Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pivanti schreef:Barco schreef:alleen losmaken gaat over het algemeen niet helpen. Dus vraag je fysio om oefeningen te geven voor het mobiliseren van je rug.
Verder, ga juist niet je bilspieren trainen, maar juist je buikspieren. Die hechten aan de voorkant van je bekken en die zorgen ervoor dat je je bekken de andere kant op trekt (een bolle rug) En ik denk dat op de een of andere manier je stabiliteit en coordinatie van je rug niet al te sterk is en dat je daarvoor oefeningen kunt gebruiken.
Dat je last kan krijgen van het masseren kan gebeuren en juist vaak een teken dat het losmaken wel nodig is. Het is heel vervelend, dat klopt. Daar zal je echt even doorheen moeten.
Maar even voor de duidelijkheid. Het betekent niet dat je bij de fysio niet aan het goede adres bent. Integendeel.
Dat klopt wat je zegt. Bij mij is dat ook zo in mn onder en bovenrug en schouders en ook mn onderbuikspieren (dat heeft er mee te maken) De kleine spiertjes moeten voor stabilisatie zorgen, maar deze zijn niet sterk genoeg. dus daardoor raken die overbelast bij belasting en daar krijg je dan last van. daarom moet je oefeningen doen van de fysio, die zijn speciaal bedoelt om die kleine spiertjes te trainen en stemt hij af op wat je aan kan. dus ga ook geen oefeningen doen bij bijv de sportschool ofzo, want daar kan je die kleine spiertjes niet meetrainen en is alleen maar een grote belasting voor die kleine spiertjes, omdat ze het niet kunnen stabiliseren! zo legte mn fysio dat uit
natje93 schreef:hallo,
ik heb tijdens het paardrijden een hele holle rug (ik steek mijn kont enorm naar achteren)
nu probeer ik zelf mijn rug boller te maken.. .maar dat doet zo'n ontzettende pijn!
Ik ben vandaag naar de fysiotherapie geweest en hij heeft het weer los gemaakt. Maar nu zit het alweer bijna vast... maar tijdens het rijden hou ik een hele holle rug (ook tijdens het zitten/lopen etc.)
heeft iemand hier ervaring mee? of weet DE oplossing... ?
alvast bedankt
groetjes nathalie