veel pijn na plaatsen spiraaltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: veel pijn na plaatsen spiraaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:53

Ik heb die draadjes nooit gecheckt.. heb een afwijking in de eierstokken, dus dat checkten ze mooi in het zkh, elke 6 maanden. Zou ook echt niet weten hoe dat moet?!
Eruit is heel kort vrij hevig, maar zo snel voorbij dat het geen naam mag hebben Haha!

Bij mij kwam de pijn overigens ook door de pijnstiller heen, probeer straks toch echt wat rust te houden, beetje lief voor jezelf kan nooit kwaad.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:54

ik ga het echt niet door mijn huisarts laten doen, het is mijn over buurman namelijk
die zie ik iets te vaak prive om dat soort dingen te laten doen
ga wel langs het ziekenhuis

zie wel beetje op tegen het eruit halen, lijkt me pijnlijker, maar al die pijn weegt niet op tegen de voordelen die ik er van heb

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:56

Dat naderhand met een echo controleren hadden ze bij mij ook gedaan, alleen wel door een arts-assistent en die heeft op dat moment niet gezien dat hij toch echt niet goed zat.

Kun je de draadjes wel gewoon voelen? Dat zou een goed teken zijn. Maar laat als je klachten echt heel erg zijn en langer aanhouden wel even checken hoor, als ik eerder was gegaan had dat me weken pijn en een operatie met narcose gescheeld. Overigens heb ik 2 kinderen gekregen voordat ik het spiraaltje liet plaatsen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:57

bij mij zit ie er in elk geval nog in, draadjes zijn te voelen
heb geen echo gehad naderhand

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:00

die van mij is niet ingebracht toen ik ongesteld was hoor. Blij toe ook want dan kan ik echt helemaal niks hebben.
2 dagen is nog erg kort. Ik zou met 2 weken even de gyn bellen die hem heeft gezet. Die kan je dan vertellen hoe lang het nog kan duren. Bij mij zeiden ze dat het in totaal 8 weken kan duren. En dat is dus ook gebeurt. Heb nu nergens last meer van.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:01

die van mij is wel geplaats tijdens mijn periode, schijnt beter en minder pijnlijk te zijn omdat je baarmoedermond dan al wat zachter is

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:02

zorro schreef:
Nou ja, de titel zegt het al, ik heb dinsdag een spiraaltje laten plaatsen, maar ik blijf (bij vlagen hele hevige) buikpijn houden en voel me heel zwak, heb steeds het idee dat ik flauw kan vallen. Nou is het natuurlijk nog maar 2 dagen geleden, dus misschien wil ik wel te vlug. Heb al op internet gekeken maar kan niet echt iets vinden over hoe de dagen erna horen of kunnen verlopen. Dus ik heb hoop dat er bokkers zijn die dit weten!

Om nou gelijk de dokter te bellen vind ik wat overdreven, maar dit is wel vervelend. De arts die hem geplaatst heeft zei dat ik alleen de eerste dag pijn zou hebben maar dat het daarna snel afnam. Ik heb echter nog steeds behoorlijke buikpijn en soms zo hevig dat ik even niet weet waar ik het zoeken moet.. Pijnstillers werken simpelweg niet, ik merk geen enkel verschil, niet bij de alive die de arts aanraadde, en zelfs niet bij van die bruis dingen van 600 mg, terwijl die mij normaal gesproken echt er heel snel weer boven op hebben.

Wie weet of dit normaal is, en vooral wanneer het beter kan gaan? Bedankt alvast! Lachen

Nou, jij hebt dus precies wat ik ruim een maand geleden ook had...
Ben ook flauwgevallen en heb ruim 1 week erg veel pijn gehad. Na 1 week begon ik met verliezen van bloederig slijm, dit duurde dan weer 2 weken.
Ik heb in de eerste week een heel strak schema van pijnstillers gebruikt en kon daarmee gewoon prima functioneren in dagelijks werk.
Nu is alles prima...
Sterkte!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:04

dimmelim schreef:
Dat naderhand met een echo controleren hadden ze bij mij ook gedaan, alleen wel door een arts-assistent en die heeft op dat moment niet gezien dat hij toch echt niet goed zat.

Kun je de draadjes wel gewoon voelen? Dat zou een goed teken zijn. Maar laat als je klachten echt heel erg zijn en langer aanhouden wel even checken hoor, als ik eerder was gegaan had dat me weken pijn en een operatie met narcose gescheeld. Overigens heb ik 2 kinderen gekregen voordat ik het spiraaltje liet plaatsen.

