Ik kom maar niet aan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyFlower

Re: Ik kom maar niet aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:08

Meid! Je moet helemaal niet proberen aan te komen!!! Het zit waarschijnlijk gewoon in jou om lekker slank te blijven en wees er toch blij mee. Je moet niet te veel naar die (jaloerse?) andere meiden luisteren. Als jij je goed voelt bij wat je eet en voor jou gevoel ook genoeg eet... wat is dan het probleem? Je gaat je toch niet volproppen om een paar loze woorden van anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:02

Hee Robin! Dit heb ik ook heel lang gehad, kon eten wat ik wou, ik kwam níet aan, werd er niet eens misselijk van of wat dan ook. Daarbij kwam ook nog eens dat ik lang was, dus leek het erger, al is het bij mij nooit zo erg geweest dat mijn mentor oid naar me toe kwam. Ik kan nog steeds eten wat ik wil, hoeveel ik wil e.d. Al ben ik laatst wel een paar kilo aan gekomen, maar dat komt denk ik door de pil. Maar dat komt vanzelf hoor! Zolang jij gezond eet, is er niks aan de hand. Misschien even langs de ha om echt alles uit te sluiten als je jezelf daar fijn bij voelt, maar er zal vast niks aan de hand zijn! Lachen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:47

Je bent dertien, je begint net te groeien. Ik weet niet hoe lang je gaat worden, maar de kans is vrij groot dat jouw lichaam nu vooral bezig is met in de lengte groeien. Veel meisjes groeien eerst in de lengte en dan een keer in de breedte. Ik was ongeveer net zo groot en zwaar op jouw leeftijd. In twee jaar tijd ben ik 30 cm gegroeid in de lengte, terwijl er in de breedte amper wat aan kwam. Ik was net een skeletje, terwijl ik goed en gezond at. De vertrouwenspersoon op het VWO heeft me ooit nog gevraagd of ik anorectisch was, niet dus. Uit ellende ben ik vreselijk gaan snoepen, maar dat had toch echt nul komma nul effect, dus van snoep en chips kom je echt niet per definitie aan. Dat je aankomt van gebruik van de pil is trouwens ook achterhaald. Veel meisjes gaan de pil gebruiken op een moment dat ze in de breedte gaan groeien, daardoor lijkt het alsof het van pil komt, maar is toch echt je natuurlijke ontwikkeling.

Als je je zorgen maakt zou ik idd even langs de huisarts gaan om een aantal dingen uit te sluiten, maar verder zou ik me niet te druk maken. Je eet redelijk, hoewel ontbijten wel beter is, probeer eens (vruchten)yoghurt met cruesli. Je bent niet groot, dus heel veel zal er niet tegelijk in je maag passen. Veel kleine beetjes eten is voor jou waarschijnlijk prettiger dan 3 grote maaltijden.
Als je eenmaal in de lengte uitgegroeid bent, ga je vaak in de breedte groeien. Bij mij gebeurde dat pas (enigzins, ik blijf dun) op m'n 19e, dus met een beetje pech moet je nog even wachten. En anders ben je gewoon petit, ook niets mis mee.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:53

Ik had precies het zelfde als jij toen ik 13 was. Kon eten wat ik wil (nog steeds) was zo dun en recht als een plank, geen figuur niks. Uiteindelijk op mijn 14e maar aan de pil gegaan, daar ontzettende vreetkicks van gekregen en 10 kilo aangekomen! Toen woog ik dus opeens 45! Go jij! Go jij! In ongeveer 6-9 maanden tijd Lachen Heb door de pil ook wat meer figuur gekregen gelukkig Lachen Nu ben ik 17 en weer ong 47 kg Lachen

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:50

Iedereen kei bedankt voor de tips Ja
voor mijn gevoel eet ik ook gewoon genoeg enzo,
maar omdat mijn mentor naar mij toe kwam ben ik me zorgen gaan maken. Ja

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:53

Ik word anders ook niet zwaarder hoor! Met al ruim 17, bijna 18 maar weeg nog maar 45 kilo ong... Hoeveel ik ook eet, ik kom maar niet aan.. Werk ook nog een bij de Mac, wat dus geen voordeel hoort te zijn voor je gewicht.. Ach, komt uiteindelijk wel goed denk ik. Doe regelmatig wel een BMI index-test. Want ik geloof dat als je daar ondergewicht vertoont en je kan eten wat je wilt dat je dan een dokter moet bezoeken omdat je dan wellicht iets onder de leden kan hebben wat je stofwisseling (en dus je gewicht) stoort. Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:59

Ik heb/had dit ook. Kan alles eten en eet/at ook echt veel (ook normaal mijn ontbijt-lunch-avondeten e.d. maar tussendoor ook heel veel koek) als ik bij wijze van net avond heb gegeten is het binnen het half uur er meestal al weer uit.
De laatste tijd merk ik wel dat ik nu wel iets zwaarder ben geworden, dus misschien dat het nu wat minder word.

