Vermoeid na bad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirus

Re: Vermoeid na bad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:10

Fijn of niet fijn, maar een watertemp. van 37 graden is echt het beste/ontspannenste voor je lichaam. Bij een warmer bad moet je lichaam te veel energie stoppen in het koelen van je lichaam/bloed. In feite "kweek" je een soort koorts als je in een te warm bad gaat liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:32

Heb ik ook jaa, vooral na zo'n heel warm bad Knipoog
Klinkt een beetje gek, maar als ik vlak voordat ik naar bed ga in een warm bad ben geweest .. Kan ik ook gewoon niet meer slapen ? Beetje vreemd Clown

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:34

Heb laatst ergens gelezen dat als je kort een warm bad neemt, alleen je huid opwarmt, en daardoor val je sneller in slaap. Als je langer in bad gaat, warmt heel je lichaam op en duurt het juist langer voor je in slaap valt...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:49

mrie schreef:
Als je een te het bad nemt zetten je bloedvaten extra uit waardoor je bloeddruk tijdelijk wat lager wordt. Hierdoor kun je je lammig en duizelig gaan voelen. Gewoon minder heet water gebruiken of voorzichtig opstaan. Het kan geen kwaad verder...

Sowieso wordt je bloeddruk lager als je ligt omdat het dan niet meer (zo erg) tegen de zwaartekracht in hoeft te pompen Lachen
Ik las een keer ergens dat je ongeveer 2,5 uur voordat je gaat slapen in bad moet gaan omdat je lichaamstemperatuur in een warm bad toeneemt en als je eruit gaat zakt ie weer en daarna gaat ie naar normaal ofzo Haha!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:28

Ik word ook altijd doodmoe van een bad. Soms neem ik een bad als ik me slecht voel of ziek ben, maar achteraf voel ik me meestal nog veel slechter Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:47

Ik heb het eigenlijk met douchen altijd... Zeer vervelend, mijn benen zijn ook zeer vermoeid bij het optillen om af te drogen. Mijn kamer is op zolder en als ik dan na de douche de trap op moet valt dat me ook best zwaar. Echt vreemd Nagelbijten / Gniffelen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:26

37 graden is een goede temperatuur. maar warmer is lekkerder Haha!

de reden waarom je erna zo lam wordt is omdat je bloeddruk dan te laag is, waardoor je je duizelig en slap kunt gaan voelen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:35

Heb er nooit last van. Ben alleen niet zo'n baddertype, dus zo vaak ga ik niet...
Als ik eruit stap, vind ik het zo koud dat ik gelijk weer wakker ben Knipoog.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:02

AAAAH! Dat is het.. Ik heb heel vaak dat als ik in bad ga ik helemaal niet lekker wordt. Ik heb het bad ook altijd wel heet, maar wist niet echt dat het daardoor kwam. Ging toen helemaal zweten en ik werd echt niet goed..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:05

hier nog iemand die er heel erg vatbaar voor is. Mijn vriend kan uren in bad blijven liggen, ik moet er echt na een half uurtje weer uit, anders word ik niet goed.. Heb dit overigens ook in een hete douche, ben al een keer flauwgevallen hierdoor.
Ben toen bij de dokter geweest, deze gaf aan dat ook wat bloedarmoede een rol speelde. Als je hier buiten het in bad zitten vaker last van hebt kun je eens overwegen dit ook te laten testen. Aan de lage bloeddruk is weinig te doen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:08

Ik heb hier ook last van en ga inderdaad in een te warm bad. De temperatuur zet ik in het begin op 37/38 graden maar na een tijdje word het me te koud en doe ik weer iets warm water erbij ect. Maar voordat ik eruit ga wacht ik wel tot het water weer afgekoeld is. Anders word ik licht in m'n hoofd en zwart voor m'n ogen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:13

Ik krijg ineens enorme zin om een heet bad te nemen.... *LOL*

Ik heb zelf een lage bloeddruk maar merk eigenlijk niet echt iets als ik uit bad kom. Wel als ik op andere momenten te snel opsta maar dat gebeurt de laatste tijd eigenlijk niet vaak meer...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:28

Zet je je bad niet te heet Haha! ? Ik heb hier ook altijd last van. Ga dan ook niet langer dan 10 minutjes in bad. Ik kom er met een rood/bezweet hoofd uit en ik droog me met moeite af en daarna laat ik me op bed vallen en ben ik als ik niet opsta binnen 5 minutjes weg.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:10

Ligt inderdaad aan de damp. Ik heb het in elk geval ook na het douchen.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:13

Ja ook hier, hoofdpijn na een (te?) heet bad.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:20

Ook hier. Gewoon beetje loomigheid hier.