Hihi, aangezien ik nu aan het werk ben, zal ik vanavond even controleren of ik de draadjes kan voelen Clown . Ga lekker vroeg op bed vanavond, en kan morgen uitslapen, misschien dat even wat langer slapen helpt, rust is altijd goed natuurlijk. Maar zal zeker even naar de huisarts gaan als het niet beter gaat!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:08

Ik heb er ook eentje, het zetten was idd erg vervelend maar ik zou het zo weer doen! Heeeerlijk dat hij erin zit, ik heb 2 dagen buikpijn gehad en daarna 2 weken af en toe. Maar het is het zo vreselijk waard! Ik ben nog 2 keer ongesteld geweest en een maand lang beetje vieze bruine troep (spotting) en toen nooit meer. Ik heb er nu ook helemaal geen last meer van en ik ben er superblij mee.
Ik was ook erg bang voor het zetten maar de pluspunten zijn zo goed dat ik het zo weer zou doen.
Neem wel iemand mee als je laat zetten, ook ik ging van mijn graatje en ik had niemand bij me... Het flauwvallen komt trouwens niet door de pijn zei mijn huisarts, maar door de gevoelige plaats waar het spiraaltje gezet word, je lichaam schakeld zich dan eventjes uit.
(ps. de pijn was maar 5 seconden hevig, daarna zit dat ding al op zijn plek hoor, dus het is echt wel te doen)

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:42

ik zou ook nog even afwachten of de pijn zakt,maar als je je erg ongerust maakt kun je altijd even je huisarts bellen of ze je gerust kan stellen,want dat scheelt een hoop in de stress,waardoor je ook meer pijn kunt voelen.
ik heb nu 3 maanden de mirena en het zetten was erg onprettig,maar ik had de dag van het zetten eigenlijk weinig pijn en erna nog minder.
Ik had weinig tot geen hoofdpijn- of buikpijnklachten. sinds de mirena heb ik enkele dagen daar wat last van,maar goed te doen.
een nadeel van de mirena vind ik dat ik veel spotting heb,maar dit is al minder dan voorheen en zou volgens mijn gyneacoloog alleen nog maar minder worden.
voor de mirena had ik tijdens de menstruatie best veel bloedverlies,dit is nu bijna geen menstruatie meer te noemen,maar meer spotting.Ik heb geen kinderen en de mirena tijdens de menstruatie laten plaatsen,na het plaatsen ben ik nog enkele dagen een beetje ongesteld geweest.
voorheen was ik zeker 7 dagen ongesteld en nu moet ik op de kalender kijken of het zover is en dan denk ik: oh ja ik heb buikpijn en hoofdpijn dus zal ik "het"wel worden.
Ik heb door alle pijnlijke verhalen ook echt getwijfeld of ik de mirena wel wilde,maar het was de enige oplossing voor mij. ik ben erg blij dat ik het toch gedaan heb.
hopelijk neemt de pijn snel af en kun je dan ook zeggen dat je er blij mee bent,want het is toch voor veel vrouwen een goede anticonceptie.
verwen jezelf maar lekker,beterschap!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:46

Breghje schreef:
Ik ben nu aan mijn tweede bezig, de eerste laten plaatsen een paar maanden na de geboorte van mijn kind, en ik wil niet anders meer! Plaatsen doet bijna geen pijn na een bevalling omdat een en ander al "wat opgerekt is" Knipoog door je kind. Als je nog niet gebaard hebt kan het idd heel erg heftig zijn. Maar de paar dagen pijn die ik ervan heb gehad, wegen voor mij niet op tegen de enorme vrijheid die ik ervan heb!

Nou ik heb 2 kinderen gehad, maar plaatsen deed veel pijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 01:03

er is een centraal anticonceptie topic.
en bovendien, de ene vrouw is er gevoeliger voor dan de andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:00

Ik moet dit eigenlijk niet lezen zo vlak voordat ik hem laat zetten he? Scheve mond

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:09

Lieve Rock, laat je niet afschrikken, de pijn is echt wel te doen, het is niet te vergelijken met een bevalling en je gaat er niet dood van. Over tandartsen gaan ook altijd de wildste verhalen.

Neem van te voor 2 ibrofen in en plan niks voor die avond en de dag erna. Kruip lekker met een kruikje tegen je buik op de bank en trek je kniën op. Filmpje aan en lekker op tijd je bed in, dan is het prima vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:12

Storm76 schreef:
Lieve Rock, laat je niet afschrikken, de pijn is echt wel te doen, het is niet te vergelijken met een bevalling en je gaat er niet dood van. Over tandartsen gaan ook altijd de wildste verhalen.

Neem van te voor 2 ibrofen in en plan niks voor die avond en de dag erna. Kruip lekker met een kruikje tegen je buik op de bank en trek je kniën op. Filmpje aan en lekker op tijd je bed in, dan is het prima vol te houden.

Dat wordt dan het plan, minus de ibuprofen vanwege de borstvoeding Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:14

miranda85 schreef:
hoe is het eruit laten halen? veel minder pijn als het laten plaatsen?