Ik denk dat jij een beetje hetzelfde hebt, je zit in de groei en dat zal straks vast wel veranderen!

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:04

Oké ,bedankt Henrieke Lachen
Ik hoop het.
maar zoals ik al zei; omdat mijn mentor naar mij toe kwam maak ik me zorgen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:23

heerobin,
het is inderdaad wel iets aan de magere kant wat jij bent, ik denk dat het ook met je groei te maken heeft, aangezien je nu binnekort een groeispurt gaat krijgen, zal ik savonds wat meer eten, lust je geen aardappels eet dan bijvoordbeeld rijst ofzo,
maar als je eenmaal uit de groei bent kom je steeds meer aan, ik zou voor de zekerheid wel even langs de HA gaan en bloedlatenprikken,
xxlindy

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:29

Ik ben ook altijd een magere haring geweest, kan ook eten wat ik wil, er komt geen kilo aan.
De laatste jaren is er gelukkig iets meer "model" in gekomen, maar ben nog steeds behoorlijk recht en dun.
Maar aan de andere kant ben ik wel heel gezond, voor zover ik me kan herinderen ben ik de laatste 15 jaar maar 1 dagje ziek geweest. Dus zo ongezond zal het niet zijn?

Ik zou me er dus niet druk om maken, ookal is het natuurlijk vervelend. Ooit ben je blij dat je alles kunt eten wat je lekker vind!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

Demone schreef:
En idd van chips en snoep kom je juist aan Blond En ik kan het weten.

Dit hoeft helemaal niet!

Vriendin van me weegt ook veel te weinig en zij gaat nu steeds naar dietiste toe. Ze mag juist geen chips en snoep, omdat je dan je overige eetlust kwijt bent. Je moet juist alleen maar gezonde dingen eten en volle producten gebruiken. Daarnaast volkoren boterhammen 's ochtends en 's middags, dan moet je echt wel aan kunnen komen. (Bij haar werkt het in ieder geval wel!)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:36

Hier nog zo een... ik was een grasspriet, in de kersttijd viel ik af door het onregelmatige eten, ik fietste van half oktober tot 1 januari 2 keer per dag langs een oliebollen kraam en reken maar dat ik dát wel lustte *LOL*
Bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik ben ooke erst de lengte in geschoten (1.76) en toen de breedte Huilen van het lachen

Gewoon goed en gezond eten, vaak 'kleine' porties eten. Probeer wel goed te ontbijten!
Ik kon 's ochtends nisk eten en heb een tijd lang elke ochtend gewoon een stroopwafel gegeten. Van de suiker kwam ik goed op gang, m'n ochtendhumeur verdween en ik was ook de eerste lesuren nog enigzins levend. Inmiddels werk ik gewoon twee broodjes weg 's ochtends, maar als het een keer niet wil pak ik ff snel een stroopwafel.

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:37

@ThaGirl. ik zal erop gaan letten, voortaan minder chips en snoep gaan eten en meer fruit Ja

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:50

Ik denk dat het wel een beetje aan je bouw ligt ook,
en inderdaad de een kotm sneller aan dan de ander.
ik heb dit ook wel een beetje,
ik ben 1.69 en 49 kilo Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:52

LietJ_RobJ schreef:
Hello allemaal..
Ik ben een meisje van 13 en in mijn klas vinden ze mij allemaal dun.
Ik weeg dan ook maar 36 kilo ongeveer.
En ookal eet ik best veel,
ik kom niét aan!
Dit eet ik ongeveer elke dag:
Sochtends; dan kan ik niet eten want dan word ik misselijk, maar rond 10 uur 2 boterhammen met chocopasta.
Smiddags; 2 boterhammen, 1 tosti met spek.
Savonds: 1 aardappel met jus en vlees altijd op. sommige groentes zoals erwtjes en boontjes en spinazie altijd 2 scheppen.
Tussendoortjes: Chips&Snoep. elke dag een appel/banaan/wortels.
Ik snap niet hoe dit komt,
mijn mentor is ook al naar mij toegekomen en toen zei ze dat ik zo mager was
terwijl ik gewoon eet wat ik altijd eet..
Weet iemand misschien hoe dit komt?

Greetz Robin . Lachen

Wees blij dat je teminsten geen probleem heb dat je te dik ben! Tong uitsteken
liever te dun dan te dik..

Maar het zelfde probleem had ik eerst ook hoor! Lachen..
en nu 2/3 jaar later ben ik zelfs bezig met afvallen omdat ik nu toch niet meer zo mooi dun ben als ik zelf wil Knipoog.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:52

Mwah, liever te dun dan te dik? Het is geen van tweeën fijn. Als je dun bent heb je het sneller koud, komt het harder aan als je je stoot, etc. Ook niet lekker.

