar werkelijk in geloven, dat heeft niets met de industrie te maken. En ja, er wordt reclame mee gemaakt, maarja, dat wordt ook met "slechte" producten...

edit1: Het verschil zit hem ook wel in de nuance: je kan nooit zeggen, melk veroorzaakt botontkalking. Dat doet het namelijk lang niet voor iedereen. Het kán botontkalking veroorzaken ligt al een stuk meer richting waarheid en realiteit Lachen
edit2: het gaat trouwens wel erg offtopic zo, in principe heeft dit niets meer met ontbijten te maken Knipoog Verloor het doel een beetje uit het oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:35

Die man heeft nooit gezegd dat je niet hoefde te ontbijten. Hij heeft alleen gezegd dat een kop koffie je spijsvertering net zo op gang helpt als een echt ontbijt Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:58

Kijk, dat klinkt alweer logischer Knipoog Nadeel is, dat als je spijsvertering echt goed op gang is, het hongergevoel vaak ook de kop op steekt Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:04

Volgens mij maakt het ook niet uit waar je mee begint als je maar ergens mee begint en dat kan idd niet zo goed een kop thee of koffie zijn idd.
Je hele lichaam moet op gang komen. Mijn vader heeft een poosje op de IC gelegen en op een dag kwam ik bij hem en had hij maar een hartslag van krap aan 40. Dus ik vragen of dat niet erg is, maar het schijnt dus dat als je slaapt je hartslag ook voor een groot deel zakt. Dit zal met andere organen ook wel zo zijn. Op gang komen en iets tot je nemen waardoor je "lichaam" weer gaat werken acht ik toch echt wel noodzakelijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:49

phaser schreef:

Sorry, maar je maakt mij echt niet wijs dat mijn brinta binnen een uur verteerd is.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:05

Wendy schreef:
phaser schreef:

Sorry, maar je maakt mij echt niet wijs dat mijn brinta binnen een uur verteerd is.

Lees mijn bericht dan goed Knipoog

Ik bedoelde niet de vertering maar wel de energie-toevoer voor je lichaam.
Vertering duurt sowieso langer. Maar lang blijft dit zeker niet energie voorzien.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:47

phaser schreef:
Lees mijn bericht dan goed Knipoog

Ik bedoelde niet de vertering maar wel de energie-toevoer voor je lichaam.
Vertering duurt sowieso langer. Maar lang blijft dit zeker niet energie voorzien.

Want? Kom eens met een fatsoenlijke onderbouwing waarom mijn brinta mijn lichaam minder lang van energie zou voorzien dan een boterham?
Je weet overigens dat brinta volkoren is?

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:45

darkmoona schreef:
pfoee weer een zorg minder in deze wereld

achja, ik ben niet zo van alle gezondsheidregeltjes
Sonja Bakker zegt: eet veel fruit dat is goed voor je, maar even later hoor ik op tv van meneer de tandarts dat je je uit moet kijken met fruit want dat tast je tanden aan

Ook dat van ontbijten geloof ik niet.

's ochtends eet ik niets, teminste niet thuis.
simpelweg omdat ik gewoon 'sochtends niet kan eten, ik heb geen honger en krijg geen hap door mijn keel
mijn eerste broodje eet ik altijd stiekem tijdens het eerste lessuur op school
en ik moet zeggen dit wil perfect
ik heb geen last van motors die niet werken of andere dingetjes waarmee we tegenwoordig in onze "alles-moet-zo-gezond-mogelijk-maatschapij" mee worden bang gemaakt

ik eet `s ochtends ook niet, om precies dezelfde redenen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:47

als ik ochtends niet eet...komen er heeeeeele nare gevolgen. kan niet denken,begin te shaken...zit dat dan tussen mijn oren Clown ???

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:51

darkmoona schreef:
achja, ik ben niet zo van alle gezondsheidregeltjes
Sonja Bakker zegt: eet veel fruit dat is goed voor je, maar even later hoor ik op tv van meneer de tandarts dat je je uit moet kijken met fruit want dat tast je tanden aan

Het fruit tast niet je tanden aan, dat doe je zelf. In veel fruitsoorten zitten namelijk stofjes die je glazuur zacht maken. Dat kan natuurlijk helemaal geen kwaad, want het wordt er alleen zacht van. Maar als je vervolgens je tanden gaat poetsen, dan poets je dat zachte glazuur er af. En dán tast je dus zelf je tanden aan. Veel fruit eten is wel gezond, maar poets niet vlak daarna je tanden!