Het eruit halen doet -godzijdank- VEEL minder pijn. Ik heb het ding dus laten verwijderen, kon er niet aan wennen. En omdat het inzetten ZO'N pijn deed (en ik ben echt geen flauw miepje) was ik heel bang voor het uithalen. Dat werd door een andere arts gedaan en viel gelukkig reuze mee.

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:06

ben blij dat te horen Maanling! ik kan er namelijk ook nog niet aan wennen. ik ben namelijk nu al 2 weken licht ongesteld. en daardoor is mijn humeur ook niet zo geweldig!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:11

je moet er ook rekening mee houden dat je lichaam even van slag is door zo'n spiraal. Ik zou persoonlijk even langer wachten zodat je lichaam de tijd heeft te herstellen. mijn gyn zei dat het wel 3 maanden kan duren voor je weer het juiste ritme hebt.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:21

Ik heb de 1e laten zetten gelijk 6 weken na de vealling van onze kleine....en dat was toen niet erg pijnlijk...het leuke was toen...de touwtjes waren te kort afgeknipt door mijn huisarts...dus ik kon m niet meer voelen...verschillende malen echos gehad of ie nog goed zat...na 5 jaar laten verwijderen en een nieuwe laten zetten bij de gyn....dat was wel ff doorbijten aangezien ze in mijn baarmoeder dat ding moesten zoeken weliswaar met een echo en allerlei speciale tangetjes...maar was doodblij toen het achter de rug was....deed zeer en was klam van schrik.
Verder weinig last er meer van gehad...wel ben ik elke maand trouw ongesteld GROMMMM Boos!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 19:39

Het gaat vandaag weer wat beter, en daar ben ik erg blij om. Ik hoop dat het zo blijft, ik ben bang dat op dit moment de stress even de overhand heeft, mijn vriend heeft het gister onverwachts uitgemaakt, en ik ben helemaal van slag. Maar in ieder geval weinig buikpijn, dat scheelt weer. Toch nog een klein lichtpuntje.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:32

Ik ben vandaag bij de vrouwenarts geweest en de mogelijkheid van een Mirena besproken. Het schijnt dat ik een behoorlijk kleine baarmoeder heb (3.9 cm op het breedste punt) en dat daardoor het inbrengen geen feestje zal zijn, aldus de vrouwenarts. Leuk, kan ik daar alvast mijzelf op verheugen.

Wél leek het volgens hem een ideale oplossing, aangezien na onderzoek gebleken is dat ik endometrioses heb, en de mirena zou dat kunnen verminderen. De pil is dan minder geschikt.

Het werd dus dit of elke drie maanden een prik halen, maar daar ben ik dan weer niet zo voor eerlijk gezegd...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:41

prikpil was ook niks voor mij, ik kon gewoon niet tegen de dosis hormonen van de pil, dus in een keer een hele dosis van de prikpil zal voor mij ook geen pretje zijn.

Misschien kun je vragen of ze je een roesje willen geven bij het inbrengen? Daar doen ze tegenwoordig niet zo moeilijk meer over, en dat zal voor jou veel prettiger zijn. Als ik na 5 jaar besluit nog een te nemen mogen ze dat ook onder een roesje doen, want ik wil dit nooit weer.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:44

oh meid ik heb 4 weken lang weeen gehad. ik probeer je niet bang te maken, maar gun je lijf de tijd om eraan te wennen.
Ik heb dus 4 weken last gehad, maar ik vond het allemaal waard. Wat voor een gemak ik daarna heb gehad! Nergens aan hoeven denken. veel minder ongesteld, nooit meer humeurig!

Dus geef jezelf de tijd.
Over die draadjes checken, ik heb het nooit gedaan en toen ik hem drie jaar later eruit liet halen, zat het nog keurig. en eruit halen doet echt geen pijn.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:53

Rock schreef:
Ik heb komende dinsdag een afspraak staan voor een spiraaltje. Ook ik hoor veel verhalen over flauwvallen en zo, dus ik ben doodsbang. Het zal wel schelen dat ik al drie kinderen heb gehad, maar toch... Nagelbijten / Gniffelen

Het is dat ik geen andere keuze heb...

Ik denk dat dat echt scheelt hoor, als je kinderen hebt. Ik had ook gelezen dat het heel pijnlijk kon zijn, maar heb echt helemaal geen pijn gehad (alleen voor het plaatsen en vlak erna een flinke pijnstiller genomen) Ik heb twee kinderen. Dus, voor jou goede hoop dat het beter gaat dan bij TS

TS: misschien toch even volhouden? De voordelen zijn geweldig! nauwelijks meer ongesteld, nooit meer de pil vergeten (was ik nogal sterk in)

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:19

I.p.v. een spiraaltje is de NuvaRing misschien een optie voor jou? Is net zoiets, maar deze kan je zelf plaatsen!