TS, als ik het zo lees eet je inderdaad wel genoeg, maar misschien eet je te weinig gezonde dingen, zodat je niet alles kunt opnemen uit je eten? Even naar de huisarts als je je echt zorgen maakt, inderdaad, maar het kan ook best zijn dat het gewoon je lichaamsbouw is, of dat het is omdat je nu aan het groeien bent hoor. Lachen Maar als je je zorgen maakt, kun je het het beste even navragen, dan ben je daarna ook beter gerustgesteld dan wanneer je alleen hier leest wat wij ervan vinden denk ik. Lachen

Wat betreft ontbijt: er zijn veel mensen die brood 's ochtends niet wegkrijgen. Ik vind het ook niet zo lekker als ik heel vroeg op moet. Wat ik wél naar binnen krijg, en wat jij misschien ook wel kunt proberen, is iets als brinta, yoghurt met wat siroop of honing, fruit of drinkontbijt. Vooral drinkontbijt zul je waarschijnlijk wel weg kunnen krijgen. Je kunt het ook meenemen naar school en het daar opdrinken in de tijd voor je eerste les begint. Lachen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:47

Ik heb hetzelfde 'probleem'.
Ik ben 23 jaar, ben 1.81 m groot en weeg slechts 63 kilogram.

Er mag echt wel 10 kilo bij maar dit gebeurt niet.
Ik eet ook vrij veel en vrij ongezond zelfs.

Door een snel metabolisme heeft m'n lichaam alles veel sneller verbruikt en kan ik weinig tot geen vetten opslaan.

Ik begrijp je frustratie, vooral als mensen vragen of je wel genoeg eet...

Maar maak je lichaam niet kapot door meer te eten of door telkens iets teveel te eten. Je gaat hier niet van bijkomen en je gaat alleen maar je maag kapot maken.
Als je altijd iets teveel eet zal je snel je maag uitrekken (dilateren). Dit is erg slecht voor je maag.

Probeer ermee te leren leven hoe je bent en dit is gewoon jij, jouw persoonlijkheid, jouw eigen lichaam. Je hoeft je voor niets te schamen. En als er toch mensen iets zeggen, zeg je gewoon; liever 10 kilo te weinig dan 10 kilo te veel. Of; liever te mager dan te dik. Knipoog

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:03

@ phaser
Helemaal mee eens hoor, jouw verhaal. Maar dat terzijde: 180 cm en 63 kg is heel noem jij een probleem? Ik ben zelf 21 jaar, 176 cm en weeg 53 en ik ben echt niet mager en voel me kiplekker!

Kijk niet te veel naar anderen of ideale (BMI) gewichten. Die geven vaak een heel vertekend beeld.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:07

klinkt heel bekend, heeft mijn vriend ook. Is ondertussen 19, 1.85 m lang en weegt ook maar rond de 60 tot 65 kilo. Hij kan eten wat hij wil, maar aankomen doe hij niet.
ij eet elke dag al gemiddeld 8 boterhammen, normaal belegd met vanalles. En 's avonds gemiddeld 3 scheppen aardappels, 3 scheppen groente en stuk vlees.
Sommige mensen zijn dus gewoon zo gebouwd.

Ik moet oppassen emt snoepen en zo, want aan mij zie je alles :S

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:44

@phaser; dit heeft me al wat meer vertrouwen gegeven,
vanochtend heb ik mn 'ontbijt' aangepakt en heb een droge boterham gepakt.
nog niet veel maar je moet ergens mee beginnen Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:54

DaisyFlower schreef:
@ phaser
Helemaal mee eens hoor, jouw verhaal. Maar dat terzijde: 180 cm en 63 kg is heel noem jij een probleem? Ik ben zelf 21 jaar, 176 cm en weeg 53 en ik ben echt niet mager en voel me kiplekker!

Kijk niet te veel naar anderen of ideale (BMI) gewichten. Die geven vaak een heel vertekend beeld.

Jee!
Wat kan gewicht toch vertekenen.
Ik ben ook 1.76m, weeg ongeveer 61 kg, en iedereen vind me dun. (inclusief ikzelf)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:02

Je moet jezelf lekker in je vel voelen.
Niet iedereen kan een fotomodel zijn, ik zou het ook niet willen.

Je bent jezelf en je gewicht is een kenmerk van jezelf.
Als het echt de bedoeling is dat je bij komt, dan kom je wel bij.
Na je 40 komt het er sowieso toch bij Knipoog

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:11

phaser; super dankjewel, het heeft me veel meer zelfvertrouwen gegeven Ja
Ik ben zelf best wel blij dat ik slank ben,
maar als er mensen naar me toe komen en zeggen dat ik dun ben,
dan gaat het wel te ver,
ik ga dadelijk is de weegschaal opzoeken en ik laat het jullie weten Ja

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:14

Wat je als ontbijt kunt nemen is drinkontbijt. Ik krijg zelf ook niks naar binnen 's ochtends, maar drinkontbijt wel.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:25

Mocht willen dat ik zo dun was.. Huilen van het lachen Met mijn 60 kilo en een lengte van 1.68.. Nagelbijten / Gniffelen